• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

ظاهر مهربان برخی مدیران کمکی برای رسانه ها نیست

  • کد خبر : 3381
  • 17 مرداد 1396 - 15:50

خبرنگار با سابقه بوشهری و عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: ظاهر مهربان مدیران و مسئولان استان نمی‌تواند به رسالت واقعی رسانه برای توسعه و آگاهی بخشی در جامعه کمکی کند.

آوای جم ؛ خبرنگار با سابقه بوشهری و عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: ظاهر مهربان مدیران و مسئولان استان نمی‌تواند به رسالت واقعی رسانه برای توسعه و آگاهی بخشی در جامعه کمکی کند.
سجاد بهزادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: علی‌رغم تاکید دولت به تکریم خبرنگاران، همچنان شاهد باوری کاذب به تکریم خبرنگاران نزد برخی مدیران و فرمانداران استان بوشهر هستیم.

این خبرنگار با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید، احترام و پذیرش روزنامه‌نگاران در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی ارتقاء پیدا کرده اظهار داشت: چون این احترام حالت دستوری و از بالا به پایین شکل گرفته و خودجوش نبوده عملا به شکوفایی و پویایی جامعه رسانه‌ای کشور و استان کمک محسوسی نکرده است.

بهزادی با اشاره به شکایت‌های رسانه‌ای برخی دستگاه‌ها و مدیران استان از خبرنگاران و مماشات فرمانداران و مسئولین ارشد شهرستان‌ها با این شکایت‌ها، آنها را نمونه‌ها و مصداق‌هایی عینی از شعارهای پوشالی برخی مسئولین در حمایت از رسانه‌ها دانست.

عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تصریح کرد: با همه این احوال ۱۷ مرداد فرا رسیده است و مسئولان هم پیام‌های سراسر مهری را همراه با گل و شیرینی برای خبرنگاران می‌فرستند اما واقعیت این است که خیلی از آنها گویی دیکته شده از بالا به پایین می خواهند ظاهر موضوع را حفظ کرده باشند.

وی افزود: درحال حاضر با وجود تکثیر فضای رسانه‌های در اینترنت و گروه‌های مجازی و فعالیت گسترده خبرنگاران نسبت به سال‌های دورتر، اما بدون تعارف حال روزنامه نگاری و خبرنگاران خوب نیست و به مطالبات صنفی آنها کمترین توجه می‌شود.

بهزادی ادامه داد: ظاهر مهربان مدیران و مسئولان استان نمی‌تواند به رسالت واقعی رسانه برای توسعه و آگاهی بخشی در جامعه کمک کند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها نیز به واسطه دسترسی وسیعی که به انبوه مخاطبان در فضای مجازی دارند می بایست توسط تشکل های صنفی آموزش ببینند و دستگاههای دولتی نیز باید به این امر کمک کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=3381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.