• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15

از رفع دغدغه میزبانی جم در لیگ برتر تا رودخانه‌هایی که مجموعه فرهنگی می شوند

  • کد خبر : 5938
  • 20 مهر 1397 - 17:46

روز سه شنبه شهردار و شورای شهر جم میزبان خبرنگاران جم بودند تا در بازدیدی سه ساعته، بیننده و روایتگر پروژه های عمرانی و دستاوردهای شورای پنجم این شهر باشند.   «مردم به آرزوی دیرین خود رسیدند/ پل بهر باغ چند قدم تا تکمیل»   این بازدید از ساعت ۱۶ و با حضور در محل […]

روز سه شنبه شهردار و شورای شهر جم میزبان خبرنگاران جم بودند تا در بازدیدی سه ساعته، بیننده و روایتگر پروژه های عمرانی و دستاوردهای شورای پنجم این شهر باشند.

 

«مردم به آرزوی دیرین خود رسیدند/ پل بهر باغ چند قدم تا تکمیل»

 

این بازدید از ساعت ۱۶ و با حضور در محل اجرای یکی از پروژه های حیاتی شهرستان آغاز شد. پروژه ای که سالیان طولانی است به عنوان آرزویی ناشدنی برای اهالی شهر جم و شهر بهارستان و روستاهای بهر باغ و بهر حاج نوشاد شناخته می شد.

پروژه ای که نبودش، بارها جان و مال مردم را به بازی گرفت تا مسئولان برای نجات مردم از تبعاتش، تدبیری بیاندیشند و امروز به گفته شهردار به نقطه پایان رسیده است و شاید دو ماه دیگر مردم از زجر سالیان رهایی یابند.

پل موسوم به «بهر باغ» را باید بی شک یکی از پروژه های مهم و اولویت دار شهرستان دانست که طبق اعلام صدرالله حیدری شهردار جم با اعتباری حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است تا با عرض ۲۰ متر، جوابگوی تردد فراوان باشد.

رئیس شورای شهر جم هم در محل پل از برنامه های شده و ناشده در مسیر ساحلی گفت. از احداث بلوار آیت الله رفسنجانی که بازارچه شهرداری را به پل بهر باغ متصل کرد تا امتداد همان بلوار که به تازگی تملک شده تا پل بهر باغ را به میدان پریشان و محلات آنسوی شهر متصل کند. بلواری که در صورت تکمیل بخش مهمی از بار ترافیک مرکز شهر را به دوش می کشد.

«پارکینگ طبقاتی راه چاره کاهش ترافیک شهری جم»

 

ادامه بازدید از پروژه های عمران شهرداری، باز هم به ترافیک شهری جم مرتبط بود. «پارکینگ طبقاتی» شهر جم که در مرکز شهر در حال احداث بود تا در ۵ طبقه با جای دادن ۳۰۰ خودرو در خود، پارکینگ حاشیه ای بلوار مرکز شهر را حذف کند!

 

طبق اعلام اسدالله نیک خواه، عضو با سابقه شورای شهر، شهرداری جم، پارکینگ را  با اعتبار ۶ میلیارد تومان احداث می کند و قرار است ظرف یک سال آینده به بهره برداری برسد.

 

دو خیابان یک طرفه به عنوان ورودی و خروجی، ترافیک اطراف پارکینگ را مدیریت خواهد کرد.

«میزبانی جم در لیگ برتر با هتل سه ستاره شهرداری آسان تر می شود»

 

سومین پروژه ای که خبرنگاران جوان جم از آن دیدن کردند «هتل سه ستاره شهرداری» بود.

 

پروژه ای که سالها بود نبودش حس می شد و طی دو سال گذشته با حضور تیم فوتبال پارس جنوبی جم در لیگ برتر، این نبود دردناک و آزاردهنده هم شده بود.

 

هتل جم البته داستان ناگفته بسیار دارد از پای میز نشستن سرمایه گذار خارجی برای احداثش تا عزم شهرداری برای ساختش با اعتبارات داخلی در دوره چهارم شورا!

