• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11
رئیس بیمارستان توحید خبر داد:

احیا قلبی آزاده دفاع مقدس پس از تلاش ۴۰ دقیقه ای در بیمارستان توحید جم

  • کد خبر : 9526
  • 13 مرداد 1398 - 9:42
رئیس بیمارستان توحید جم با بیان اینکه عملیات احیا 40 دقیقه به طول انجامید تصریح کرد: در طی این مدت، 8 بار شوک الکتریکی استفاده شد تا علائم و نشانه های حیاتی ظاهر شد و بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.

رئیس بیمارستان توحید جم گفت:  عملیات احیا قلبی و ریوی جانباز و آزاده دفاع مقدس در بیمارستان توحید جم با موفقیت انجام شد.

به گزارش آوای بوشهر؛ دکتر فرهاد باقری در گفتگو با این پایگاه خبری با تشریح جزئیات این عملیات درمانی گفت: عصر جمعه  فردی به نام حبیب زارعی، ۵۳ ساله، با درد شدید در قفسه سینه و تنگی نفس به اورژانس بیمارستان توحید مراجعه کرد که با توجه به علائم اولیه، سکته وسیع قلبی تشخیص داده شد.

باقری افزود: در سریع ترین زمان ممکن، عملیات درمانی توسط پزشک اورژانس آغاز شد که متاسفانه با توجه به وسعت زیاد حمله قلبی، ایست کامل تنفسی و ضربان قلبی بروز کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط بیمار، عملیات احیا قلبی تنفسی با حضور تیم احیا در اورژانس ادامه یافت و پزشک متخصص قلب و عروق، پزشک اورژانس و نیز متخصص بیهوشی روند احیا را مدیریت کردند.

رئیس بیمارستان توحید جم با بیان اینکه عملیات احیا ۴۰ دقیقه به طول انجامید تصریح کرد: در طی این مدت، ۸ بار شوک الکتریکی استفاده شد تا علائم و نشانه های حیاتی ظاهر شد و  بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.

دکتر فرهاد باقری افزود: بیمار با کمک دستگاه تنفس مصنوعی در بخش سی سی یو تحت نظر قرار گرفت و روز بعد با هوشیاری کامل از دستگاه جدا شد.

باقری اضافه کرد: این جانباز و آزاده سرافراز دفاع مقدس پس از طی مراحل درمانی در بیمارستان و تثبیت شرایط، برای پیگیری درمان و ترمیم عروق انسداد یافته قلبی به بیمارستان بوشهر اعزام شد.

وی با اظهار خرسندی از انجام موفق این عملیات احیا، از مجموعه تیم احیا تقدیر کرد و گفت: تمام تلاش مجموعه درمانی بیمارستان، ارائه خدمات مطلوب و صادقانه به بیماران و مراجعان عزیز است و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.