• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

فرماندار: جم در عرصه زنبورداری پیشرو است/ تولید سالانه ۲۳۰ تن عسل در جم

  • کد خبر : 10139
  • 20 آبان 1398 - 20:19
فرماندار جم گفت: 70 زنبوردار جم سالانه 230 تن عسل تولید می کنند که از این لحاظ در رتبه شهرستان های پیشرو کشور قرار داریم.

فرماندار جم گفت: ۷۰ زنبوردار جم سالانه ۲۳۰ تن عسل تولید می کنند که از این لحاظ در رتبه شهرستان های پیشرو  کشور قرار داریم.
به گزارش آوای بوشهر؛ محمد حسینی در پنجمین جشنواره استانی عسل کنار در جم با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در بخش زنبورداری اظهار داشت: شهرستان جم دارای ۷۵ هزار نفر جمعیت است که ۱۲٫۵ درصد از این جمعیت در بخش کشاورزی فعال هستند.
وی با اشاره به موفقیت زنبورداران جم در تولید عسل کشور و کسب عناوین برتر توسط زنبورداران جم تصریح کرد: خوشبختانه صندوق کارآفرینی امید در بخش زنبورداری، عملکرد موفقی داشته و توانسته با اعطای تسهیلات ارزان قیمت، به جهش تولید در این بخش کمک کند.
حسینی از فعالیت بیش از ۷۰ زنبوردار در جم خبر داد و افزود: سالانه به طور متوسط ۲۳۰ تن عسل در جم تولید و فراوری می شود که اشتغال ۲۰۰ نفر را به همراه داشته است.
نماینده عالی دولت در شهرستان جم به مهم ترین مشکلات زنبورداران جم اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات ارزان برای تحقیق و توسعه زنبورداری، تامین داروهای مورد نیاز و کمیاب زنبورداری، تامین شکر، بازاریابی، بیمه زنبورداران و راه اندازی آزمایشگاه کنترل کیفیت عسل از مهم ترین مطالبات بخش زنبورداری جم است که امیدوارم با نگاه ویژه دولت و حمایت صنوق کارآفرینی امید و جهاد کشاورزی شاهد رفع این دغدغه ها باشیم.
حسینی ثبت عسل کنار استان بوشهر را یکی از مهم ترین دستاوردهای زنبورداران دانست و خاطر نشان کرد: شتاب توسعه حرفه زنبورداری در شهرستان جم بسیار مطلوب است و انتظار داریم با افزایش حمایت ها از این بخش، شاهد رونق هر چه بیشتر زنبورداری باشیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10139

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.