• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13

آمار جالب مسئول اشتغال سکینه الماسی در جمع جوانان بخش بردخون شهرستان دیر

  • کد خبر : 5651
  • 10 شهریور 1397 - 10:53

?هاشم کرمی مسوول اشتغال دفتر نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه :  ?- زمانی که در ابتدای دوره نمایندگی خانم الماسی بحث بسته ۶۰۰ میلیاردی نفت را مطرح کردیم برخی آن را ناممکن و تبلیغاتی می دانستند. ?- کل پروژه هایی که شرکت مناطق نفت خیز جنوب از سال ۷۸ تا ۹۵ در جنوب استان […]

?هاشم کرمی مسوول اشتغال دفتر نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه :
 ?- زمانی که در ابتدای دوره نمایندگی خانم الماسی بحث بسته ۶۰۰ میلیاردی نفت را مطرح کردیم برخی آن را ناممکن و تبلیغاتی می دانستند.
?- کل پروژه هایی که شرکت مناطق نفت خیز جنوب از سال ۷۸ تا ۹۵ در جنوب استان بوشهر به بهره بردارى رسیده است، ۲۷ پروژه با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان بوده است که پروژه افتتاح بیمارستان دیر و تجهیز و توسعه بیمارستان کنگان در زمان دوره نمایندگى خانم الماسى  به بهره برداری رسیده. اما با تلاش خانم الماسی این ۱۳ میلیارد به ۶۳۳ میلیارد رسیده است.
?- در ۱۸ سال قبل در حوزه ورزش فقط ۱۰ پروژه با مبلغ ۷ میلیارد تومان انجام شده اما در دوره نمایندگی الماسی ۶۴ پروژه انجام شده یا خواهد شد.
?- برای حوزه اشتغال در اولین گام، اقدام به تشکیل بانک اطلاعاتی از افراد متقاضی شغل در ۴ شهرستان کردیم. در بانک اطلاعاتی شهرستان دیر، مشخصات ۱۴۰۰ نفر ثبت شده است.
?- در آگهی اولیه استخدام پتروپالایش کنگان قید شده بود که سهم بومی از دیپلم ۵۰ درصد و از کاردانی و کارشناسی ۲۰ درصد است. خانم الماسی به موضوع ورود کرد و بعد از ۶ جلسه مشترک، پتروپالایشی  ها متفاعد شدند که سهم دیپلم را به ۱۰۰ درصد و کارشناسی و کاردانی به ۵۰ درصد افزایش دهند.
?- خروجی این تلاش جذب ۶۵ درصدی از نیروهای بومی در پتروپالایش بود که برای اولین بار در تاریخ استان بوشهر اتفاق اقتاد. ۱۰۷ نفر از ۱۶۸نفری که پتروپالایش استخدام کرد، بومی استان بوشهر بودند
?-  ۶۰ نفر از داولبان پذیرفته شده در آزمون پترولایش از حوزه جنوبی بودند که از این تعداد ۳۶ نفر کنگانی،۱۳ نفر جمی و ۱۱ نفر دیری و عسلویه هم داوطلب نداشت.
 ?- اخیراً که شرکت کیمیای پارس خاورمیانه آگهی استخدام منتشر کرده سهم دیپلم ۱۰۰ درصد، کاردانی  ۷۰ درصد و کارشناسىى وکارشناسی ارشد ۵۰ درصد تعیین شده است.
?- ۱۸۰۰ نفر از بومی های استان برای پذیرش در ۳۳۴ پست استخدامی در فازهای ۱۵ و ۱۶ مصاحبه دادند اما متاسفانه فقط  ۲۰۵ نفر توانستند حداقل نمره قبولی را کسب کنند.
?- برای رفع این نقیصه وزارت نفت متعهد شد که ۱۲۰۰ نفر از نیروهای بومی را در قالب طرح های توانمندسازی آموزش دهد که با وجود تبلیغات فراوان در ۳ مرحله فقط ۳۰۰ نفر در این دوره ها شرکت کرده اند.
?- منطقه ویژه تمامی پتروشیمی ها و شرکت ها را ملزم کرده که برای استخدام باید نامه رسمی از اداره کار منطقه ویژه داشته باشید و اشتغال منطقه ویژه استعلام بگیرند  اما مدیرعامل منطقه خودش این بخشنامه را قبول ندارد و آن را اجرا نمی کند. و هنگامی که خود منطقه ویژه جذبی داشته باشد هیچ نامه ای از اداره کار تحویل نخواهد گرفت که آیا بومی میباشد یا خیر!
?- در ۲ سال گذشته بیش از ۴۰۰ نفر در منطقه ویژه استخدام داشته اند و چون به هیچ کجا هم پاسخگو نیستند نمی توان گفت چند درصد از آنها بومی یا غیربومی ها هستند.
?شوراهای شهرستان عسلویه و روسای ستاد آقای روحانی در چهار شهرستان جنوبی در نامه ای از مهندس مهدی یوسفی حمایت کردند. بالاخره شما از وضعیت اشتغال راضی هستید یا نه؟
?- متولی اصلی اشتغال در تاسیسات حوزه انرژی منطقه ویژه است نه نماینده و امام جمعه و فرماندار.
?از ابتدای سال ۹۵ تا ۲۲ مرداد ۹۷
 ۳۵۸ از شهرستان دیر در فازها و پتروشیمی پارس ۱ و ۲ استخدام شده اند که لیست همه آنها با شماره ملی و شماره تلفن موجود است.
?- شرکت متانول دیر در ۲ سال اخیر حدود ۴۰۰ نفر جذب داشته که سهم شهرستان دیر ۹۲ نفر است. متانول که بغل گوش شماست؟ آیا باز هم نماینده مقصر است؟
?- تشکیل کمیسیون اشتغال بخش بردخون با هدف پیگیری امور جذب، برقراری عدالت و جلوگیری از رانت ضرورت دارد./دفتر نماینده خانم الماسی شهرستان دیر.
لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.