• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
مديرعامل شركت پالايش گازفجرجم خبر داد:

تست موفقیت آمیز دریافت ۵۰میلیون متر مکعب گاز

  • کد خبر : 8023
  • 27 اسفند 1397 - 19:10
مديرعامل شركت پالايش گازفجرجم در نشست سرپرستان شركت از انجام موفقيت آميز تست عملیاتی(Test Run) دریافت حداکثری و به میزان 50میلیون متر مکعب گاز در روز، از حوزه پارس جنوبی در اين شركت خبر داد.

آوای بوشهر؛ مدیرعامل شرکت پالایش گازفجرجم در نشست سرپرستان شرکت ازانجام موفقیت آمیز تست عملیاتی(Test Run) دریافت حداکثری و به میزان ۵۰میلیون متر مکعب در روز گاز از حوزه پارس جنوبی در این شرکت خبر داد.

نجفی افزود: در سالهای اخیر به دلیل افت فشار مخازن میدانهای نار و کنگان، خوراک ورودی این پالایشگاه با کاهش مواجه گردیده است و بر این اساس دریافت خوراک جایگزین از پارس جنوبی یک ضرورت محسوب میشود.

وی اذعان داشت: با تلاش و همت مسوولین و کارشناسان پالایشگاه راهکارهای متنوعی از جمله بازآرایی کمپرسورهای تقویت فشار نار، نصب کمپرسورهای تقویت فشار کنگان، بررسی انتقال خوراک از حوزه های داخلی و از حوزه کیش ارایه گردیده که یکی از این راهکارها، جبران از طریق دریافت حداکثری گاز از حوزه پارس جنوبی بوده بنحوی که با شرایط طراحی پالایشگاه سازگار باشد.

این مسئول ادامه داد: کار انجام مطالعات امکان سنجی دریافت ۵۰ میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی که مدت ها در دستور کار این شرکت قرار داشته است با برنامه ریزی دقیق انجام شد و بطور همزمان با تشکیل کارگروه متشکل از کارشناسان فنی پالایشگاه و ستاد شرکت ملی گاز ، دریافت بیشتر گاز ترش عسلویه (بین ۳۰-۲۵ میلیون متر مکعب در روز) ابتدا در طرح کوتاه مدت یعنی اجرای اصلاحات لازم و دریافت گاز ترش و مخلوط با خوراک نار و کنگان انجام و اجرا گردید.

وی همچنین رقم دریافت و تصفیه گاز پارس جنوبی در شرکت پالایش گازفجرجم از ابتدای طرح مطالعاتی این پروژه از سال ۸۹ تا کنون را نیزبالغ بر ۲۴ میلیاردو ۵۰۰ میلیون متر مکعب دانست و تصریح کرد: انشالله در سال آینده نیز آماده دریافت و تصفیه حداکثری گاز مخزن مشترک پارس جنوبی هستیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=8023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. از این خوان گسترده چه چیزی به جم می رسد؟بجز الایندگی ، برداشت بی رویه سفره های زیر زمینی و …

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.