• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

پرونده محیط زیستی فجر جم به دادسرای استان ارجاع شد/ چاه های غیر مجاز جم پلمپ می شود/حکم قضایی عضو شورای شهر جم به زودی اجرایی می شود/اجازه نفوذ در پرونده ها و احکام را نمی دهیم

  • کد خبر : 4972
  • 04 خرداد 1397 - 11:40

دادستان شهرستان جم در گفت و گو با خبرنگار آوای بوشهر، با اشاره به اینکه تعرض به منابع طبیعی و ملی در سطح کشور به صورت گسترده دنبال می شود اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی و افزایش قیمت اراضی در شهرستان جم علاوه بر زمین خواری، شاهد پدیده های کوه خواری، دره خواری […]

دادستان شهرستان جم در گفت و گو با خبرنگار آوای بوشهر، با اشاره به اینکه تعرض به منابع طبیعی و ملی در سطح کشور به صورت گسترده دنبال می شود اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی و افزایش قیمت اراضی در شهرستان جم علاوه بر زمین خواری، شاهد پدیده های کوه خواری، دره خواری و رودخانه خواری هستیم که باعث شده پرونده های متعددی جهت برخورد قانونی با سودجویان در دادگستری شهرستان تشکیل شود.

حجت الاسلام روح الله فروغی فر با بیان اینکه ملاک اجرای احکام قضایی قانون است و افراد و جایگاه فرد متخلف در آن نقشی ندارد افزود: چندین پرونده در حوزه های منابع طبیعی و منابع آب تعیین تکلیف شده اند و به مرور زمان این احکام اجرایی خواهند شد و تاثیرات آن برای مردم ملموس خواهد بود.

فروغی فر از عزم جدی دستگاه قضا در برخورد با متخلفین و متعارضین به منابع ملی و طبیعی خبر داد و گفت: دستگاه قضایی بدون هیچ اغماضی با افرادی که به منابع طبیعی شهرستان جم دست اندازی کرده اند تعارف نخواهد داشت، حتی اگر این فرد از مجموعه دولت و دستگاه قضایی باشد.

دادستان شهرستان جم در ادامه گفت: جلسات متعددی با ادارات منابع طبیعی و منابع آب در خصوص پیگیری و اعلام تخلفات موجود گرفته شده است و از آنان خواسته شده پرونده های متخلفین را در اسرع وقت به دادستانی اعلام تا تعیین تکلیف شوند.

وی دست اندازی به منابع طبیعی در شهرستان جم را یکی از معضلات پیش روی شهرستان و دستگاه قضایی دانست و گفت: بعضی از افراد با نفوذ سعی در ایجاد تغییر در روند رسیدگی به برخی از پرونده های زمین خواری را دارند که ما اجازه دخالت به هیچ فردی در اجرای احکام قضایی نخواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای قانون برای همه مردم یکسان است و زمانی که پرونده ای تمام مراحل قانونی را طی کرد و رای قطعی صادر شد، لازم الاجراست و هیچ فرد یا ارگانی جز دستور کتبی مقام مافوق قضایی نمی تواند جلوی اجرای حکم قضایی را بگیرد.

حجت الاسلام فروغی فر در خصوص تعطیل شدن یکی از سفره خانه های سنتی در شهرستان جم گفت: با شکایت اداره منابع طبیعی مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای بخش مرکزی پس از تشکیل پرونده، دستورتوقف ساخت و ساز در مراحل احداث سفره خانه صادر شد که متصرف نسبت به حکم قضایی بی اعتنایی کرد و با دستور قضایی تا صدور حکم قطعی این مکان تعطیل گردید.

وی همچنین از تخریب یک واحد مسکونی در روستای محمدی آباد خبر داد و گفت: علی رغم تذکرهایی که به متصرف داده شده بود، وی اقدام به ساخت یک واحد مسکونی در اراضی ملی نموده بود که حکم قطعی مبنی بر رفع تصرف و بازگشت به وضعیت سابق صادر گردید و محکوم پرونده تقاضای اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور (بالاترین مرجع قضایی کشور) مطرح کرده و در ابتدا دستور توقف حکم تخریب را از آن مرجع صادر شد و بعد از مدتی تقاضای اعاده دادرسی و دستور توقف توسط همان مرجع صادر کننده باطل شد و این حکم اجرا گردید.

فروغی فر از رفع تصرف اراضی ملی در بخش ریز خبر داد و افزود: بخشی از اراضی ملی در بخش ریز توسط سودجویان به باغ و زمین زراعی تبدیل شده بود که با طی مراحل قانونی و با حکم قضایی، باغ و کشت موجود تخریب و زمین رفع تصرف گردید.

