• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

از دعوای خبرنگاران با مدیر ارشاد جم تا تاسف فرماندار برای یک مدیر!

  • کد خبر : 5369
  • 22 مرداد 1397 - 13:04

آوای بوشهر؛ طبق روال هرساله نشست خبری فرماندار با اصحاب رسانه شهرستان جم برگزار شد. بنا به گفته همکاران رسانه ای مقرر شده بود در این نشست یکبار در سال هم که شده به مشکلات حوزه خبرنگاری پرداخته شود و مسائل خرد و کلان شهرستان در فرصت های آینده پیگیری شود. دیدار شب گذشته پر […]

آوای بوشهر؛ طبق روال هرساله نشست خبری فرماندار با اصحاب رسانه شهرستان جم برگزار شد. بنا به گفته همکاران رسانه ای مقرر شده بود در این نشست یکبار در سال هم که شده به مشکلات حوزه خبرنگاری پرداخته شود و مسائل خرد و کلان شهرستان در فرصت های آینده پیگیری شود.

دیدار شب گذشته پر بود از حاشیه هایی که هرکدام اگر در نشستی دیگر مطرح می شد به یقین فردای آن روز به تیتر یک رسانه ها و به موضوع داغ گروه های مجازی تبدیل می شد.

طبق پیام دعوت واتس آپی روابط عمومی فرمانداری جم، این نشست سر موقع و در ساعت ۱۷:۳۰ آغاز شد و این بار خبرنگارانی که خود تاخیر مدیران را در بوق و کرنا می کردند با تاخیر آمدند و آن ضرب المثل معروف را تداعی می کرد که می گوید لازم است گاهی یک سوزن به خود بزنیم و سپس یک جوالدوز در تن دیگران فرو کنیم.

چند ساعت قبل از نشست اعلام شد که برخی مدیران دستگاه های اجرایی هم در نشست حضور دارند که با واکنش منفی خبرنگاران همراه شد و دقایقی بعد حضور آن ها منتفی شد.

روابط عمومی فرمانداری، مدیریت جلسه را بر عهده داشت و یک یک خبرنگاران حاضر در جلسه را معرفی می کرد.

نوبت به صحبت های خبرنگاران رسید و پس از تعارف میان چند پیشکسوت رسانه ای در جلسه، حسن رمضانی صحبت هایش را آغاز کرد.

 

بازگشت خبرنگار جنجالی محیط زیستی به حوزه رسانه / ریزپاد دوباره پاسبان منافع بخش ریز خواهد شد

حسن رمضانی سردبیر سابق سایت خبری ریزپاد و عضو کنونی شورای شهر ریز و سخنگوی شورای اسلامی استان بوشهر است که وی را با جنجال های محیط زیستی اش میشناسیم، صحبت هایش را شروع کرد و در این دیدار هم باز دغدغه اصلی شهرش را به فرماندار شهرستان گوشزد کرد.

رمضانی از فضای امنیتی و محدود رسانه ای در سال های قبل گفت و خوشحال بود که در دولت کنونی این فضا بهبود یافته و خبرنگار در آزادی بیشتری قلم می زند.

رمضانی از بازگشت خود به حوزه رسانه گفت و از آغاز به کار سایت ریزپاد در روزهای آینده خبر داد.

او گفت: فکر می کردم با ورودم به شورای شهر به راحتی می توانم دغدغه و مشکلات مردم دیارم را حل کنم ولی سخت اشتباه می کردم چرا که برای پیشبرد اهداف باید متملقانه سخن گفت و منفعت طلبانه گام برداشت و احساس می کنم با حضور در رسانه بهتر می توانم خواسته های مردم را پیگیری کنم و به نتیجه برسانم.

 

عدم تعامل بخشدار ریز با رسانه ها /خواسته شخصی خبرنگار سابق!

این بار نوبت به هوشنگ جمالی رسید خبرنگاری از حوزه بخش ریز که سال ها به عنوان نماینده صدا و سیمای بوشهر اخبار منطقه رو پوشش می داد و مدتی است خبری از فعالیت های تصویری وی نبود که در این نشست سخنانی در این باره گفت که جای بسی تامل داشت.

