• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

بازدید شبانه معاون وزیر بهداشت از بیمارستان جم و تبعیض و تحقیری که تمام نمی شود!

  • کد خبر : 6382
  • 29 آبان 1397 - 16:23

شب گذشته معاون پرستاری وزارت بهداشت از بیمارستان توحید جم بازدید می کند. بازدیدی که از نتایج آن خبری در دست نیست اما آنطور که سایت بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر نوشته، خانم دکتر حضرتی از کادر پرستاری بیمارستان برای ارائه خدمات به غیر شرکتی ها تقدیر کرده است! به گزارش آوای بوشهر، البته […]

شب گذشته معاون پرستاری وزارت بهداشت از بیمارستان توحید جم بازدید می کند. بازدیدی که از نتایج آن خبری در دست نیست اما آنطور که سایت بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر نوشته، خانم دکتر حضرتی از کادر پرستاری بیمارستان برای ارائه خدمات به غیر شرکتی ها تقدیر کرده است!

به گزارش آوای بوشهر، البته بر خلاف حضور معاون وزیر در بیمارستان کنگان که دستاوردهایی چون قول مساعد جذب ۲۲ کمک پرستار به همراه داشته حضور وی در بیمارستان جم در تقدیر ویژه از پرستاران بابت خدمات به غیر شرکتی ها خلاصه شده است.

اما چند نکته:

یک. حضور معاون وزیر در شهرستان جم یا با اطلاع و هماهنگی فرماندار شهرستان صورت گرفته که در این صورت این سوال مطرح می شود که چگونه وقتی یکی از بزرگترین مشکلات بیمارستان کمبود کادر پرستاری است این سفر دستاورد قابل اعلامی نداشته است؟!
اگر هم این حضور، بدون هماهنگی و اطلاع فرماندار جم انجام شده باید پرسید چه کسی مقصر این بی برنامگی است که باعث شده این سفر مهم بدون دستاورد باقی بماند؟ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان جم یا رئیس بهداشت و درمان نفت؟

دو. معاون وزیر در بازدید از بیمارستان تقدیر ویژه از خدمات پرستاران به غیر شرکتی ها داشته است. به نظر می رسد خانم دکتر بخش سلامت و بند ذال ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه کشور را مطالعه نکرده اند:
“ذ- وزارت نفت در مناطق نفت‌خیز و گازخیز و شرکتهای معدنی بزرگ دولتی در مناطق معدنی محل استقرار خود در راستای مسؤولیت اجتماعی خود و جبران پیامدهای تهدیدکننده سلامت در آن مناطق نسبت به تکمیل، تجهیز، ارتقاء خدمات مراکز بهداشتی و درمانی خود اقدام نمایند و به خدمت‌رسانی به عموم مردم منطقه در چهارچوب نظام سطح‌بندی خدمات با رعایت احکام ماده (۷۰) این قانون بر مبنای تعرفه‌های مصوب دولت در مراکز دولتی اقدام کنند.”

در این قانون بالا دستی به صراحت بر تکلیف وزارت نفت در تکمیل، تجهیز، ارتقا خدمات مراکز درمانی و خدمات رسانی به عموم مردم مناطق پیرامون صنایع نفت و گاز تاکید شده و با این توصیف، بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر منتی بر مردم منطقه ندارد که معاون وزیر بهداشت خوش خوشانه از خدمات پرستارانش به غیر شرکتی ها تقدیر کند!

سه. بزرگترین مشکل مناطق نفتی این است که وزارتخانه هایی مثل بهداشت و درمان، مسئولیت قانونی خود را به دیگران حواله کرده اند و برای جبران کم کاری و اجحاف در حق مردم مناطق صنعتی، دست به تملق و تمجید نفتی ها می زنند.

امروز معاون وزیر بهداشت باید به این پرسش اساسی پاسخ دهد که وزارت بهداشت چه نقشی در حوزه درمان شهرستان جم ایفا می کند و احیانا برای بهبود ارائه خدمات درمانی به مردم در مراکز درمانی نفت مثل بیمارستان توحید جم تلاشی را هم انجام داده است؟

چهار. با وجود نص صریح قانون در خدمات رسانی به عموم مردم منطقه در مراکز درمانی نفت، آنچه سال هاست مردم را آزار می دهد تبعیض های زشتی است که در همه بخش های بیمارستان توحید جم(تاکید می شود در همه بخش ها) میان نفت و مردم توسط مسئولان بهداشت و درمان صنعت نفت ایجاد شده و حضور در این بیمارستان را برای مردم زجرآور و آزار دهنده ساخته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت باید پاسخگوی این رفتار تحقیر آمیز در مناطق نفت خیز با مردم باشد نه اینکه به پرستاران بیمارستان به خاطر خدمات به غیر شرکتی ها مدال افتخار عطا کند. هر چند معتقدیم زحمات پرستاران در خدمت به بیماران( هر کس که باشد) قابل تقدیر است.

در آینده نزدیک لیست کاملی از تبعیض های سازمان یافته و بخشنامه ای بیمارستان توحید جم در ارائه خدمات به مردم و نفتی ها را منتشر خواهیم کرد.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=6382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. باسلام پرستاران بیمارستان توحید بدون توجه به رنگ وزبان وشرکتی وغیر شرکتی بودن به همه بیماران خدمت رسانی میکند ورضایتمندی بالای ٩٠درصداز خدمات پرستاری موید این نکته است

  2. واقعا برخوردهای نامناسب نیروهای جزء همچون منشی ها ناراحت کننده هست و این ناراحتی رو به کل بیمارستان نسبت می دهند وگرنه در حوزه پرستاری الحق و ولانصاف همشون گل هستند و در راه رضاء خوا کار می کنند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.