• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

آقای رییس جمهور! برای رنج مردم عسلویه چاره‌ای بیندیشید/مشکل ته لنجی و گوجه کاران حل شود+تصاویر

  • کد خبر : 4859
  • 19 اسفند 1396 - 8:27

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر تحقق وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور، گفت: طرح استقلال محیط زیست از بدنه دولت به زودی ارایه و در دستور قرار خواهد گرفت. به گزارش آوای بوشهر؛ در نشست علنی امروز چهارشنبه (۱۶ اسفند) صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک به مناسبت روز زن و […]

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر تحقق وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور، گفت: طرح استقلال محیط زیست از بدنه دولت به زودی ارایه و در دستور قرار خواهد گرفت.

به گزارش آوای بوشهر؛ در نشست علنی امروز چهارشنبه (۱۶ اسفند) صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک به مناسبت روز زن و مادر، گفت: درد و آلام و رنج مردم نیازمند تدبیر کارگزاران صدیق و دولتمردان نظام جمهوری اسلامی است، نمایندگان نیز بنا بر سوگندی که خوردند باید برای مردم نجیب کشور از جان مایه بگذارند زیرا نمی‌شود که باران و برف ببارد و کشور تعطیل و در صورت بروز آلودگی هم کشور تعطیل شود.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شرای اسلامی، تصریح کرد: چهار دهه از عمر بابرکت نظام جمهوری اسلامی می‌گذر، این مدیریت کی قرار است کارآمد شود؟ رئیس‌جمهور و وزرا و سایر دولتمردان باید بدانند که مردم همچنان چشم انتظار تحقق وعده‌های انتخاباتی هستند.

وی با یادآوری وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت تدبیر و امید دولت محیط زیست است، افزود: دولت به حق برای وضعیت دریاچه ارومیه اقدامات عاجلی انجام داد اما برای مردم به ستوه آمده عسلویه و روستایان اطراف آن که در چنگال گاز و نفت هستند، هم باید چاره‌ای اندیشید.

الماسی تاکید کرد: آیا درست است که نهاد و سازمانی که می‌بایست بر عملکرد وزارتخانه‌های دولتی نظارت کند که آیا عملکرد با استانداردهای زیست‌محیطی در تطابق است یا در تعارض زیر مجموعه دولت باشد؟ دولت آلاینده بوده و خود بر خود نظارت می‌کند لذا با توجه به این شرایط خواهشمندم که با طرح استقلال محیط زیست از بدنه دولت همراهی لازم را داشته باشید تا قدری از خسارات وارده شده به کشور را جبران نماییم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه مشکلات حوزه انتخابیه خود را یادآور شد و افزود: استانی که تغذیه کننده کشور است نباید دغدغه زیرساخت‌های ابتدایی و توسعه کالبدی و فیزیکی داشته باشد، احداث و تکمیل خط راه ریلی بوشهر ارتباط مستقیم با توسعه اقتصادی ایران دارد زیرا ۹۳۷ کیلومتر مرز با خلیج تا ابد فارس تنها ظرفیت ۷ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا دارد.

وی ادامه داد: دولت و کارگزاران صدیق نظام و نمایندگان باید نسبت به عدم استفاده درست از این میزان نعمت، کُفران نعمت است، چرا برای استفاده از این ظرفیت هیچ برنامه‌ای ندارید؟ مشکلات کشور را چه کسی، کی و چه زمانی قرار است، مرتفع سازد؟ سُفره یک میلیون انسان نجیب بوشهری در تجارت خرد و پیله وری و کالنجی خلاصه شده است.

الماسی خطاب به رئیس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر اقتصاد و دارایی و سازمان گمرک و بنادر، گفت: زیرساخت‌ها باید ابتدا آماده و پس از آن مدعی شوید که مرزنشینان باید تجارت عام داشته باشند. در برنامه ششم توسعه توفیق کم نظیری در بخش اشتغال داشتیم، مردمان عسلویه، کنگان، دیر و جم حل نشده است.

وی با بیان اینکه ساحل، اسکله، کشاورزی و آب و هوا پیشکش وزارت نفت، گفت: وزارت نفت باید درب‌های صنعت را به سوی مردم این استان بگشاید زیرا محدودیت شغلی در این منطقه درست و به نفع مردم نیست. بخش کشاورزی هرچند ارتقاء، بهبود و تقویت شده و فرصت‌هایی را ایجاد کرده اما هنوز به منظور کاهش خام فروشی و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی نیازمند طرح‌های کارآفرینی روستایی هستیم.

الماسی با توجه به تذکر وزیر کشاورزی، گفت: زیان گسترده کشاورزان گوجه کار در حوزه انتخابیه در سال‌های گذشته را شاهد بودیم اما عزم جدی برای جبران وجود ندارد، تبعیض‌هایی چون اختلاف فاحش حقوق نیروهای رسمی و قراردادی در صنعت جلوه بسیار کرده است زیرا همه نیروهای قراردادی و رسمی دوشادوش یکدیگر با خطرات و نیازهای معیشتی فعالیت می‌کنند لذا این تبعیض انصاف نیست.

وی با اشاره به حوزه گردشگری، ادامه داد: گردشگری یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر است که با ایجاد سرمایه‌گذاری باید زمینه ساز تحولات عظیمی در حوزه اشتغال منطقه می‌شود که متاسفانه مسئولان منطقه بدان توجه ندارند و در عصری که گردشگری به صنعت اول تبدیل شده ما با جدی نگرفتن، ظرفیت اقتصادی را از دست داده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کُریدور اصلی راه و مسیر اصلی عسلویه به مرکز استان نیازمند توجه جدی وزارت راه و شهرسازی است، عدم توجه سبب داغدار شدن خانواده‌های بسیار در این منطقه شده است.

http://cdn.icana.ir/d/0113/201803108567878008.jpghttp://cdn.icana.ir/d/0113/201803104312070087.jpghttp://cdn.icana.ir/d/0113/201803100080130083.jpg

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4859

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.