• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
10

آغاز سامانه بارشی در استان/ کشاورزان مراقب باشند

  • کد خبر : 10343
  • 12 آذر 1398 - 12:10

خلیج فارس: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید، محصولات جالیزی، گوجه فرنگی، گلخانه‌ای و همچنین باغات مرکبات مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر در معرض خطر خواهند بود. ورود سامانه بارشی جدید به گزارش «خلیج فارس»؛ کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر به مهر گفت: سامانه بارشی از […]

خلیج فارس: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید، محصولات جالیزی، گوجه فرنگی، گلخانه‌ای و همچنین باغات مرکبات مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر در معرض خطر خواهند بود.

ورود سامانه بارشی جدید

به گزارش «خلیج فارس»؛ کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر به مهر گفت: سامانه بارشی از امروز فعال شده است و باعث بارندگی در سطح استان بوشهر خواهد شد.

پیام مساعدی بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که از امروز به سبب نفوذ امواج ناپایدار به استان به تدریج افزایش ابر، وقوع بارش پراکنده باران گاهی رگبار باران همراه با وزش باد و رعد و برق ابتدا بر روی دریا و سواحل شمالی و مرکزی و تداوم آن طی روز سه شنبه در سطح استان پیش بینی می شود.

شدت بارندگی طی امشب تا ظهر فردا

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: شدت بارندگی طی امشب تا ظهر فردا و عمدتاً در مناطق شمالی و مرکزی استان پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس نیز از اوایل امشب و طی روز سه شنبه مواج و متلاطم خواهد شد.

کاهش دما

مساعدی تصریح کرد: همچنین انتظار می رود دمای هوا نیز از ظهر سه شنبه به طور نسبی کاهش یابد.

وی تاکید کرد: آسمان استان به تدریج ابری از عصر امروز روی دریا و نواحی ساحلی بارش پراکنده باران، وزش باد و رعد و برق، از بامداد فردا رگبار و رعد و برق و گاهی تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی اضافه کرد: جهت وزش باد امروز غالبا جنوب شرقی تا شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ بتدریج روی دریا و سواحل شمالی و مرکزی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت، فردا از اواسط روز به تدریج شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر از امشب به تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ و دور از ساحل تا ۲۴۰ سانتیمتر، سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ و فردا به تدریج ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

محصولات کشاورزی در معرض خطر

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز به خبرنگار مهر گفت: سامانه جدید بارشی از عصر روز دوشنبه تا پایان روز سه شنبه وارد و همراه وزش باد شدید و افزایش بارندگی خواهد بود.

احمد سبحانی افزود: محصولات جالیزی، گوجه فرنگی، گلخانه ای و همچنین باغات مرکبات مناطق شمالی و مرکزی استان در خطر خواهند بود.

توصیه‌هایی برای کشاورزان

وی بیان داشت:  با توجه به افزایش رطوبت و مناسب بودن شرایط محیطی برای شیوع بیماری های برگی گوجه فرنگی و محصولات سبزی و صیفی، کشاورزان نسبت به مصرف قارچ‌کش‌های حفاظتی نظیر ترکیبات مسی، داکونیل و … اقدام کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گفت: گلخانه داران نسبت به انجام تهویه مناسب گلخانه به منظور پیشگیری از افزایش رطوبت و طغیان بیماریهای لکه برگی اقدام کنند.

سبحانی اظهار داشت: باغداران نسبت به بررسی و ردیابی دقیق بیماری شانکر باکتریایی مرکبات در باغات خود اقدام کنند و در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک نسبت به کاربرد ترکیبات مسی اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10343

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.