• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7
استاندار بوشهر:

استفاده از آب شرب برای فضای سبز ممنوع / با ادارات متخلف برخورد می شود

  • کد خبر : 10282
  • 07 آذر 1398 - 7:53

استاندار بوشهر گفت: استفاده از آب تصفیه شده شبکه آب‌رسانی در ایجاد و توسعه فضای سبز شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.

به گزارش «آوای بوشهر»؛ عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان بوشهر افزود: شهرهایی که دارای شبکه جمع‌آوری فاضلاب هستند از پساب تصفیه‌خانه آنها برای تامین آب حوزه‌های صنعت، معدن، توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری باید استفاده شود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم دارای شبکه جمع‌آوری فاضلاب هستند که از پساب فاضلاب این شهرها در تصفیه‌خانه‌ها برای تامین آب بخش‌های گوناگون استفاده نمی‌شود.

گراوند اضافه کرد: باید از پساب فاضلاب تصفیه‌خانه بوشهر که وضعیت نازیبا و آلودگی زیست محیطی ایجاد کرده در راستای توسعه فضای سبز و تامین آب صنایع و معادن استفاده کرد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: از سرمایه‌گذاران در بهره جستن از پساب فاضلاب برای اجرای طرح‌های مورد نظر در استان حمایت می‌شود.

وی بیان کرد: اگر دستگاه اجرایی در ایجاد فضای سبز از آب شرب استفاده کند پس از تذکر در صورت تکرار این موضوع، شرکت آب و فاضلاب موظف به قطع شبکه آبرسانی آن دستگاه است.

استاندار بوشهر همچنین استفاده از محصولات و تجهیزات کاهنده مصرف آب در دستگاه‌های اجرایی، مدرسه‌ها و دیگر محافل عمومی را مورد تاکید قرار داد.

گراوند گفت: سند سازگاری با کم‌آبی در راستای پیشگیری از هدر رفت و صرفه‌جویی آب آشامیدنی تدوین شده است در همین راستا مصوبه‌های این نشست‌ها باید عملیاتی و اجرایی شوند.

استاندار بوشهر یادآور شد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید از گیاهان سازگار با کم‌آبی برای توسعه فضای سبز شهرها و روستاها استفاده کنند.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.