جمالی از خرابی دوربین فیلم برداری گفت، دوربینی که در بخشداری ریز بود و وی برای پوشش خبرهای این حوزه از آن استفاده می کرد ولی مدتی بود که به دلیل خرابی دیگر قابل استفاده نبود و نیازمند تعمیر؛ گویا بخشدار با وی همکاری لازم را نداشته و اکنون هم به او گفته شده که دوربین مفقود شده و تنها کیف آن موجود است، آن هم با وجود دوربین های مداربسته بخشداری بخش ریز!

او به سراغ مشکل کلیشه ای اشتغال رفت و پس از کبری و صغری چیدن در باب اشتغال، از عدم قبولی فرزندش در آزمون یکی از پتروشیمی های منطقه خبر داد و با صراحت تمام گفت: فرزندم بیش از ۹۵ درصد سوالات خود را پاسخ صحیح داده است ولی نامی از وی در میان قبول شدگان آزمون نیست.

 

وام ۳۰۰ میلیونی برای پروانه کسب گاوداری و عدم حمایت از نشریه های مکتوب / تیراژ روزنامه های کشور روی نرخ سقوط آزاد

نفر بعدی سجاد بهزادی بود، خبرنگاری با سابقه ای بلند در عرصه رسانه که یادداشت هایش را بیشتر روی خروجی رسانه های سطح اول کشور می بینیم و جزو معدود خبرنگارانی است که به صورت آکادمیک به این عرصه وارد شده است.

مرد خونسرد رسانه ای جم این دیدار را اولین نشست رسانه ای خود با فرماندار دانست و در همان ابتدا از خبرنگاران خواست در روزی که به نام خودشان است به مطالبات حوزه خود بپردازند.

او گفت: با پروانه کسب گاوداری مبلغی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون وام می دهند اما به مجوز سایت ها و روزنامه ها وامی تعلق نمی گیرد؟!

از مصادف شدن روز جهانی گربه با روز خبرنگار در ایران گفت و از تعداد بالای انجمن های حمایت از گربه نسبت به سمن های حمایتی از اهالی رسانه تعجب کرده بود و نقش مسئولین را در حمایت از رسانه ها کم رنگ دانست.

آماری هم از کاهش شدید تیراژ روزنامه های سراسری کشور داد که نشان از عدم حمایت دولت از رسانه های مکتوب بود و گفت: تنها یکی از روزنامه های کشور ژاپن روزانه ۱۰ میلیون تیراژ دارد و ۲۰۰ روزنامه ایران تنها ۸۰۰ هزار تیراژ در روز دارند.

 

بحران زا بودن کمیته بحران فرمانداری جم / وجود مشکلات اساسی در حوزه مدیریتی جم

شروع که کرد همه گمان کردند با زبانی آرام و تشکر گونه از حسینی حمایت می کند و نکات ریزی را گوشزد می کند. مدیر مسئول سایت خبری آوای بوشهر با چهره خندان و آرام لب به سخن گشود. در همان ابتدای امر شمشیرش را از رو بست و یادی از دوران گذشته خود کرد. سخنانش تند بود و گزنده، کمتر کسی فکرش را می کرد که وی بعد از مدت ها این گونه لب به انتقاد بگشاید.

علی دانشمند در ابتدا حلقه ی نزدیکان فرماندار جم را نشانه رفت و در خصوص معاون عمرانی گفت: وی برای اینکه در دید رسانه ها باشد در تمام زمینه ها مصاحبه می کند حتی در حوزه های امنیت شهرستان، که مدتی پیش برای خود و رسانه ها مشکلاتی ایجاد کرد و عضو کمیته بحران شما، خودش بحران زاست.

دانشمند ادامه داد: معاونی که مصاحبه می کند و بعدا علی رغم وجود فایل صوتی، تکذیبه می دهد و اگر اندک اخلاق رسانه ای نبود فایل صوتی اش در فضای رسانه ای پخش می شد تا مردم خود قضاوت کنند.

