• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
رئیس شورای شهر جم:

بازخورد روز جم سال قبل مثبت بود/ در انتخاب میهمانان، سیاسی کاری نشده

  • کد خبر : 6980
  • 26 بهمن 1397 - 12:53

رئیس شورای شهر جم در نشست هم اندیشی برگزاری روز جم که با حضور فعالان اجتماعی و منتقدان برگزار شد گفت: معتقد هستم آنچه که در روز جم رقم خواهد خورد هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده فرزندان شهرستان است.

عبدالحسین اکسیر با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی که جامعه ما  به ان نیاز دارد مهم تر از پروژه های عمرانی است افزود: اگر در حوزه های فرهنگی سرمایه گذاری نشود و تمام اعتبارات فقط صرف آسفالت خیابان شود اثر ماندگاری در جامعه نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه به در اجرای برنامه های فرهنگی نگاه غالب و اکثریت جامعه را مورد توجه قرار داده ایم تصریح کرد: بازخوردی که در سال گذشته از برنامه های هشتمین نکوداشت روز جم گرفتیم ما را متقاعد کرد که این برنامه ها ادامه پیدا کند.

اکسیر اضافه کرد: امروز تیم فوتبال پارس جنوبی جم باعث معرفی بیشتر شهرستان جم شده و باید تلاش کنیم این تیم ماندگار شود. شهرستان جم در حوزه فرهنگ و ادب هم صاحب نام بوده ولی  نقش ما در احیا و ادامه این فرهنگ چیست؟ آیا برنامه جایزه شعر جم که سال قبل به صورت  استانی  برگزار شد معرفی شهرستان جم نبود ؟  برای احیا تاریخ شهر جم معتقدم روز جم باید بهتر از سال قبل ادامه پیدا کند.

اکسیر با گلایه از هجمه هایی که علیه  شورای پنجم به بهانه ی داشتن عملکرد سیاسی وارد شد خاطر نشان کرد: با قاطعیت اعلام می کنم هیچ سیاسی کاری در شورای پنجم وجود نداشته است. با اینکه فرد سیاسی هستم و فرماندار دولت اصلاحات بودم ولی در بحث مدیریت، غیر از حوزه سیاسی، در حوزه اجرایی هیچگاه نگاه سیاسی نداشتم و عقیده دارم که شورا جایگاه سیاسی نیست و این در اساسنامه و قوانین مشخص است.

رئیس شورای شهر جم با تاکید بر اینکه در انتخاب سخنران ویژه سال گذشته نگاه سیاسی لحاظ نشد بلکه در راستای تحقق منافع شهرستان، معاون وزیر نفت دعوت شد گفت: در مورد انتخاب میهمانان ویژه ای چون آقای موسوی لاری در شوراهای گذشته هم بعید است نگاه سیاسی در این دعوت ها دخیل بوده و دلیل دعوت از ایشان ، کمک بزرگی بود که ایشان در ارتقای شهرستان داشت و شهرستان شدن جم بدون حمایت ویژه ایشان در آن مقطع امکان پذیر نبود. آیا دعوت از چنین فردی سیاسی کاری محسوب می شود؟

عبدالحسین اکسیر افزود: بیشترین یادواره برای شهدا در دوران شورای پنجم برگزارشده است و برنامه ریزی لازم برای برگزاری یادواره شهدا در دهه فجر هم انجام شده است. شورای شهر پنجم همواره توجه ویژه ای به مناسبت های فرهنگی و مذهبی داشته و قطعا این روند ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برخی انتقادات انجام شده به شورای شهر و دست اندرکاران نکوداشت روز جم منصفانه نبود افزود: حجت الاسلام گنجی از امامان جمعه خوش فکر و دلسوز هستند و از انتقادات ایشان همیشه استفاده کرده ایم. شورای شهر و دکتر دانشمند منتخب مردم شهر جم هستند و هرگز ضد منافع مردم و نظام عمل نکرده و نمی کنند که خائن تلقی شوند.

اکسیر خاطرنشان کرد: اینکه برخی معتقدند باید با هزینه های روز جم فقرزدایی کنیم نگاه دقیقی نیست و معتقدم امروز، بزرگترین فقر، بی اطلاعی از تاریخ و سرمایه های انسانی و اندیشمندان مان است . جامعه‌ای فقیر است که از نظر فرهنگی فقیر باشد. روز جم بهانه ای برای معرفی و شناساندن فرهیختگان شهرستان به مردم است.

رئیس شورای شهر جم انتقاد منتقدان را فرصتی برای تعالی برنامه های روز جم و کمک به توسعه شهرستان دانست و افزود: نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی جامعه، ضمن ارائه انتقادات، با پیشنهادات سازنده و کاربردی شورا و شهرداری را در مدیریت هر چه بهتر شهر یاری کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=6980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.