• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
از خشک شدن سفره های آب جم چه کسی سود می برد؟!

از فریاد بی آبی مسئولان تا برداشت های بی حساب و کتاب شرکت ها!/ فرماندار جم پاسخگو باشد!

  • کد خبر : 8513
  • 07 اردیبهشت 1398 - 14:17
شرایط آبی شهرستان جم سال به سال در حال بدتر شدن است و فرماندار و مدیران جم فقط مصیبت می خوانند و از مردم کمک می خواهند.

آوای بوشهر؛ سالهاست که شهرستان جم درگیر بحران آب است. بحرانی که از ابتدای ایجاد شرکت های نفت و گاز و شهرک های شان کم کم ایجاد شد و در سال های اخیر به اوج رسیده است.
شرایط آبی شهرستان جم سال به سال در حال بدتر شدن است و فرماندار و مدیران جم فقط مصیبت می خوانند و از مردم کمک می خواهند.
در حالی که ده ها چاه آب شهرستان جم در اختیار شرکت ها و شهرک هاست و نه معلوم است چه کسی مجوز داده و نه مشخص است منافع بده بستانش متعلق به چه کسی است؟!
شرکت ها و شهرک ها به سادگی صاحب سفره های زیرزمینی جم شده اند و علاوه بر چاه هایی که در اختیار دارند از دیگر چاه های مرحمتی مسئولان هم آب خریداری می کنند.
عجیب اینکه، مردم عادی برای خرید آب و انتقال آن به محل ساخت و ساز با محدودیت های شدید مواجه اند اما شرکت ها از چاه های دارالمیزان گرفته تا چاه های آب شهر و روستا آب خریداری و منتقل می کنند!
در فضای مجازی گهگاه مردم از قطع آب روستا و محله می نالند، آنهم زمانی که هنوز به گرمای تابستان نرسیده ام و مدیران شهرستان به شکلی عجیب و مشکوک سفره های زیر زمینی جم را به شرکت ها و شهرک ها هدیه می کنند!
امروز وقت آن رسیده تا فرماندار به عنوان نماینده دولت و مدیر منابع آب شهرستان به عنوان متولی صدور مجوز برداشت آب اعلام کنند شرکت ها و شهرک های نفت و گاز و پتروشیمی چه تعداد چاه تملکی، استیجاری و … در سطح شهر و روستا و شهرک ها دارند و مجوز این برداشت ها و خرید آب از چاه های کشاورزی و … چگونه صادر شده است؟!
مگر می شود از یک طرف فریاد نداریم و تمام شده سر دهیم و از طرف دیگر، به شرکت هایی که تعهدات شان در پروژه آبرسانی سیراف را هم به درستی انجام نمی دهند شاباش دهیم تا آنها سیراب و مردم از تشنگی بمیرند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=8513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.