علی دانشمند معاون سیاسی فرماندار جم را هم بی نصیب نکرد و در حالی که در نشست حضور داشت به او نیز انتقاداتی روا داشت. از تمایل رفیعی پور  به فرماندار شدن گفت و مطرح شدن  به عنوان گزینه فرمانداری های مختلف استان بوشهر که چندماهی است به درازا کشیده و او را از فضای سیاسی موجود استان دلزده کرده است.

او گفت: شما وقتی در حوزه مدیریتی خود مشکل دارید، چگونه به فکر رفع مشکلات حوزه خبرنگاران خواهید بود؟

دانشمند افزود: خبرنگاران شاغل در ادارات را حمایت کنید و نگذارید مدیران با استفاده از اهرم فشارهای خود ان ها را کنترل و یا محدود کنند.

وی در آخر نیز گفت: به معیشت خبرنگاران جمی کمک کنید و اگر کارکنان فرمانداری و ادارات و اطرافیان آن ها از زمین های بنیاد مسکن سیراب شدند، در این میان به فکر ما خبرنگاران هم باشید.

 

 

الماسی با یوسفی مشکلی ندارد /  یوسفی در کنار توجه ویژه به دشتستان به جنوب استان نیز نیم نگاهی کند

مسن ترین فرد رسانه ای جم که با تاخیر وارد جلسه شده بود، سخنران بعدی این دیدار دوستانه بود. وی خبرنگار صدا و سیمای استان و مسئول دفتر نماینده مجلس در شهرستان جم و به قول یکی از دوستان رسانه ای ” مردی برای تمام فصول” است که در غم و شادی مردم جم شریک است.

در ابتدای امر به سراغ حاشیه داغ دعوای الماسی و یوسفی رفت. بابایی این خبر را تکذیب کرد و رابطه سیکنه الماسی و مهدی یوسفی مدیرعامل منطقه ویژه عسلویه را حسنه جلوه داد و وی را وزنه ای برای استان بوشهر دانست که باید از ظرفیت هایش استفاده نمود.

بابایی گفت: مشکل اساسی مدیرعامل منطقه ویژه این است که وی به جای توجه به جنوب استان، به صورت ویژه دشتستان را می بیند به خصوص در بحث اشتغال!

او از خبرنگاران خواست تا به این شایعه ها دامن نزنند و در کمال صادقت و شجاعت اخبار خود را انعکاس دهند.

گویا وی در این نشست به دنبال ابراض گلایه مندی خود از انتشار خبرهای چند روز اخیر علیه نماینده مجلس بود و بیشتر در قالب نماینده ی الماسی سخن گفت تا درد و دل رسانه ای خود با نماینده عالی دولت در شهرستان!

 

بریده شدن گوش اهالی رسانه با پنبه استاندار / نسیم جم فلج شد

سیف الله حسنی پور مدیرمسئول دوهفته نامه نسیم جم از تعطیلی دو هفته نامه خود گفت و گلایه مند از عدم حمایت ادارات شهرستان جهت خرید این نشریه بود.

در ابتدای سخنانش چند دقیقه به صورت انشا وار مطالبی در خصوص اهمیت خبر و خبرنگاری گفت و تیر انتقاداتش را به سوی سیبل استاندار بوشهر نشانه برد و وی را متهم کرد که با پنبه، گوش اهالی رسانه را بریده است.

او گفت: در اواخر تیراژ چاپ نشریه نسیم به به ۲ هزار عدد رسیده بود و اکنون چند ماهی است که قادر به پرداخت بیمه خبرنگارانم نیز نیستم و نسیم جم فلج شده است.

دوهفته نامه ای که به صورت نامنظم انتشار می یافت و مدتی است که زیر چاپ نرفته و گویا این هفته نامه در آستانه تعطیلی کامل قرار دارد و اکنون فقط نامی از نسیم جم باقی است.

 

مدیران امنیتی از قدرت خود سو استفاده می کنند / خبرنگاران ما تهدید می شوند

سید مصطفی هاشمی نژاد سردبیر آوای بوشهر نیز در ابتدای سخنانش ترکش هایی را روانه معاون عمرانی فرماندار جم کرد.

