• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11
رئیس ستاد انتخابات استان در نشست خبری

امیدوار بودیم سلیقه‌های مختلف در میان کاندیداها باشند اما… + تصاویر

  • کد خبر : 11153
  • 25 بهمن 1398 - 12:38
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: آرزو می کردیم که سلایق مختلف سیاسی تعداد کاندیدای بیشتری در انتخابات داشته باشند اما به نظر می رسد جو عمومی کشور پاسخ مناسبی را در خصوص این انتظار دریافت نکرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: آرزو می کردیم که سلایق مختلف سیاسی تعداد کاندیدای بیشتری در انتخابات داشته باشند اما به نظر می رسد جو عمومی کشور پاسخ مناسبی را در خصوص این انتظار دریافت نکرده است.

به گزارش «آوای بوشهر» به نقل از خلیج فارس؛ مجید خورشیدی در نشست با خبرنگاران پیرامون برگزاری انتخابات در پاسخ به پرسش «خلیج فارس» مبنی بر اینکه امیدواری به تاییدصلاحیت سلایق مختلف در انتخابات چقدر محقق شده؟ تصریح کرد: حضور نمایندگانی از تمامی سلیقه‌های سیاسی در این دوره از انتخابات را انتظار داشتم و امیدوار بودم سلیقه‌های مختلف و بیشتری را داشته باشیم اما همانطور که استاندار بوشهر اعلام کردند و فضای عمومی کشور حاکی است این امیدواری بنده و جو عمومی کشور تا حدودی پاسخ خود را نگرفتند.

وی ادامه داد: به نظر می‌آید آنچنان که باید و شاید همه جریان‌ها و سلیقه‌ها، افرادی را که نیاز دارند نمایندگی کنند در میان افراد تائید صلاحیت شده نباشند.

آمار کاندیداهای نهایی تایید صلاحیت شده استان

وی با اشاره به ثبت نام ۱۹۶ نفر در انتخابات این دوره استان بوشهر اظهار داشت: نهایتا ۱۰۲ نفر از سوی شورای نگهبان تاییدیه گرفته و وارد انتخابات شده اند.

معاون استاندار بوشهر تعداد کاندیدای نهایی تایید صلاحیت شده در حوزه های چهارگانه استان را چنین برشمرد: در حوزه بوشهر، گناوه، دیلم ۳۶ نفر، حوزه انتخابیه دشتستان ۲۳ نفر، حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان ۲۲ نفر و حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه ۲۱ نفر در لیست نهایی توسط فرمانداری های مراکز حوزه انتخابیه منتشر خواهد شد.

با یک درخواست تغییر حوزه انتخابیه موافقت نشد

خورشیدی با اشاره به اینکه شش نامزد درخواست تغییر حوزه انتخابیه داده اند، خاطرنشان کرد: درخواست هر شش نفر مورد موافقت هیئت های اجرایی قرار گرفت اما شورای نگهبان با درخواست پنج نفر از آن ها موافقت کرده است. (گفته می شود تنها با درخواست انتقال علی افراشته از حوزه دشتی- تنگستان به بوشهر موافقت نشده است)

شروع تبلیغات از ۸ صبح پنجشنبه

رییس ستاد انتخابات استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعیه شماره ۱۲ وزارت کشور، تبلیغات رسمی انتخابات از ساعت ۸ صبح پنج شنبه ۲۴ بهمن شروع و در ساعت ۸ صبح پنج شنبه اول اسفند پایان می یابد.

وی با اشاره به اینکه نامزدهای انتخابات می توانند در هر شهر و روستا یک ستاد آقایان و یک ستاد بانوان برپا کنند، افزود: در شهرهایی که دارای چند منطقه شهرداری وجود دارد، کاندیدا می توانند در هر منطقه یک ستاد آقایان و یک ستاد بانوان تشکیل دهند.

آماده برگزاری انتخابات الکترونیکی بودیم

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات در استان اظهار داشت: با وجود فراهم بودن همه زیرساخت های لازم، امیدوار به برگزاری انتخاب تمام الکترونیکی در استان بودیم و وزارت کشور هم برای این مهم در حوزه های تک نماینده اعلام آمادگی کرد، اما شورای نگهبان با این موضوع مخالفت کرد.

برگزاری انتخابات فقط تا ۲۴ جمعه

وی ادامه داد: از ساعت ۸ روز جمعه دوم اسفند، اخذ آرا از واجدین شرایط شروع می شود و در صورت تمدید ساعات اخذ رای، حداکثر تا ساعت ۲۴ همان روز ادامه پیدا می کند و بعد از این ساعت حتی اگر چند هزار نفر هم در شعبه حضور داشته باشند از آنها رای اخذ نمی شود. از این رو از مردم تقاضا داریم در ساعت های اولیه در شعب اخذ رای حاضر شوند.

به گفته این مقام مسئول، با حذف دو بند از تعرفه رای، تلاش شده زمان انتظار و معطلی مردم در شعب اخذ رای کاهش یابد.

خورشیدی تعداد شعب اخذ رای در استان را ۷۲۰ شعبه اعلام کرد و گفت: از این تعداد۵۰۱ شعبه ثابت و ۲۱۹ شعبه سیار از مردم رای گیری می کنند.

تعداد واجدان رای در استان بوشهر

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه ۷۸۳ هزار و ۳۳۳ نفر در استان دارای سن قانونی رای دادن هستند (۱۸ سال تمام به بالا)؛ گفت: از این تعداد ۴۲۰ هزار مرد و ۳۶۳ هزار زن واجد شرایط رای دادن هستند.

خورشیدی افزود: در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ۲۹۴ هزار نفر، در حوزه انتخابیه دشتستان ۱۶۹ هزار نفر، در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان ۱۰۸ هزار نفر و در حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه ۲۱۲ هزار نفر شرایط قانونی رای دادن را دارا هستند.

وی درباره آمار رای اولی ها نیز بیان کرد: ۳۷ هزار و ۶۵۹ نفر بوشهری هم می توانند برای اولین بار رای خود را به صندوق بیندارند.

تخلفات انتخاباتی نزدیک به صفر بوده

رئیس ستاد انتخابات استان درخصوص تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: در دادگستری ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی تشکیل شد است که تا کنون گزارش تخلف موثر در انتخابات از سوی مجریان به این ستاد گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه کمیته رسانه ستاد انتخابات استان، تدابیر لازم را برای تسهیل حضور اصحاب رسانه به عنوان چشم نظارتی جامعه اتخاذ کرده است، افزود: اگر مردم و رسانه ها تخلفی از دست اندرکاران انتخابات مشاهده کردند می توانند به هیئت های بازرسی که در فرمانداری ها مستقر هستند، گزارش دهند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.