• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9
یادداشت:

پارس جنوبی جم؛ موانع و فرصت ها/ پیشنهادهایی برای رفع بحران کنونی زنبورهای زرد

  • کد خبر : 10609
  • 20 آذر 1398 - 21:41
در این شرایط منطقی ترین گزینه از منظر بسیاری از تحلیلگران، استفاده از ظرفیت ده ها شرکت پتروشیمی است که با درآمدهای کلان، می توانند با خرید سهام پارس جم یا حتی واگذاری بی قید و شرط، امید هواداران پرشور زرد را زنده نگه دارند.

مصطفی هاشمی نژاد

آوای بوشهر؛ مدیرعامل موقت باشگاه پارس جنوبی جم از تزریق بودجه در اوایل هفته آینده خبر داده است؛ خبر امیدوار کننده ای که به تازگی بر خروجی سایت های ورزشی قرار گرفت. در این مصاحبه تاکید شده که شرکت پتروشیمی آریاساسول پرداخت بخشی از بدهی های باشگاه را متقبل شده است.

هرچند این اتفاق تازگی ندارد و همیشه در خوشی و ناخوشی های تیم، این شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه مانند آریاساسول، جم، پردیس و … بوده که به داد تیم رسیده اند اما هیچ‌کس نمی تواند نقش مهم سازمان منطقه ویژه پارس و مسوولان وقت استان و‌ جم در جلوگیری از هبه شدن تیم‌ توسط شرکت پالایش گاز فجر جم را انکار کند؛ موضوعی که در آن زمان باعث شد تا امروز استان بوشهر صاحب دو تیم‌لیگ‌برتری باشد.

آنچه باعث شد دولت از کمک به تیم های فوتبال ‌لیگ ‌برتری امتناع کند مصوبه ای محدود کننده است که توسط نمایندگان مجلس هشتم آن را به تصویب رساندند و شاید جلالیان نماینده وقت، هیچگاه تصور نمی کرد با تصویب این مصوبه، چه آسیب بزرگی را به موکلانش وارد می کند!

البته با این وجود، مصوبه مجلسی های آن زمان، هیچگاه برای تیم های دولتی و پرطرفداری چون استقلال، پرسپولیس، فولاد، سپاهان و ذوب آهن اجرایی نشد اما امروز و در بحبوحه شرایط نامطلوب اقتصادی کشور، وزارت نفت با استناد به همان قانون، از حمایت مالی تیم های لیگ برتری وابسته طفره می رود.

تیم پارس جنوبی جم یکی از تیم هایی است که با ابلاغیه جدید شیخ الوزرای دولت روحانی، شرایط سختی را سپری می کند و اگر برای رفع مشکلات مالی آن، تدبیری اندیشیده نشود به سرنوشت تیم هایی چون نفت تهران دچار خواهد شد.

در این شرایط منطقی ترین گزینه از منظر بسیاری از تحلیلگران، استفاده از ظرفیت ده ها شرکت پتروشیمی است که با درآمدهای کلان، می توانند با خرید سهام پارس جم یا حتی واگذاری بی قید و شرط، امید هواداران پرشور زرد را زنده نگه دارند.

شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه برای سرمایه گذاری در تیم لیگ برتری پارس جم از انگیزه کافی برخوردار هستند؛ اول اینکه بسیاری از کارکنان آنها در شهر جم سکونت دارند و چه ابزاری بالاتر از حضور تیمی در سطح اول فوتبال برای بسط نشاط و شادابی در میان خانواده های کارکنان و دوم؛ دخیل شدن در تصمیم گیری و تصمیم سازی مدیریت تیم که تا به امروز هم نقش اول را در تامین مالی اش داشته اند و از این رهاورد فرصتی هم برای بهره برداری تبلیغاتی به دست آورند.

به تازگی اخباری منتشر می شود که منطقه ویژه پارس قصد دارد هیات مدیره جدید باشگاه  را منصوب نماید. حتی اگر منطقه ویژه تمایلی به واگذاری تام و تمام تیم پارس جنوبی جم نداشته باشد حداقل می تواند ترکیب منسجم تری از اعضای هییت مدیره را با استفاده از ظرفیت های پتروشیمی، استان بوشهر و شهرستان جم را معرفی کند تا بدین طریق، فرصت برای حمایت های حداکثری فراهم شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.