• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
در نشست خبری مدیرعامل فجر جم مطرح شد:

سود میلیاردی اوقاف استان و آب منطقه ای بوشهر از نابودی سفره های زیر زمینی جم/ ۵میلیارد در ورزشگاه تختی جم هزینه کرده ایم/ سازمان منطقه ویژه ریالی پرداخت نکرده است / ساخت اسکله بندرسیراف با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان

  • کد خبر : 9560
  • 16 مرداد 1398 - 12:26

سازمان منطقه ویژه عسلویه هیچ گونه قراردادی در خصوص اجاره ورزشگاه تختی با ما امضا نکرده است و تاکنون ۱ ریال نیز به فجر جم پرداخت نکرده است و تمام این هزینه ها در قالب کمک به شهرستان بوده است.

به گزارش آوای بوشهر؛ عبدالصمد نجفی رییس پالایشگاه گاز فجر جم در جمع اصحاب رسانه گفت :پالایشگاه فجر جم سالانه ۹۰۰ هزار مترمکعب آب را از سفره های زیرزمینی جم برای صنعت و نیاز مصرفی روستاهای اطراف پالایشگاه برداشت می‌ کند.

نجفی افزود: در ازای برداشت هر مترمکعب آب از چاه های واقع در زمین های وقفی منطقه، مبلغ ۱۴۰۰ تومان به آب منطقه ای و ۱۱۰۰ تومان نیز به اداره اوقاف پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه تنگمان و جمال آباد پرمصرف ترین روستای کشور در مصرف آب شرب است خاطر نشان کرد: روزانه ۴۰۰ مترمکعب آب به صورت رایگان به روستای ۲۵۰ خانواری تنگمان و جمال آباد داده می شود که به طور میانگین ۱٫۸ مترمکعب آب هر خانوار در روز مصرف می کند که بسیار بالاتر از نرم استاندارد است.

رییس پالایشگاه فجر جم با بیان اینکه نسبت به تیم فوتبال پارس جنوبی جم هیچ گونه تعهدی نداریم گفت: تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان در خصوص اسکان مهمانان لیگ برتری، نگهداری و ترمیم ورزشگاه تختی جم هزینه کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری هر مسابقه در لیگ برتر نزدیک به ۵۰ میلیون تومان برای شرکت فجر جم هزینه بردار است افزود: سازمان منطقه ویژه عسلویه هیچ گونه قراردادی در خصوص اجاره ورزشگاه تختی با ما امضا نکرده است و تاکنون ۱ ریال نیز به فجر جم پرداخت نکرده است و تمام این هزینه ها در قالب کمک به شهرستان بوده است.

نجفی در ادامه گفت: پالایشگاه فجر جم از بدو تاسیس به عنوان بزرگترین پالایشگاه گاز ایران شناخته می شد که رکورد تولید ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز در روز را ثبت کرده و بعد از تاسیس مجمتع پارس جنوبی به عنوان دومین پالایشگاه تولید کننده گاز ایران تبدیل شد.

رئیس پالایشگاه گاز فجر جم  با بیان اینکه خوراک ورودی به پالایشگاه فجر کاهش یافته است افزود: با دستور وزیر نفت خوراک پالایشگاه فجر از کیش تامین می‌شود و این پروژه که در آینده اجرایی می‌شود می‌تواند حداقل پالایشگاه را به مدت ۲۰ سال دیگر در چرخه سودآوری و تولید نگه دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون خوراک پالایشگاه از منطقه گازی نار و کنگان دریافت می‌شود گفت: ۲۰ میلیون مترمکعب خوراک نیز از حوزه مشترک پارس جنوبی به پالایشگاه فجر تزریق می‌شود که با توجه به تفاوت نوع گاز، تعمیرات اساسی را  در این خصوص انجام داده‌ایم تا با مشکل مواجه نشویم.

رئیس پالایشگاه گاز فجر جم با تاکید بر اینکه در سال آینده به میزان ۹۰ میلیون مترمکعب در روز تولید گاز خواهیم داشت خاطرنشان کرد: مشکلی برای تولید گاز و میعانات گازی نداریم و در صورت افزایش خوراک ورودی به پالایشگاه، همچنان جزو صنایع سودآور و با تولید بالا خواهیم بود.

نجفی از ساخت اسکله بندرسیراف با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال در شهرستان کنگان خبر داد و افزود: با توجه به صادرات میعانات گازی پالایشگاه فجر جم از طریق ساحل سیراف، اسکله‌ای را شروع به ساخت کرده‌ایم تا نیازهای ما و مردم منطقه از طریق این اسکله رفع شود.

رئیس  پالایشگاه فجرجم خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته به سبب استقرار اسکله بارگیری معیانات گازی در سیراف، هرساله مبلغ ۲۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری سیراف پرداخت شده است.

وی افزود: هم اکنون فاز دوم پروژه احداث جاده جم به پالایشگاه در دست ساخت است که ان‌شالله با بهره برداری این طرح، شاهد کاهش سوانح رانندگی باشیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.