• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

امام جمعه دیر: حذف سهم عوارض آلایندگی این شهرستان کارشناسی نیست

  • کد خبر : 11622
  • 13 فروردین 1399 - 17:57
آنچه که این روزها ذهن مردم را مشغول کرده، محروم کردن شهرستان دیر از عوارض آلایندگی است، اگر این محرومیت بر اساس نظریه کارشناسی بود همه آن را می پذیرفتند

امام جمعه بندر دیر گفت: محروم کردن مردم این شهرستان از سهم عوارض آلایندگی بر اساس نظر کارشناسی صورت نگرفته است و مسئولان در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

به گزارش آوای بوشهر؛ حجت الاسلام سید علی حسینی به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی افزود: بعد از ۴۱ سال از عمر انقلاب اسلامی اهداف انقلاب و انقلابیون در عرصه حاکمیت ارزش‌های اسلامی، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، استقلال، آزادی و اجرای عدالت اجتماعی جامه عمل به خود پوشیده‌است.

وی اضافه کرد: عداالت کلمه مقدس در همه زمان‌ها و سرزمین‌ها است و بصورت کامل جزء در حکومت حضرت ولی عصر(عج) میسر نخواهد شد ولی بصورت نسبی همه جا و همه وقت ممکن و فریضه‌ای برعهده همه بویژه حاکمان است و در جمهوری اسلامی گام‌های بلندی در اجرای عدالت برداشته شده‌است.

وی گفت: از همه مسئولان انتظار می‌رود که تصمیم‌ها و اقدامات آنان مبتنی بر عدل و عدالت باشد و این هدف بزرگ انبیا، امام راحل و مقام معظم رهبری، در همه جا دنبال شود.

حسینی با اشاره به حذف سهم عوارض آلایندگی شهرستان دیر بیان کرد: آنچه که این روزها ذهن مردم را مشغول کرده، محروم کردن شهرستان دیر از عوارض آلایندگی است، اگر این محرومیت بر اساس نظریه کارشناسی بود همه آن را می پذیرفتند، مثل موضوع ویروس کرونا که کارشناسان فن اعلام کردندکه اجتماعات باعث شیوع این بیماری شد، حرم ها بسته و نماز جمعه و جماعت تعطیل شد.

وی اضافه کرد: شواهد و قرائن نشان می دهد که حذف کردن سهم دیر از عوارض آلایندگی بر اساس نظریه کارشناسی صورت نگرفته است و بارها عرض کرده‌ایم که دریای دیر ،کنگان و عسلویه از هم جدا نیست و بعضی از شهرستان های همجوار و بعضی از استان های همجوارعوارض آلایندگی شامل آنان بشود اما این شهرستان که دریای آن از کنار کنگان و عسلویه می گذرد،از عوارض آلایندگی محروم بماند.

امام جمعه دیر گفت: در روز ۲۸ اسفند ماه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نامهای به رئیس سازمان برنامه و بودجه استان می نویسد و سهم استان های همجوار را تعیین می‌کند اما روز بعد مجددا در نامه‌ ای دیگر سهم استان‌ های همجوار را افزایش می‌دهد، این نشان دهنده چیست؟ یعنی به فاصله یک تا چندساعت نظرکارشناسان عوض شد؟یا اینکه مسائل دیگری در میان است.این ها باعث دغدغه مردم ما است.

وی گفت: این نوع تصمیم که مردم تلقی می‌کنند نه بر اساس عدالت و نظر کارشناسی است و خطر این گونه تصمیمات برای نظام اسلامی از خطر جنگ هشت ساله و ویروس کرونا هم بیشتر است، زیرا جنگ هشت ساله را مردم پشتیبانی کردند و نظام اسلامی پیروز شد و با حمایت مردم کرونا شکست می خورد و این نوع تصمیمات که از نظر مردم ناعادلانه است مردم را به نظام بدبین می کند و از همراهی با نظام باز می دارد و دلسرد میکند، تجدیدنظر کنند.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.