• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
14
یادداشت

لج ارتباطات با مردم شهرستان جم؛ از صدا و سیما تا تلفن و اینترنت و پُست

  • کد خبر : 12224
  • 05 خرداد 1399 - 21:04
از فضای فیزیکی نامناسب و غیر استاندارد که مردم را کلافه و کارکنان را سردرگم کرده تا عدم تناسب نیروی انسانی با حجم کار با توجه به افزایش خریدهای اینترنتی، همه و همه از فاجعه مدیریتی در اداره کل پست استان خبر می دهد.

آوای بوشهر؛ حال و روز  ارتباطات در شهرستان جم هیچگاه خوب نبوده است. این را می شود از خبرهای گاه و بیگاه قطعی ارتباطات در شهرستان جم به سادگی فهمید.

هر ساله با شروع بارندگی ها شاهد قطع چند ساعته تا چند روزه کل ارتباطات تلفن و اینترنت در شهرستان جم هستیم. شرایط خاص و اقلیم کوهستانی شهرستان جم و اجرای غیر اصولی فیبر نوری قطعی های مکرر فیبر را به همراه داشته تا جایی که فیبر نوری جایگزین از مسیر دوراهک به جم هم نتوانسته مشکلات ارتباطی شهرستان جم را حل کند.

با هر فعالیت راهسازی در مسیر به ویژه مسیر جم –سیراف تا بارندگی های زمستان، فیبر نوری اصلی جم قطع می شود و تعمیر آن هم در برخی اوقات به ۴۸ ساعت هم می رسد.

در یک ماه اخیر اختلال در ارتباطات شهرستان جم مجددا اوج گرفته و خبرها مدام از قطعی تلفن همراه و اینترنت خبر می دهد. به نظر می رسد اراده ای جدی برای رفع ریشه ای مشکل وجود ندارد و مردم همچنان باید نگران قطعی های مکرر باشند.

آنتن دهی ضعیف تلفن همراه در برخی روستاها و عدم وجود تلفن ثابت در بسیاری از روستاهای شهرستان با وجود عبور فیبر نوری یکی از معضلات دیگری است که طی سالیان دراز مردم با آن دست به گریبانند.

وضعیت اداره پست شهرستان جم هم چیزی کم از فاجعه ندارد. از فضای فیزیکی نامناسب و غیر استاندارد که مردم را کلافه و کارکنان را سردرگم کرده تا عدم تناسب نیروی انسانی با حجم کار با توجه به افزایش خریدهای اینترنتی، همه و همه از فاجعه مدیریتی در اداره کل پست استان خبر می دهد.

اداره پست جم در حالی با این وضعیت تاسف بار دست و پنجه نرم می کند که بر خلاف بسیاری از ادارات مستاجر شهرستان، صاحب زمینی مناسب برای ساخت و ساز است اما اراده ای برای اختصاص اعتبار احداث ساختمان وجود ندارد.

وزیر ارتباطات که سرگرم چت کردن و لایک کردن است و مدیر کل هم دغدغه ی جم را ندارد و می ماند مردمی که نمی دانند با این وضعیت چه کنند.

شاید ورود جدی فرماندار جم و تخصیص اعتبار اولیه در کمیته برنامه ریزی شهرستان بتواند مدیر کل پست استان را به تکاپوی بیشتر برای رفع مشکلات پست جم بیندازد.

گیرنده های دیجیتال جم هم حال و روز بهتری ندارند. با شروع فصل گرما، خدمات دهی صدا و سیما در جم هم آب می رود و مدام اکیپ های فنی استان در تردد به جم برای رفع عیب هستند. رفع عیبی که زیاد دوام نمی آورد و مجددا آش همان است و کاسه همان…

کمترین انتظار از مسئولان شهرستان و استان، توجه جدی تر به مشکلات ارتباطی شهرستان است تا شاهد دهن کجی مداوم ارتباطات به مردم نباشیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.