 

هتل شهرداری جم در دوره چهارم شورا استارت خورد اما با حضور شورای پنجم دچار تحولاتی وسیع شد تا از هتلی ساده به هتلی سه ستاره تبدیل شود.

چمران رفیعی پور دیگر عضو شورای شهر جم وضعیت هتل را اینگونه تشریح کرد:

 

در هشت طبقه و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان اجرا شده است. دو طبقه زیرین هتل به پارکینگ اختصاص یافته، طبقه همکف مدیریت، لابی و سالن صبحانه را در بر می گیرد. چهار طبقه بعد، سوئیت ها و اتاق های هتل را به تعداد ۶۰ عدد شامل می شود و هشتمین طبقه هم برای رستوران هتل در نظر گرفته شده است.

سرعت اجرای پروژه مطلوب است و امیدواریم هر چه زودتر تکمیل و برای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شود.

«جاده سلامت ، طرحی برای خانواده ها»

 

اجرای «جاده سلامت» به طول دو کیلومتر در کنار بلوار ولیعصر(عج) از دیگر پروژه هایی بود که شهردار جم معتقد بود کار بزرگی است و می تواند اوقات فراغت شهروندان را با پیاده روی و دوچرخه سواری پر کند.

«ورودی های ایمن شهر جم افزایش می یابد»

 

احداث فاز دوم «بلوار شهید چمران» به طول یک کیلومتر پروژه دیگری بود که شهرداری  جم در هفته دولت آن را آغاز کرد و طبق اعلام خلیل زارعی عضو شورای  شهر جم با اعتبار ۲ میلیارد تومان در دست اجراست و می تواند یکی دیگر از مسیرهای ورودی شهر جم را ایمن و استاندارد سازد.

 

«توسعه متوازن شهر جم با توسعه متوازن محلات شهر شکل می گیرد»

 

پارک محله ای محله ولیعصر (عج)، دیوار حفاظتی و یک دستگاه پل، سه پروژه یکپارچه ایست که رئیس شورای شهر جم اعتبار مجموع آن را قریب یک میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: پارک احداث شده در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع تعریف شده بود که با سامان دهی رودخانه مجاور و احداث دیوار حفاظتی به ۳ هزار متر مربع رسید و زمین بازی کودک، زمین اسکیت، میزهای پینگ پونگ و … در آن جانمایی شد.

«فاز دوم پارک چگاسه با سینمای روباز جان می گیرد»

 

توسعه پارک چگاسه یکی دیگر از پروژه های مهمی است که فاز اول آن در دوره چهارم اجرایی شد و فاز دوم آن در طرحی زیبا هم اکنون در حال اجراست.

 

شهردار جم فاز دوم پارک چگاسه را اینطور توصیف کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۲ هکتار و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعریف شده است که از بخش هایی چون سینمای روباز با ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت، آب نما، پیاده رو و پل هوایی تشکیل می شود.

«کاهش ترافیک شهری جم، دستور کار جدی شورای پنجم»

 

پروژه بزرگ بعدی شهرداری جم با رویکرد کاهش ترافیک شهری جم در حال اجرا بود.

 

پروژه ای که با چند خیابان و بلوار به هم تنیده ورودی شهر جم از سمت روستای علی آباد را به خروجی این شهر در روستای محمدی آباد متصل می کند.

اسدالله نیکخواه عضو شورای شهر جم و رئیس شورای شهرستان، این طرح بزرگ عمرانی یکی از راه های اصلی خروج از بحران ترافیک شهری جم دانست و معتقد بود: اجرای این پروژه های متوالی، با اتصال بخشی از شهر و روستاهای اطراف به خروجی شهر، اجبار به انتخاب مسیرهای درون شهری برای سفرهای برون شهری را حذف و به کاهش ترافیک شهری کمک شایانی می کند.