دادستان جم در خصوص پرونده آلودگی آب ریز و مرگ ماهیان رودخانه جنگل گلوبردکان نیز گفت: با شکایت محیط زیست شهرستان و شوراهای شهرهای ریز و انارستان از پالایشگاه فجر جم نسبت به آلودگی رودخانه جنگل ریز، شخصا در این منطقه حضور پیدا کردم و نمونه گیری از آب رودخانه انجام شد.

وی در ادامه افزود: به دلیل اینکه پالایشگاه جم یک ارگان دولتی است و طبق قانون دادسرای شهرستان ها صلاحیت صدور رای قطعی در خصوص تخلف دستگاه های دولتی را ندارد؛ این پرونده پس از تحقیقات اولیه، جهت بررسی و صدور رای نهایی به دادسرای مرکز استان ارسال شد.

دادستان جم با بیان اینکه شهرستان با مشکل کمبود آب دست و پنجه نرم می کند و برخی از سودجویان با احداث چاه های آب غیرمجاز این وضعیت را بحرانی تر می کنند افزود: در خصوص پلمپ چاه های غیر مجاز چندین پرونده تشکیل شده و آرای قطعی نیز صادر شده است که به زودی این احکام اجرایی می شود.

وی از اجرای حکم قضایی یکی از اعضای شورای شهر جم خبر داد و افزود: یکی از اعضای شورای شهر جم مرتکب تخلفی شده است که حکم قضایی آن در روزهای آینده اجرایی خواهد شد، مگر اینکه از سوی مقامات عالی قضایی دستور توقف این حکم به صورت کتبی صادر شود.

دادستان جم از دستگیری باند سرقت احشام در شهرستان خبر داد و گفت: این باند در استان های بوشهر و فارس مرتکب سرقت های متعددی شده و تحت تعقیب قضایی بودند که پس از شناسایی توانستیم نفر اصلی و یکی از هم دستانش را دستگیر کنیم و تحقیقات جهت دستگیری سارقین دیگر نیز ادامه دارد.

دادستان جم با بیان اینکه جرایم متعددی به وسیله راکبین موتورسیکلت سوار رخ می دهد افزود: توقیف موتورسیکلت های بدون پلاک و متخلف از وظایف قانونی نیروی انتظامی است و راکبین نیز باید پس از اخذ گواهینامه و بیمه نامه شخص ثالث اقدام به رانندگی کنند.
وی افزود: پرونده هایی در خصوص زندانی شدن فرد راکب موتور سوار به دلیل عدم پرداخت خسارت و دیه در شهرستان وجود دارد که در صورت بیمه بودن موتورسیکلت، بیمه هزینه ها را متقبل شده و از زندانی شدن فرد جلوگیری می شد.

روح الله فروغی فر با اشاره به اینکه گردهمایی موتورسنگین سواران در جاده جم به سیراف غیرقانونی و خطرساز است خاطر نشان کرد: تردد موتورسنگین ها در این مسیر خطراتی را برای راکب و سایر رانندگان ایجاد می کند که در این خصوص تدابیری اندیشه شده است و به زودی اقداماتی جهت برخورد با این مشکل صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در مقوله بهداشت و سلامت مردم با هیچ شخصی مماشاتی نداریم خاطر نشان کرد: در خصوص آلوده بودن آب شهرستان به نیترات اطلاعات دقیقی ندارم و کارشناسان امر باید در این خصوص اظهارنظر کنند و در صورتی که آب جم، آلوده اعلام شود و مشخص گردد مدیر یا افرادی در این امر کوتاهی کرده اند، ورود پیدا می کنیم و از سلامت مردم دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی خبرنگار انعکاس خبرهای درست و صحیح است گفت: با توجه به اینکه در جامعه ای زندگی می کنیم که دموکراسی و آزاداندیشی وجود دارد، کسی حق ندارد به خبرنگاری متعرض شود و اگر نقدی بر عملکرد مدیران دولتی، انتظامی و قضایی انتشار پیدا کرد آن مدیر باید در چارچوپ قانون پاسخگو باشد و بنده نیز به عنوان شخص دادستان باید پاسخگوی عملکرد خودم به مردم باشم.

دادستان شهرستان جم در پایان خاطر نشان کرد: به عنوان مدعی‌العموم باتمام قدرت و اختیارات قانونی خود از حقوق مردم شهرستان جم دفاع خواهم کرد و اگر فردی شاهد وقوع جرمی بود در اسرع وقت به صورت کتبی و با اعلام مشخصات دقیق جرم به دادستانی اطلاع دهد تا در کمترین زمان با متخلفین برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4972

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.