• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

بارش‌های شدید در استان بوشهر/ آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب

  • کد خبر : 6121
  • 17 آبان 1397 - 18:28
ارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وقوع بارش‌های شدید در روزهای آینده خبر داد و گفت: تمهیدات لازم در مورد احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب اندیشیده شود.

آوای بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وقوع بارش‌های شدید در روزهای آینده خبر داد و گفت: تمهیدات لازم در مورد احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب اندیشیده شود.

به گزارش آوای بوشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی روزهای جمعه تا یکشنبه هفته آینده شاهد ادامه بارندگی‌ها و تقویت و تشدید ناپایداری‌های جوی بصـورت بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در رفت و آمدهای درون شهری در برخی نقاط استان بطور خاص در روز جمعه شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان و در روزهای شنبه و یکشنبه در اغلب نقاط استان هشدار داده می‌شود.

مساعدی افزود: با توجه شدت بارندگی طی این مدت خصوصاً اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه در مناطقی از استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس، احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌های فصلی و همچنین وقوع سیلاب در مسیرهای جاده ای منتهی به استان‌های همجوار هشدار داده می شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از این رو توصیه می شود برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هم استانی های عزیز، سازمان های امدادی و مدیریت بحران بکار گرفته شود.

وی ادامه داد: طی همین مدت به سبب وزش متناوب باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه ای خصوصاً بر روی خلیج فارس و سواحل استان، نسبت به افزایش شدید ارتفاع موج و تلاطم دریا در این نواحی هشدار داده می شود.

مساعدی گفت: پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد در برخی ساعات به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از دو متر افزایش یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیرضروری بویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی اجتناب شود.

 

انتهای خبر/ ر

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=6121

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.