• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

 آقای فرماندار کلنگ بردارید!/ بیان درد، دردی را دوا نمی کند!

  • کد خبر : 4823
  • 12 اسفند 1396 - 12:18

عصر روز پنج شنبه تمام ارتباطات شهرستان جم به طور ناگهانی قطع شد! حدود ۷ ساعت مردم شهرستان از بدیهی ترین امکانات یک زندگی محروم بودند و یک نفر هم بابت این فاجعه، عذرخواهی نکرد! جم شهرستانی است که هر سال چند بار ارتباطاتش با دنیا به طور کامل قطع می شود!، حدود نیمی از […]

عصر روز پنج شنبه تمام ارتباطات شهرستان جم به طور ناگهانی قطع شد!

حدود ۷ ساعت مردم شهرستان از بدیهی ترین امکانات یک زندگی محروم بودند و یک نفر هم بابت این فاجعه، عذرخواهی نکرد!

جم شهرستانی است که هر سال چند بار ارتباطاتش با دنیا به طور کامل قطع می شود!، حدود نیمی از روستاهایش تلفن ثابت ندارند! هنوز ثبت نامی های تلفن چندین سال پیش شهرهایش در حسرت خط تلفن اند و … پس اصلا نباید این قطعی ۷ ساعته را در مقایسه با فاجعه ارتباطی جم پدیده ای عجیب دانست یا آن را غیر منتظره توصیف کرد. اتفاقی است در نهایت سادگی که تنها و تنها یک عامل دارد: بی لیاقتی متولیان!

اما در مورد وضعیت مخابرات چند نکته لازم به ذکر است:

اول؛ قطع ارتباطات یک منطقه، بزرگترین بحران ممکن است چون هیچ کس نمی داند چه اتفاقی افتاده است و مدیران بحران حتی نمی توانند یکدیگر را پیدا کنند تا علت ماجرا را بپرسند.

بالاتر از همه اینها، کاسبان متضرر می شوند، بیماران جان شان به خطر می افتد، مادران چشم انتظار فرزند، هر لحظه می میرند و زنده می شوند ، آتش به جان و خانه هر کس افتاد بی صدا می میرد ، اگر جنایتی در حال وقوع باشد از هیچ نیروی امنیتی نمی توان کمک خواست و … همه اینها نشان می دهد این بحران از هر سیل و طوفانی بحرانی تر است و مسئولان باید موضوع را جدی تر بگیرد.

دوم؛ مخابرات استان بوشهر مدام در حال دروغگویی است و هیچ کس هم نمی داند چرا دروغ می گویند؟!

در قطع ارتباطات سال گذشته، اعلام شد ارتباط رادیویی جم که به عنوان پدافند غیر عامل در صورت قطعی فیبر، تلفن های همراه را فعال می کند چند ساعت قبل از باران سوخته و به همین دلیل ارتباطات به طور کامل قطع شد.

مدیر عامل مخابرات هم بعدها اعلام می کند که سیستم رادیویی بروزتری به جای سیستم قبلی در جم راه اندازی شده و دیگر نگرانی برای پشتیبان تلفن همراه نداریم!

بی اساس بودن این سخنان پس از مدت کوتاهی آشکار شد آنهم زمانی که دوباره ارتباطات جم قطع شد و هیچ ارتباط پشتیبانی هم برقرار نشد!

کاش یک نفر صادقانه اعلام کند این پشتیبان رادیویی جم که قبل از اتصال جم به فیبر نوری از آن استفاده می شد الان کجاست؟ آیا انتقال آن به یکی از شهرستان ها که سال ها پیش در گوش ها زمزمه شد حقیقت دارد؟

سوم؛ قرار بود با واگذاری مخابرات به بخش خصوصی، خدمات بهتری به مردم ارایه شود اما بر خلاف کشورهای دنیا که بخش خصوصی برای سوداوری هم که شده منابع مادی و انسانی را تقویت می کند در مخابرات قضیه عکس هست.
به نظر می رسد مخابرات جم هم به لحاظ تجهیزات فنی و هم تخصص دچار بحران جدی است؛ فقط کافی است به این موضوع توجه کنیم که پس از هر قطع فیبر نوری، باید تیم فنی از مرکز استان به جم سفر کنند و به همین علت، با هر بار قطعی، ۵ ساعت اول، زمان انتظاری است که برای رسیدن تیم فنی صرف می شود!

