• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

بحران کم‌آبی در کنگان؛ انشعاب آب فضای سبز شهرداری‌های استان بوشهر قطع شد

  • کد خبر : 5096
  • 12 تیر 1397 - 15:47
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه کاهش هدررفت آب و نوسازی شبکه آبرسانی در اولویت برنامه‌ها است گفت: تفکیک آب آشامیدنی از تامین آب فضاهای سبز شهرداری‌ها استان مورد توجه است که تاکنون بخش اعظمی از این انشعابات قطع شده است.

به گزارش آوای بوشهر به نقل از تسنیم، کیقباد یاکیده ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان کنگان با بیان اینکه آب شهرهای این شهرستان از ۳ منبع تامین می‌شود اظهار داشت: آب شیرین‌کن، خط کوثر و  چاه‌های محلی منابع تامین کننده آب آشامیدنی شهرستان کنگان است.

وی نوبت بندی آب در شهرهای کنگان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: آب شبکه آبرسانی کنگان از ساعت ۱۷ تا ۵ صبح هر روز قطع که در این فرصت ۱۲ ساعته زمینه آبگیری مخازن ذخیره آب کنگان فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تعداد مشترکان آب شهرهای کنگان را ۲۰ هزار  نفر دانست و تصریح کرد: روزانه ۱۹ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب در شبکه آبرسانی شهرهای کنگان توزیع که ۱۰ هزار متر مکعب آن از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین می‌شود.

یاکیده با بیان اینکه شیرین سازی آب در کنگان نسبت به آب دیگر منابع گران‌تر تهیه و تولید می‌شود گفت: هزینه تهیه و تولید هر متر مکعب آب در شیرین‌سازی آب دریا بالای شش‌هزار تومان است که به قیمت حدود هر متر مکعب ۴۰۰ تومان در اختیار مشترکان آب قرار می‌گیرد.

وی، با اشاره به اینکه مابه التفاوت هزینه تهیه و فروش آب از طریق آب شیرین‌کن کنگان از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود گفت: وضعیت توزیع آب در کنگان نسبت به دیگر نقاط استان بهتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر تامین اعتبار پروژه آبرسانی در کنگان افزود: برای اجرای خط انتقال آب در کنگان ۲۳ میلیارد ریال مصوب شد که سال قبل ۷٫۷ میلیارد آن تخصیص یافت که برای تکمیل این پروژه به ۱۶ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی، با تاکید بر اجرای خط انتقال آب بین دو مخزن ذخیره کنگان خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه که نیاز به ۶۵ میلیارد ریال اعتبار است می‌تواند توزیع آب در شبکه آبرسانی شهر کنگان تعادل ببخشد.

یاکیده با تاکید بر حداقل تامین ۵۰ درصد اعتبارات یاد شده تصریح کرد: تفکیک آب فضای سبز شهرداری‌های کنگان مورد توجه است که  از ۹ انشعاب فضای سبز شهرداری‌های کنگان تاکنون ۵ انشعاب آن قطع شده و تا فردا ۴ انشعاب دیگر قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه کاهش هدررفت آب و نوسازی شبکه آبرسانی در اولویت برنامه‌ها است گفت: در راستای تفکیک آب آشامیدنی از تامین آب فضاهای سبز شهرداری‌ها استان تاکنون بخش اعظمی از این انشعابات قطع شده است و مابقی در حال قطع شدن است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5096

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.