• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
10

از دروغ گویی تا وقاحت! مخابرات استان بوشهر مردم را کلافه کرده است

  • کد خبر : 4346
  • 28 آذر 1396 - 23:20

اواخر سال گذشته و در پی بارندگی ۵۰۰ میلی متری جم بود که شهرستان جم سه روز را با قطع ارتباطات تلفنی و اینترنتی سپری کرد. جم طی آن سه روز شرایطی سخت تر از زندان آلکاتراس را تجربه کرد… آنها که بیرون از شهرستان بودند می دانستند در شهرستان چه می گذرد و آنها […]

اواخر سال گذشته و در پی بارندگی ۵۰۰ میلی متری جم بود که شهرستان جم سه روز را با قطع ارتباطات تلفنی و اینترنتی سپری کرد.
جم طی آن سه روز شرایطی سخت تر از زندان آلکاتراس را تجربه کرد… آنها که بیرون از شهرستان بودند می دانستند در شهرستان چه می گذرد و آنها که درون شهرستان بودند هم از بیرون بی خبر بودند هم از آنچه در شهرستان می گذشت… بازگشتی با شکوه به دوران آتش و دود!
آن زمان قاصدانی به اطراف گسیل شدند تا پی ببرند علت این قطعی چیست و پس از ساعت ها خبر آوردند که فیبر نوری در مسیر کوهستانی جم سیراف در چند نقطه قطع شده است.

آن ماجرا به سختی اما به خیر گذاشت و جم بارندگی شدیدتری را تجربه نکرد تا در اوج بی خبری ها فاجعه انسانی را هم شاهد باشیم!

البته هیچ وقت مشخص نشد چرا سیستم ارتباط رادیویی شهرستان که قرار بود در مواقع اضطراری ارتباطات حداقلی را برقرار کند کار نکرد تا شایعات در خصوص جابجایی آن به شمال استان قوت گیرد! شایعاتی که از سوی مدیر شهرستانی مخابرات تکذیب شد و علت بی هنری دستگاه رادیویی جم، سوختن آن قبل از بارندگی ها اعلام شد!

پس از آن قطعی، هم مدیر عامل خسته و ناتوان اما خوش وعده ی مخابرات استان و مدیر شهرستانی اش از رفع مشکل دستگاه رادیویی و آمادگی بیش از پیش برای رویارویی با قطعی احتمالی فیبر نوری گفتند و گویا دروغ گفتند!

ظهر امروز پس از چند ماه از آن ماجرای کذایی، باز هم فیبر نوری جم قطع شد اما بر خلاف وعده های مدیران مخابرات باز هم از دستگاه رادیویی و ارتباطات تلفنی خبری نشد که نشد!

فقط کافی است شهرستانی را تصور کنید که بخش بزرگی از شهرها و روستاهایش از تلفن ثابت بی بهره اند و تنها راه ارتباط شان تلفن همراه است!

مردم چندین ساعت بدون آنکه بدانند چه اتفاقی افتاده بارها زجر کشیدند از مادری که برای رسیدن فرزندش به خانه از کلاس درس و ورزش و … انتظاری تلخ می کشید تا حادثه دیده ای که باید به بیمارستان برسد و می توانست در خاموشی مطلق هرگز نرسد!

سابقه دروغ گفتن های بحرانی مدیر عامل مخابرات استان در این یک مورد خلاصه نمی شود و کلکسیونی از وعده ناشده در کارنامه دارد و زشت ترینش آنجا که به وزیر ارتباطات فعلی گفته بود که مردم جم در بارندگی سال قبل فقط از تلفن محروم بوده اند و وزیر محترم هم در مجلس به آن استناد کرد در حالی که مردم جم در هر دو قطعی فیبر نوری هیچ مسیر ارتباطی نداشتند!

گویا سفر بی صدای مدیر عامل مخابرات کشور به جم هم نتوانست مخابرات مفلوک جم را از این فلاکت نجات دهد!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4346

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.