• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11
یادداشت وارده

مدیر عامل جدید منطقه ویژه پارس و چالش های پیش رو؛ از آبرسانی جم تا تیم محبوب پارس

  • کد خبر : 12062
  • 25 اردیبهشت 1399 - 22:19
مدیر عامل جدید منطقه ویژه پارس، از سابقه حضور 2 دهه ای در جنوب استان بوشهر برخوردار است و قطعا با وجود دانش فنی، اشراف کاملی به چالش ها و نیازهای منطقه دارد و باید خوشبینانه منتظر اقدامات موثر و کارگشا در مدیریت این سازمان مهم انرژی کشور بود.

عباس اعتمادی پور

آوای بوشهر؛ با گذشت یک سال و نیم از مدیریت سید پیروز موسوی بر سازمان منطقه ویژه پارس، ایرج خرمدل به عنوان مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس منصوب شد.

شرایط اقتصادی کشور و وضعیت تعاملات اجتماعی منطقه ویژه پارس به دغدغه جدی مردم و مسئولان مناطق پیرامونی صنعت تبدیل شده و باید دید مدیر عامل جدید برای حل و فصل مشکلات این مناطق چه گام هایی را بر خواهد داشت.

برخی از چالش های شهرستان جم در مواجهه با صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در زیر می آید:

اول: وضعیت پروژه بزرگ آبرسانی جم یکی از دغدغه های جدی مردم و مسئولان این شهرستان است. این پروژه که حدود یک دهه از کلنگ زنی آن می گذرد همچنان در بحران مالی گرفتار است و وعده های چندین و چندباره مسئولان برای تکمیل آن نیز، تحقق نیافته تا چشم انداز تامین آب جم با اما و اگرهای جدی مواجه شود.

هم مجتمع های مسکونی نفت و گاز و پتروشیمی و هم سایر نقاط شهرستان جم با شرایط شکننده ای در تامین آب مواجه است و یکی از انتظارات مردم از مدیر عامل جدید منطقه ویژه، سامان دادن به این پروژه است چرا که با کاهش شدید منابع آب جم، بحران ها و چالش های بسیار جدی تری در انتظار شهرستان است و تامین منابع مالی این پروژه ضرورت جدی دارد.

دوم: حمایت های وزارت نفت و پتروشیمی ها از پروژه های زیرساختی شهرستان جم طی سال های اخیر با کاهش درآمدهای نفتی به شدت کاهش یافته و بسیاری از پروژه های کلنگ زنی شده از محل اعتبارات نفت و پتروشیمی به ویژه در حوزه آموزش هم با سرعت لاک پشتی در اجرا و تکمیل مواجه شده است.

تامین اعتبار و حمایت لازم از اجرای پروژه های راهسازی چون جاده جم-پالایشگاه و جم-فیروزآباد یکی از آزمون های سخت ایرج خرمدل برای جلب رضایت مردم و مسئولان شهرستان جم است.

تامین اعتبار لازم برای این پروژه ها و افزایش حمایت های وزارت نفت از شهرستان جم به عنوان میزبان بزرگ صنعت نفت در کشور، می تواند عیار مدیر عامل جدید منطقه ویژه را عیان سازد.

سوم: تیم پارس جنوبی جم به عنوان یکی از دلخوشی های مردمان جم و جنوب استان، با بحران های شدید مالی و قوانین محدودکننده حمایتی مواجه شده است. بدهی های بزرگ این باشگاه در شهرستان جم و سطح کشور، چشم انداز ادامه فعالیت این تیم را دستخوش نگرانی جدی ساخته و لازم است اراده ای جدی در سطح منطقه ویژه پارس و وزارت نفت برای حل بحران های مالی شکل گیرد.

هم اکنون تیم پارس علاوه بر بحران مالی با بحران مدیریتی هم مواجه است و متاسفانه این باشگاه بدون هیات مدیره و چارت تشکیلاتی و مدیرعامل اداره می شود که لازم است هر چه سریع تر وضعیت مدیریتی و مجوزهای این باشگاه تعیین تکلیف شود.

حمایت از ورزش های پایه و هیات های ورزشی هم یکی از کارویژه های نفت برای نقش آفرینی بیشتر در معادلات توسعه شهرستان جم است.

چهارم: اشتغال جوانان بومی یکی از چالش های پیش روی مدیر عامل جدید منطقه ویژه است. طی سالهای گذشته گام های خوبی برای افزایش اشتغال جوانان بومی در صنعت برداشته شده اما واضح است که برای رفع معضلات اشتغال، همچنان مسیر طولانی در پیش است و نیاز است ایرج خرمدل، توان مضاعفی برای رفع موانع اشتغال جوانان بومی در صنعت بردارد.

پنجم: ارتباط موثر و تعامل همه جانبه با مدیران محلی یکی از نیازهای ضروری مدیریت منطقه ویژه پارس است. تجربه ثابت کرده است هر چه میزان تعاملات منطقه ای مدیران وزارت نفت افزایش یابد چالش های پیش روی صنعت هم کاهش یافته و بستر برای تولید حداکثری در حوزه صنعت فراهم می شود.

مسئولان محلی مناطق پیرامون می توانند نقشی بزرگ در تسهیل اجرای طرح های صنعتی ایفا کنند و مدیرعامل جدید منطقه ویژه باید در راستای ارتقای تعاملات اجتماعی و افزایش رضایتمندی ذی نفعان در محیط پیرامون به تقویت این تعاملات اقدام کند.

مدیر عامل جدید منطقه ویژه پارس، از سابقه حضور ۲ دهه ای در جنوب استان بوشهر برخوردار است و قطعا با وجود دانش فنی، اشراف کاملی به چالش ها و نیازهای منطقه دارد و باید خوشبینانه منتظر اقدامات موثر و کارگشا در مدیریت این سازمان مهم انرژی کشور بود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.