• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10
یادداشت

آقای سرمربی! مراقب حرف زدن تان باشید/ پارس جم به اندازه کافی حاشیه دارد!

  • کد خبر : 9405
  • 29 تیر 1398 - 23:14
آقای سرمربی باید بداند هر حرفی که از زبان اش جاری می شود می تواند آتشی بزرگ به پا کند پس باید امید آفرین باشد انهم زمانی که تیم نیازمند آرامش است نه جنگ اعصاب!

آوای بوشهر: تیم پارس جنوبی جم پس از دو سال حضور تقریبا موفق در لیگ برتر فوتبال، به لیگ نوزدهم رسیده و در سومین فصل حضور با پوست اندازی ۹۹ درصدی آماده شروع فصل شده است.

به گزارش آوای بوشهر؛ روز گذشته خبری منتشر شد که فراز کمالوند سرمربی جدید پارس با لحنی عجیب و ناامید کننده از احتمال انحلال تیم خبر داده است. تیمی که جمع بزرگی از مردم در جم و جنوب کشور عاشقانه دوستش دارند و با هر برد و باختش شاد شده اند و غصه خورده اند.

فضای ذهنی مردم و هواداران پارس تحت تاثیر قهرهای کودکانه مدیران تیم و خط و نشان های سرمربی به شدت متلاطم شده و نشانه های این تلاطم را در واکنش های نگران کننده هواداران مثل بستن مسیر شهرک ها و تجمع و … می توان دید.

در این هیاهو و حاشیه های عجیب و غریب ذکر چند نکته ضروری است:

اول: بقای تیم پارس در لیگ برتر خط قرمز بخش بزرگی از مردم، هواداران و مسئولان محلی در شهر کوچک و صنعتی جم است. هر چیزی که این بقا را دچار مشکل کند با واکنش های مردمی مواجه خواهد شد و تبعات آن دامن مدیران منطقه ویژه، شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی و مسئولان محلی را خواهد گرفت.

دوم: مدیر عامل جدید منطقه ویژه باید به خوبی این مهم را درک کند که شاد کردن دل جوانان و نوجوانان در آلوده ترین منطقه صنعتی کشور، کمترین کاری است که صنعت می تواند برای التیام زخم های بیشماری که بر پیکر مردم وارد کرده انجام دهد. با یکی به نعل و یکی به میخ زدن، نمی توان بقای این تیم را تضمین کرد. هر تصمیمی که لازم است از تغییر مدیر عامل باشگاه گرفته تا اماده سازی زیرساخت ها باید با قدرت و قاطعیت توسط مدیر عامل منطقه ویژه اتخاذ شود.

سوم: مدیر عامل باشگاه پارس جنوبی طی سال های اخیر نشان داده مرد روزهای سخت نیست و همچنان نقش خود را نه در قالب مدیر عامل باشگاه که در قالب کارمند منطقه ویژه ایفا می کند و این برای مدیریت باشگاه اصلا مناسب نیست. تغییر مدیر عامل باشگاه نه ثلمه ای به اسلام وارد می کند نه ضرری به مسلمین؛ پس اگر قرار است تغییری اتفاق بیافتد همین امروز باید انجام شود.

با نگاهی به باشگاه های مطرح کشور هم می توان به وضوح دید که مدیران باشگاه ها دائمی نبوده اند و بعضا عمر مدیریت شان به دو سال هم نمی رسد پس تغییر مدیر عامل باشگاه امری طبیعی است و قرار نیست شعبان بی مخ ساخت و برای بقای یک مدیر، قیصریه را به آتش کشید!

چهارم: طی دو سال حضور پارس جنوبی جم سرمربی ای سکان مدیریت فنی تیم پارس را به عهده داشته که به اخلاق مداری شهره بوده و توانسته بود رضایتمندی نسبی مردم و مسئولان را به وجود آورد. اینکه آقای فراز کمالوند به عنوان سرمربی جدید، در ابتدای راه، بذر ناامیدی بپاشد نه منطقی است نه پذیرفتنی!

آقای سرمربی باید بداند هر حرفی که از زبان اش جاری می شود می تواند آتشی بزرگ به پا کند پس باید امید آفرین باشد انهم زمانی که تیم نیازمند آرامش است نه جنگ اعصاب! اگر جناب سرمربی نمی تواند با شرایط باشگاه خود را تطبیق دهد راهکار ساده اش پایان همکاری است نه فضا سازی رسانه ای! از پاشیدن بذر بی اعتمادی و ناامیدی هیچ گل امیدی سبز نخواهد شد!

پنجم: از استاندار بوشهر گرفته تا نماینده مجلس و فرماندار جم، بخش بزرگی از وقت و انرژی شان را برای تامین مالی تیم صرف کرده اند و قطعا خواهند کرد. همه باید کمک کنیم تیم پارس جم همچنان امید و نشاط فراهم کند. حرف های خاله زنکی و تهدید و ارعاب هیچگاه نتیجه بخش نیست و هواداران هم باید مراقب باشند در دام منفعت طلبی و پست دوستی مدیران گرفتار نشوند که دود این رفتارها بی شک به چشم همین هواداران خواهد رفت.

تیم پارس جم تنها متعلق به نفت و پتروشیمی نیست بلکه متعلق به مردمی است که سالها از حقوق اولیه خود برای داشتن زندگی شاد و سالم محروم مانده اند. پس به این تیم نه به عنوان یک تیم فوتبال که به عنوان شاهرگ حیاتی امید و نشاط مردم باید توجه کرد و برای ماندگاری و درخشش هر چه در توان داریم بی حب و بغض شخصی به کار گیریم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.