• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

امام جمعه: در برگزاری برنامه های روز جم در کنار دبیر خانه هستم/ با شورای شهر، تعامل بسیار نزدیک دارم/ هم برنامه های شاد لازم است هم توسعه فرهنگی علمی و تمدنی

  • کد خبر : 10155
  • 22 آبان 1398 - 19:56
امام جمعه جم گفت: برای ارتقا و توسعه جم از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد و همگام و همراه دبیرخانه روز جم برای بهره گیری از فرصت بزرگ روز جم تلاش می کنیم.

امام جمعه جم گفت: برای ارتقا و توسعه جم از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد و همگام و همراه دبیرخانه روز جم برای بهره گیری از فرصت بزرگ روز جم تلاش می کنیم.

به گزارش آوای بوشهر؛ حجت الاسلام محمد محمدی در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر جم و اعضای دبیرخانه نکوداشت روز جم افزود: شهرستان جم دارای تمدنی بزرگ با مردمانی دانشمند و اهل فرهنگ است که باید این ظرفیت به خوبی شناسانده شود.

وی با تاکید بر کیفی شدن برنامه های روز جم اظهار داشت: باید با نگاه به وضعیت سابق و فعلی جم و توجه به داشته های این دیار، پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف را دنبال کرد و دبیرخانه روز جم می تواند در این زمینه نقش موثری ایفا کند.

وی با اشاره به ظرفیت های انسانی بی شمار جم در گذشته و حال اظهار داشت: جم دارای پیشینه تاریخی بزرگی است و بزرگان زیادی چون فاضل جمی، محمد علی خان پریشان، صافی، کامران، اسدی و بسیاری دیگر از اندیشنمدان را در خود پرورش داده که این ظرفیت ها باید به نسل امروز شناسانده شود.

محمدی آثار تاریخ تمدنی جم را نشان از قدمت فرهنگ و هنر این دیار دانست و خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که می تواند روز جم را موثرتر از گذشته کند توجه به ظرفیت های گذشته و امروز است و در این راستا ایجاد موزه مردم شناسی جم باید در دستور کار قرار گیرد و حتی می توان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری جم بخش موزه مردم شناسی جم را هم دید.

وی شناخت سرمایه ها و تبدیل آن به ثروت های مادی و معنوی برای رونق و بالندگی جم را بسیار مهم برشمرد و یادآور شد: در کنار برنامه های شاد و علمی هنری روز جم، راه اندازی اردوهای جم شناسی در این هفته بسیار ضروری است تا مردم و جمعیت متنوع جم با ظرفیت های علمی، فرهنگی، هنری و تاریخی جم بیشتر آشنا شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر اینکه هر قدر در عرصه فرهنگ و تاریخ جم هزینه شود کار مهمی است افزود: شاعران، نویسندگان و عالمان جم را باید بیشتر معرفی کرد تا فرهنگ اصیل جم در سایه صنعت و کار، به فراموشی سپرده نشود.

حجت الاسلام محمدی بر لزوم رسیدن جم به جایگاه واقعی خود در سطح استان و کشور تاکید کرد و گفت: امروز جمعیت نیروی کار جم و تنوع خرده فرهنگ ها، فرهنگ اصیل این شهرستان را تحت الشعاع قرار داده و یکی از رسالت های دبیرخانه روز جم، شناسایی و حفظ این فرهنگ و تمدن اصیل و معرفی آن به جامعه و نسل جدید است.

وی اضافه کرد: نکوداشت روز جم نباید به یک هفته محدود شود و فعالیت این دبیرخانه باید با اقدامات اصولی در طی سال، تداوم یابد تا شناخت از جم صرفا به آب و هوای خوب و فضای کار و صنعت، محدود نشود.

محمدی روز جم را فرصتی بزرگ برای توسعه این دیار دانست و خاطر نشان کرد: هم برنامه های شاد و مفرح را باید در دستور کار قرار داد و هم در نگاهی کلان تر ماتریس فرهنگی و نقشه توسعه شهرستان را تدوین کرد.

وی اضافه کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان و تدوین نقشه توسعه به ما کمک می کند بدانیم در چه شرایطی قرار داریم و در چه بخش هایی باید سرمایه گذاری یا از ظرفیت سرمایه گذاران استفاده کنیم.

امام جمعه جم ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان را گامی موثر در توسعه جم دانست و تصریح کرد: معرفی نخبگان جم در سطح استان، کشور و جهان، انگیزه نسل جدید را به تداوم مسیر پیشرفت افزایش می دهد و یکی از کارهای ماندگار خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه دبیرخانه روز جم متشکل از جوانان خوب و توانمند است اظهار داشت: کارگروه های مختلف در این دبیرخانه ایجاد شود و من هم در هر سطح و جایی که لازم باشد همراه و همگام خواهم بود تا بتوان گام های بزرگتری را برداشت.

وی برگزاری برخی از برنامه های روز جم در پایتخت کشور را مفید دانست و خاطر نشان کرد: نخبگان زیادی در سطح کشور و پایتخت وجود دارد که می توان از ظرفیت برگزاری برنامه در پایتخت برای معرفی استعدادهای جم و ظرفیت های فرهنگی و تمدنی بهره برد.

حجت الاسلام محمدی افزود: از همه ظرفیت های شهرستان برای ارتقای کیفیت برنامه ها باید استفاده کرد و در این راستا، لازم است شرکت های منطقه هم نقش خود را در قالب مسئولیت های اجتماعی نفت، بیش از گذشته ایفا کنند و صرفا به کار فرهنگی در محدوده شرکت ها اکتفا نکنند.

امام جمعه جم خواستار قانونمند شدن و مجوزدار شدن دبیرخانه روز جم را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مجموعه باید به صورت منسجم و قانونی فعالیت خود را بسط دهد تا در آینده به عنوان یک موسسه قانونی بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

حجت الاسلام محمدی همراهی و تعامل شورا و شهرداری جم را بسیار خوب و نزدیک دانست و اظهار داشت: قطعا با نگاه مثبت اعضای شورا، می توان گام های مثبتی در راستای توسعه جم برداشت و من هم در کنار مجموعه دبیرخانه روز جم خواهم بود.

وی با اشاره به برگزاری شهرستانی روز جم به عنوان یکی از نکات مثبت اشاره کرد و گفت: مجموعه شهرستان جم ظرفیت های بزرگی دارد و شهرستانی بودن برنامه ها، همدلی را تقویت می کند./درج

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.