• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
در حاشیه افاضات معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر؛

آقای معاون! یک سوزن به خودت، یک جوالدوز به دیگران

  • کد خبر : 10257
  • 05 آذر 1398 - 21:56

اکنون که از حوادث اخیر فاصله گرفته ایم، جای این پرسش باقیست که رسانه ها در چه بستر و محملی باید به وظیفه خود عمل می‌کردند؟ آیا دستگاه های اجرایی، نظارتی و امنیتی چنین مجالی را برای رسانه جهت رساندن پیام مردم فراهم نموده اند؟

اخیرا “مجید خورشیدی” معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر در اظهار نظری از نشریات محلی گلایه کرده که چرا در جریان اعتراضات اخیر، رسالت خود را انجام نداده اند.

به گزارش «آوای بوشهر»؛ وی در نشست شورای اطلاع رسانی استان گفته: “اگر نشریات محلی خواسته های عمومی را بیان می کردند، مردم اعتراض خود را به کف خیابان نمی آوردند.”

چنین اظهارنطری آن هم از سوی معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر قدری عجیب و تا حدودی متهورانه است.

متهورانه از آن جهت که در اظهاراتی کم سابقه توسط یکی از بالاترین مدیران سیاسی و امنیتی، تلویحا اذعان می شود نبود منافذی که خواسته های عمومی از آن شنیده شود، باعث گردیده مردم اعتراض خود را به کف خیابان بیاورند.

همچنین این گفته خورشیدی که “اگر پیش از این خواسته های مردم و اعتراضات آنها بیان می شد، مردم اعتراض خود را علنی نمی‌کردند” از آن جهت حائز اهمیت است که تاکنون مدیران و تصمیم سازان دولتی و حاکمیتی از وجود داشتن فضای باز سیاسی سخن گفته اند، از این رو، اعتراف تلویحی یک مقام سیاسی امنیتی که خلاف این شعارها را بیان کرده، قابل تامل می باشد.

با این حال جناب معاون یقینا با اهالی رسانه هم نظر هستند که صرف تکثر و فراوانی مطبوعات نشان از فضای باز و آزاد اطلاع رسانی نیست. کما اینکه در حوادث اخیر، به دنبال درج خبر و یا پخش کلیپی از اعتراضات آرام مردم بوشهر در ابتدای امر، توسط مدیرانی از همین استانداری توصیه به حذف آن مطالب در «خلیج فارس» شدیم.

البته بعد از آن تماس های متعدد از سوی برخی نهادها، ما را از هرگونه اطلاع رسانی که به زعم آنها امکان تحریک عمومی داشت منع می‌کرد و صد البته تعریف رسانه و دستگاه های امنیتی از مطالب تحریک آمیز چندان متناسب نیست.

اکنون که از حوادث اخیر فاصله گرفته ایم، جای این پرسش باقیست که رسانه ها در چه بستر و محملی باید به وظیفه خود عمل می‌کردند؟ آیا دستگاه های اجرایی، نظارتی و امنیتی چنین مجالی را برای رسانه جهت رساندن پیام مردم فراهم نموده اند؟

اصلا چرا جای دوری برویم. مگر نه این است که رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی باید حلقه واسط میان مردم و مسئولین باشد، جناب خورشیدی و استاندار در این فقره اعتراضات اخیر، چند بار در رسانه ها ظاهر شدند و چقدر تلاش کردند در خصوص گرانی بنزین و مشکلات پیش آمده معترضین را توجیه و آنها را به آرامش دعوت کنند؟

به نظر می رسد در اولین تجمع اعتراضی مقابل استانداری، مناسب این بود که نه استاندار، دستکم جناب خورشیدی در میان اعتراض کنندگان حاضر شوند و با آنان سخن بگویند. نفس حضور بالاترین مقام سیاسی و امنیتی استان برای کسانی که سیاست های خلق الساعه دولت پای بر گلویشان گذاشته و هر روز راه تنفس‌شان را می بندد، می‌توانست بسیار آرام بخش و امیدوار کننده باشد. شما چنین می‌کردید و بعد می دیدید که آیا مطبوعات اقدام شما را در سطح وسیع پوشش می دهند یا خیر!

خلاصه آقای خورشیدی! یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به نشریات محلی.

منبع: خلیج فارس

خبر مرتبط: انتقاد معاون استاندار از نشریات بوشهر، شورای شهر و شهرداری

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.