اگر مخابرات جم بخواهد با همین مدیریت ناتوان و نیروهای غیر متخصص ادامه کار دهد شک نکنید قطع مکرر ارتباطات حتمی است! بهتر است مدیران استان در وضعیت فعالیت نیروهای مخابرات جم بازنگری جدی کنند و هر نیرویی که توان لازم ندارد از چرخه خدمات دهی خارج شود!

چهارم؛ فرماندار جم پس از قطعی ۷ ساعته، خبر داده که فیبر قطع شده است. آقای فرماندار؛ بیان درد، دردی را دوا نمی کند! ما هم آنقدر تجربه کسب کرده ایم که بفهمیم فیبر نوری قطع شده است چرا که به لطف مخابرات، تجربه اول مان هم نیست!

وظیفه شما اعلام خبر حادثه نیست بلکه وظیفه مهم تری دارید و آن هم جلوگیری از تکرار حادثه است! کاری که مدیریت بحران شهرستان تاکنون در آن توفیقی نداشته است! امروز دیگر فرصتی برای”مماشات” و ” گفتن ان شاالله دیگر قطع نمی شود” نیست و به عنوان نماینده عالی دولت، اجازه ندهید مدیران نالایق، حوزه تحت مدیریت تان را به بازی بگیرند!

پنجم: اسامی مقصران تکرار این فاجعه عجیب به ترتیب افراد زیرهستند:
فرماندار جم؛ به عنوان مدیر بحران و مدیر پدافند غیر عامل اولین مقصر ادامه این وضعیت در شهرستان است.
دومین مقصر؛ مخابرات استان بوشهر و شهرستان جم است که با اهمال و ناتوانی در انجام وظایف، مردم را دچار مصیبت کرده اند.
سومین مقصر هم اداره ای است که ضوابط و قوانین حفاری را نمی فهمد و با دهن کجی به قوانین و اهمال، باعث ایجاد بحران می شود.
ششم ؛ برای عدم تکرار این ماجرای زشت، باید برای یکبار هم که شده، مقتدرانه برخورد کرد. نه رئیس مخابرات جم و نه مدیر عامل مخابرات استان بوشهر، لیاقت ادامه کار را ندارند و اگر همین امروز هم مخابرات جم بدون مدیر باشد هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد و این چرخه معیوب ارتباطی مثل گذشته می چرخد!
در اتفاق اخیر، گفته شده آب و فاضلاب روستایی عامل قطعی فیبر نوری است! اگر مدیر آب و فاضلاب از مخابرات استعلام نکرده و خودسرانه اقدام به حفاری و قطع فیبر کرده، به دلیل

دهن کجی به قوانین و ایجاد بحران، باید از سمتش عزل شود و اگر استعلام کرده و نظارت مخابرات وجود نداشته، هر دو مدیر شایستگی خدمت به مردم را ندارند!

هفتم؛ آقای فرماندار! یکبار برای همیشه کلنگ بردارید و بنیان سست این خانه را از بیخ و بن خراب کنید تا نه شما بخواهید هر بار شرح حادثه بگویید و نه مردم به زجر بی لیاقتی مدیران گرفتار باشند!
عذرخواهی بابت خسارت هایی که به مردم وارد شده کمترین کاری است که مدیران متخلف باید انجام دهند اما پس از هر قطعی، شاهد انداختن مشکل به گردن باران و سنگ و آب و حفار و … هستیم. بدون تعارف، مدیری که حتی حاضر نیست بابت خسارت واردشده از مردم عذرخواهی کند نمی تواند و نباید در حاشیه امنیت به خدمت ادامه دهد؟!

و پیشنهاد پایانی اینکه؛ با توجه به اینکه جم قرار است مرتب دچار قطعی شود پس یا دستگاه رادیویی پشتیبان را راه اندازی کنید تا مردم بتوانند در زمان بحران با یکدیگر مکالمه داشته باشند یا در راستای تحقق سیاست های پدافند غیر عامل، یک خط فیبر نوری از سمت فارس یا خط دوم از سمت بوشهر به عنوان پشتیبان به جم کشیده شود!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4823

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام
    اولا شرکت مخابرات بوشهر وجود ندارد وتنها مخابرات منطقه بوشهر می باشد
    ثانیا اختلال در هر شبکه مخابراتی والکترنیکی اجتناب ناپذیر هست
    ثالثاهمواره عدم هماهنگی بین دستگاههای حفار وپیمانکاران موجب چنین اختلالی می گردد
    از طرفی توهین وافترا ومتهم به دروغ گویی ومسائل دیگر می تواند پیگیری قضایی داشته باشد

  2. سلام دیدگاهی که درج نمیشه چه فایده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.