• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
سخنان رئیس ستاد بهداشت و درمان نفت بوشهر و رئیس بیمارستان جم در مورد کرونا:

تدابیر ویژه در مبادی ورودی عسلویه و خارگ/ کرونا درمان ندارد باید پیشگیری کرد/آمادگی افزایش دو برابری ظرفیت بستری بیمارستان طی ۱۲ ساعت/مراکز درمانی نفت در بوشهر آماده است

  • کد خبر : 10952
  • 15 بهمن 1398 - 14:33
وی با تاکید بر اینکه کرونا درمان ندارد و تنها راه مقابله با آن پیشگیری از طریق رعایت نکات بهداشت فردی است یادآور شد: طبق آمارهای اعلامی، این ویروس کمترین میزان مرگ و میر را در اطفال و کودکان داشته و بیشترین مرگ و میرها مربوط به افراد در معرض خطر و دارای بیماری های مزمن مثل سرطان و دیابت و ... است.

رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر گفت: ویروس کرونا درمان ندارد و میزان مرگ و میر آن حدود ۲ تا ۳ درصد گزارش شده است.
به گزارش آوای بوشهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری جم؛ دکتر وحید مالکی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان جم با اشاره به اعلام وضعیت بحران از سوی سازمان بهداشت جهانی در مورد شیوع ویروس کرونا در جهان اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ نوع ویروس آنفلوآنزا در جهان شناسایی شده و ویروس کرونا هم یکی دیگر از این ویروس هاست که به علت سرعت بالای انتقال و شیوع، سازمان بهداشت جهانی را ناچار به اعلام وضعیت بحران کرده است.

سرعت انتشار بالای ویروس کرونا/ کمترین مرگ و میر در کودکان

مالکی با بیان اینکه نرخ مرگ و میر این بیماری ۲ تا ۳ درصد است که به نسبت برخی انواع دیگر بسیار نرخ پایین تری است تصریح کرد: ویروس سارس یکی از انواع ویروس های آنفلوآنزاست که در گذشته نرخ مرگ و میر ۵۰ درصدی را به همراه داشت اما آنچه ویروس کرونا را متمایز کرده سرعت انتشار آن است.

وی با تاکید بر اینکه کرونا درمان ندارد و تنها راه مقابله با آن پیشگیری از طریق رعایت نکات بهداشت فردی است یادآور شد: طبق آمارهای اعلامی، این ویروس کمترین میزان مرگ و میر را در اطفال و کودکان داشته و بیشترین مرگ و میرها مربوط به افراد در معرض خطر و دارای بیماری های مزمن مثل سرطان و دیابت و … است.

ضد عفونی کردن دست ها، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از روبوسی و دست دادن

مالکی راه مقابله با این بیماری را آموزش همگانی رعایت بهداشت فردی به خصوص ضدعفونی کردن مرتب دست ها و عدم روبوسی و دست دادن دانست و اظهار داشت: ویروس کرونا در دوره پنهان بیماری هم قابل سرایت است و لازم است حتی در نحوه عطسه کردن هم دقت لازم را انجام داد چرا که عطسه در فضای باز تا ۲ متر ویروس را به اطراف منتشر می کند.

تدابیر ویژه قرنطینه و نظارت در خارگ و عسلویه

رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر از تدابیر ویژه بهداشتی برای مقابله با ورود بیماری از طریق بنادر و فرودگاه های استان خبر داد و افزود: فرودگاه ها و جزیره خارگ مبادی ورودی اصلی مسافر و کالاست که در خارگ، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اتاق قرنطینه راه اندازی شده و تمام کشتی های تجاری و صنعتی با نظارت کامل همکاران قرنطینه و صدور مجوز اقدام به تخلیه بار و مسافر می کنند.

وی اضافه کرد: دستگاه های تب سنج در فرودگاه عسلویه مستقر شده و با توجه به حضور تعداد زیادی از کارکنان خارجی شرکت ها و حضور کارکنان و کارگران از تمام نقاط کشور در عسلویه و جم، تدابیر لازم برای راه اندازی اتاق قرنطینه در فرودگاه عسلویه و نیز نظارت مستمر بر کمپ ها و مراکز تجمع کارگری اندیشیده شده است.

دکتر مالکی تصریح کرد: اتاق های ایزوله در بیمارستان های جم و خارگ راه اندازی و تجهیزات لازم هم تهیه شده است و طبق تصمیم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، یک بیمارستان استان به عنوان بیمارستان معین در خصوص مقابله با کرونا در نظر گرفته می شود.

مورد مشکوکی نداشته ایم/ تامین دیسپنسر و مایع ضدعفونی برای مدارس جم

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تاکنون در هیچ یک از مراکز درمانی صنعت نفت استان، مورد مشکوکی گزارش نشده و بیشتر اقدامات مراکز درمانی حول محور آمادگی برای مقابله و آموزش های پیشگیری متمرکز شده است.

وحید مالکی همچنین از تامین دستگاه دیسپنسر و محلول ضد عفونی برای مدارس شهرستان جم خبر داد و گفت: مراکز تجمع مثل مدارس، دانشگاه ها، کمپ های کارگری، سربازخانه ها باید تحت نظارت و آموزش مستمر قرار گیرد تا بتوان از این بحران جهانی به سلامت عبور کرد.

بیمارستان جم در امادگی کامل/ تجربه شیوع بیماری های واگیر را داریم

رئیس بیمارستان توحید جم هم در این نشست با تاکید بر آمادگی حداکثری بیمارستان جم برای مقابله با ویروس کرونا گفت: تمام تدابیر لازم برای مقابله و پیشگیری در بیمارستان توحید اندیشیده شده و از سیاست های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تبعیت می کنیم.

دکتر فرهاد باقری با بیان اینکه بیمارستان توحید در موضوع شیوع سرخک در شهرستان جم، تجربه بسیار خوبی را در مقابله با شیوع بیماری های واگیر دارد یادآور شد: شرایط شیوع سرخک در جم به مراتب از شرایط ویروس کرونا بدتر بود اما در آن شرایط، توانستیم بخش ایزوله بیمارستان را با ظرفیت ۲۵ تخت در مدت یک روز احداث و راه اندازی کنیم و مانور حقیقی بسیار خوبی برای شرایط بحرانی بود.

بخش ایزوله بیمارستان تجهیز شد/افزایش ظرفیت بیمارستان جم به دو برابر طی ۱۲ ساعت

باقری با تشریح اقدامات بیمارستان توحید برای مواجهه با ویروس کرونا تصریح کرد: فضای لازم برای بخش ایزوله بیمارستان به همراه تجهیزات و نیروی انسانی اماده شده و احکام مسئولان بخش هم صادر شده است.

وی اضافه کرد: بیمارستان توحید جم، ۶۸ تخت بستری دارد که در شرایط اضطراری این ظرفیت به دو برابر افزایش می یابد.

رئیس بیمارستان توحید جم با تاکید بر اینکه مردم بابت آمادگی بیمارستان هیچ نگرانی نداشته باشند اظهار داشت: در صورت وقوع بحران، ساختمان پلی کلینیک تخصصی بیمارستان توحید، ظرف ۱۲ ساعت به بخشی با ظرفیت ۶۰ تخت بستری تبدیل می شود  و تمام سناریوهای لازم هم اکنون طراحی و آماده اجراست.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.