برای سه دستگاه پل مسیر، اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده و مراحل زیرسازی را طی می کند.

 

«استخر شهر جم با مشارکت شهرداری و ورزش و جوانان احداث می شود»

 

شهر جم طی سالیان اخیر توانسته است در حوزه زیرساخت های ورزشی به نحو چشمگیری اتکا به شهرک های نفت و گاز را کاهش دهد. شاید تنها نقطه تاریک این گسست استقلال طلبانه پروژه ایست که سالها در انتظار تزریق اعتبار ماند تا نهایتا شهرداری جم آستین بالا بزند و کار ناشده را به انجام رساند.

 

«استخر شهر جم» را می توان یکی از طرح های بزرگ ورزشی جم دانست که قرار است همگام با توسعه زیرساخت های ورزشی  شهرستان اجرا شود.

خلیل زارعی عضو شورای شهر جم در مورد این پروژه می گوید:

پروژه استخر جم با مشارکت ورزش و جوانان در واگذاری زمین و تامین اعتبار ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی از سوی شهرداری جم در حال اجراست.

استخر شهر جم شامل بخش های چون دو سرسره آبی، سقوط آبی، سونا و استخر است که پس از تکمیل به بخش خصوصی برای استفاده مردم و جوانان واگذار می شود.

حق بهره برداری ۳۰ ساله از این پروژه در اختیار شهرداری جم است و پس از آن به ورزش و جوانان واگذار می شود.

«ساختمان تجاری اداری شورای شهر جم احداث می شود»

 

«ساختمان تجاری اداری شورای شهر» پروژه ای در تراز شهر جم که شورا و کمیسیون ها را از مستأجری خارج می کند و البته نیم نگاهی هم به درآمدزایی خواهد داشت.

 

چمران رفیعی پور عضو شورای شهر جم می گوید:

این پروژه در ۷ طبقه شامل پارکینگ در دو طبقه زیرین، تجاری در دو طبقه همکف و اول، شورای شهر و کمیسیون ها به همراه سالن کنفرانس در طبقات سوم و چهارم و آخرین طبقه هم به واحد‌های اداری مثل دفترخانه و دفاتر وکالت و … اختصاص می یابد.

«پل شهید علمداری و رودخانه ای که مجموعه فرهنگی می شود»

 

سامان دهی و اجرای پل شهید علمداری ، میدان محمد علی خان پریشان، بلوار ساحلی شهید بهشتی آخرین بخش بازدیدهای خبرنگاران بود.

 

جایی که هم نماد جام قهرمانی فوتبال را می شد به تصویر کشید و هم دهانه های پلی که قرار بود مجموعه فرهنگی شود!

 

اکسیر رئیس شورای شهر جم در محل پل شهید علمداری به اجرای طرح مطالعه  و سامان دهی رودخانه های شهر جم اشاره کرد و از کار بزرگی که در توسعه شهر اتفاق افتاده خبر داد.

اکسیر تاکید داشت که تمام محدودیت ها و حریم هایی که در مورد رودخانه های جم توسط آب منطقه ای ایجاد شده هیچ طرح مطالعاتی نداشته و شورای شهر با بکارگیری مشاور توانسته است حجم بزرگی از اراضی جم را به شهر بازگرداند.

 

او از بکارگیری سه دهانه پل شهید علمداری برای ایجاد مجموعه فرهنگی خبر داد و گفت: چهار دهانه پل شهید علمداری خارج از حریم رودخانه قرار دارد که با اجرای دیوار حفاظتی تصمیم داریم از سه دهانه آن برای توسعه فرهنگ بهره ببریم.

 

اکسیر همچنین به سامان دهی میدان محمد علی خان پریشان و مسیرهای منتهی به این میدان اشاره کرد و گفت: قرار است با توجه به استقرار میدان و تقاطع در کنار ورزشگاه تختی جم، نماد جام قهرمانی در امتداد میدان اجرا شود.

گزارش: مصطفی ارجمند

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5938

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.