او را مدیری بحران زا دانست که حتی به اصول اولیه ارتباط با رسانه آشنا نیست و حرف های خودش را نیز تکذیب کرده و هم خود و هم رسانه ها را به دردسر انداخت.

از مدیران امنیتی شهرستان نیز گلایه مند بود و گفت: چرا یک مدیر امنیتی این اجازه را به خودش می دهد و با سو استفاده از قدرتش، خبرنگار را تهدید به برداشتن خبری می کند در صورتی که می تواند در این خصوص جوابیه یا تکذیبه خود را ارسال کند و این روند جالبی در حوزه اجرایی فرمانداری شما نیست.

هاشمی نژاد در ادامه گفت: مدیر فرهنگ و ارشاد جم با حوزه خبرنگاران خود بیگانه است و مدت هاست ما را در راه به ثبت رساندن مجمع صنفی خودمان معطل کرده است.

در این نشست مشاجره لفظی محمد کارگر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم با محمد مهدی صبوری از خبرنگاران جمی نیز در نوع خود جالب بود که پس از روانه شدن نقدهای فراوان و تند صبوری ،کارگر با همان ادبیات همیشگی خود و با نقل و قول های متعدد خود از بزرگان دین و ادب، پاسخ می داد.

 

در ادامه نیز عبداله فتحی نماینده صدا و سیمای استان، ابراهیم قیصری نماینده خبرگزاری مهر،مهدی مهران نژاد نماینده خبرگزاری تسنیم، مصطفی هوشمند سردبیر سایت تاورتا، شهاب الدین داغباشی سربیر سایت انارسا،  ابوالحسن صفرپور مدیرکانال شهرنامه،محمد دهقانی مدیر سایت کانون هواداران پارس جنوبی جم و عباس اعتمادی پور مدیر خانه خبرنگاران نیز صحبت هایی در خصوص مشکلات شهرستان و حوزه خبرنگاری داشتند.

 

برخی از مدیران جمی در خلع سلاح اطلاعاتی هستند / برای بخشدار ریز متاسفم!

فرماندار جم نیز در پایان سخنانی در خصوص اهمیت خبر و خبرنگاری گفت و شکایت از خبرنگار را غیرقابل توجیح دانست.

حسینی گفت: از هیچ مدیری این را قبول نمی کنم که به خبرنگاران پاسخ ندهد و این را نیز می دانم برخی ازمدیرانم خلع سلاح اطلاعاتی هستند ولی این دلیلی بر عدم پاسخگویی نیست.

وی از امضای تفاهم نامه ما بین خانه خبرنگاران جم و اداره آموزش و پرورش جم خبر داد تا بتوان نسل جدیدی از خبرنگاران در مدارس شهرستان شناسایی و آموزش ببینند.

فرماندار جم در کمال تعجب گفت: برای اولین بار است میشنوم که بخشدار ریز تعاملی با رسانه ها ندارد و تذکر می دهم و اگر واقعیت داشته باشد متاسفم برای اینگونه رفتارها.

حسینی همچنین از خالی بودن دستش برای تغییر مدیران ادارات نیز گفت و شیوه گزینش خود را برای انتصاباتش سخت دانست.

 

در پایان نشست از خبرنگاران حاضر در جلسه با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5369

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. چندین سال است که در صنایع نفت و گاز در جم و کنگان و عسلویه مدیران دشتستانی به علت نفوذی که دارند فامیل بازی می‌کنند و حق جوانان مظلوم این منطقه را زیر پا می‌گذارند متاسفانه این دشتستانی ها حس قدرت دوستی و خود برتر بینی دارند اشتغال فامیلی توسط همین افراد شروع شد متاسفانه در شرکت گاز فجر جم نیز حق جوانان جمی توسط کارمندان دشتستانی و کارمندان کازرونی ها خورده می‌شود اونها فقط برای اشتغال همشهری های خودشان تلاش می کنند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.