• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

پارس جم، امروز اولویت شهرستان جم است

  • کد خبر : 6545
  • 19 دی 1397 - 9:10

آوای بوشهر، سید مصطفی هاشمی نژاد: اگر فرماندار جم از اولویت پارس جم گفته پر بیراه نگفته چون خوب می داند تیم پارس جم می تواند سبب ساز توسعه جم و معرفی شهرستان به کشور و دنیا باشد تا از این رهگذربتوان برای دردهای آب و برق و اشتغال و نانش هم با تکیه بر […]

آوای بوشهر، سید مصطفی هاشمی نژاد: اگر فرماندار جم از اولویت پارس جم گفته پر بیراه نگفته چون خوب می داند تیم پارس جم می تواند سبب ساز توسعه جم و معرفی شهرستان به کشور و دنیا باشد تا از این رهگذربتوان برای دردهای آب و برق و اشتغال و نانش هم با تکیه بر بزرگی نام پارس و هوادارنش حمایت خرید و اعتبار جذب کرد.

 

در روزهای گذشته سخنان فرماندار جم در نشست با هواداران تیم فوتبال پارس جنوبی جم به تیتر یک محافل سیاسی-ورزشی جم تبدیل شد.

یکی از خبرنگاران استان بوشهر در یادداشتی انتقادی، سخنان محمد حسینی فرماندار جم در خصوص اولویت داشتن تیم فوتبال پارس جنوبی جم بر مسائلی چون آب و اشتغال شهرستان را به نقد گرفت.

سجاد بهزادی در این یادداشت نگاه خود را اعلام کرده و گفته تیم فوتبال پارس جم اولویت اول شهرستان نیست و مساله آب و اشتغال جوانان مساله ای حیاتی تر و مهم تر است.

از طرفی هواداران پارس جنوبی جم نیز از این یادداشت دلخور شده و در فضای مجازی  واکنش های تند واعتراضی خود را به این یادداشت و نگارنده اعلام کرده اند و همچنان ادامه دارد.

سخنان فرماندار و نگاه خبرنگار هر دو از برخی جهات کاملا صحیح هستند و باید توجه داشت که اهمیت تیم پارس جنوبی جم برای جمعیت بزرگی از هواداران در جم و شهرهای اطراف کمتر از آب و نان و برق و گاز نیست. که آب و نان جسم را جان می بخشد و فوتبال روح را نشاط و شادابی…

مساله آب یک بحران ملی- منطقه ای است همانطور که مساله اشتغال نیز گستره ملی دارد و مربوط به این دهه نیست و چشم اندازی امیدبخش هم برای بهبود تمام و کمال این چالش های اساسی بشر وجود ندارد.

جم اما تفاوتی اساسی با بسیاری از نقاط کشور دارد؛ صدها شهر بزرگ و کوچک در کشور وجود دارد اما کمتر از ۱۶ شهر هستند که تیمی در لیگ برتر فوتبال ایران دارند و این یعنی جم ۳۵ هزار نفری برندی بزرگ را در اختیار دارد که ارزش سیاسی اجتماعی و اقتصادی اش اگر بیشتر از آب و برق و اشتغال نباشد کمتر هم نیست.

فقط کافی است تصور کنیم باشگاه پارس جنوبی مشکلات مالی کمتری داشته باشد و ادامه فعالیت اش در لیگ برتر تضمین شود و حتی بتوان دورنمایی برای حضورش در مسابقات برون مرزی متصور شد، در این صورت آیا همین باشگاه نمی تواند علاوه بر نشاط اجتماعی که حلقه مفقوده جامعه امروز ایران است ثروت و قدرت سیاسی و اجتماعی را هم فراهم کند تا در سایه آن بتوان موضوعاتی چون آب و برق و اشتغال و نان را هم راحت تر دنبال کرد و به نتیجه رساند.

اگر پارس جم، قوی باشد و قدرتمند، می تواند هر مسئول سیاسی در هر جایگاهی را با هواداران پرشورش به کرنش درآورد همانگونه که تیم های بزرگی چون استقلال و پرسپولیس پاشنه آشیل دولت ها و مجلس ها بوده اند و هیچ مدیری نتوانسته از قدرت اجتماعی و سیاسی این دو تیم چشم پوشی کند.

اگر فرماندار جم از اولویت پارس جم گفته پر بیراه نگفته چون خوب می داند تیم پارس جم می تواند سبب ساز توسعه جم و معرفی شهرستان به کشور و دنیا باشد تا از این رهگذربتوان برای دردهای آب و برق و اشتغال و نانش هم با تکیه بر بزرگی نام پارس و هوادارنش حمایت خرید و اعتبار جذب کرد.

پارس جم را نباید صرفا یک تیم با ظرفیت های اجتماعی تصور کرد این تیم می تواند همه چیز جم شود هم نام، هم نان، هم آب، هم برق، هم گاز، هم اشتغال و … کافی است قدری عمیق تر به موضوعات اجتماعی نگاه کنیم تا تیشه به ریشه نزنیم…

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=6545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.