• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

برخورد قاطع با سودجویی و تخلف در بازار/ گلایه مردم از کمبود برنج در بازار جم

  • کد خبر : 10231
  • 04 آذر 1398 - 14:38
افزایش قیمت محصولاتی مثل گوجه فرنگی ارتباطی به افزایش قیمت بنزین ندارد و گرانی به علت کمبود محصول و کاهش عرضه در بازار ایجاد شده است.

محمد حسینی صبح امروز در نشست کارگروه تنظیم بازار شهرستان جم، اظهار داشت: عمده‌ترین تاثیر افزایش قیمت بنزین بر بخش‌های حمل و نقل بنزینی است که در این راستا، برای آژانس‌ها و سرویس مدارس سهمیه بنزین در نظر گرفته شده است و هر گونه تغییر بهای خدمات، از طریق کارگروه تنظیم بازار تعیین و ابلاغ می‌شود.

برخورد قاطع با سودجویی و تخلف در بازار

فرماندار شهرستان جم افزایش غیر منطقی قیمت کالا و خدمات به بهانه افزایش قیمت بنزین را غیر قابل قبول دانست و افزود: قطعا در این راستا دستگاه‌های نظارتی با جدیت برخورد می‌کنند و اجازه سواستفاده از این شرایط داده نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی آژانس‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرویس مدارس لازم است برای برخورداری از سهمیه مصوب، در سامانه‌های اعلام شده ثبت نام کنند.

رئیس کارگروه تنظیم بازار شهرستان جم با تاکید بر لزوم رصد دقیق و مستمر بازار اظهارداشت: برای نظارت بر بازار، گشت‌های مشترک نظارت فعال است و با هر گونه سودجویی و تخلف، برخورد قاطع می‌شود.

برخی گرانی‌ها ارتباطی با بنزین ندارد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم در این نشست با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین تاثیر ناچیزی بر قیمت کالاها دارد گفت: در بخش میوه و تره‌بار، اگر حمل و نقل از میدان میوه و تره بار شیراز با خودروهای بنزینی و قیمت بنزین آزاد هم انجام شود تاثیر آن بر هر کیلو میوه به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان خواهد بود.

اکبر حسینی افزود: هر چند بخش زیادی از حمل و نقل کالا به شهرستان با خودروهای دیزلی انجام می‌شود که افزایش قیمتی را در بر ندارد.

وی با اشاره به گرانی برخی اقلام میوه و تره‌بار طی چند روز اخیر در بازار بیان کرد: افزایش قیمت محصولاتی مثل گوجه فرنگی ارتباطی به افزایش قیمت بنزین ندارد و گرانی به علت کمبود محصول و کاهش عرضه در بازار ایجاد شده است.

گلایه مردم از کمبود برنج در بازار جم

حسینی همچنین از برخی گلایه‌ها در خصوص کمبود برنج در بازار خبر داد و افزود: ثبت سفارش این محصول انجام شده و به زودی شرایط بازار در بخش برنج متعادل می‌شود.

رئیس صمت جم خاطرنشان کرد: ۱۵ شکایت در سامانه ۱۲۴ در مورد گران‌فروشی ثبت شده که برای ۱۰ مورد اقدام لازم صورت گرفته و ۵ مورد هم جهت تکمیل اطلاعات شکایت، در حال پیگیری است.

اکبر حسینی اضافه کرد: گشت‌های نظارتی صمت و اتاق اصناف به صورت روزانه در سطح شهرستان فعال است و سامانه تلفنی و اینترنتی۱۲۴ هم به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایت‌های مردم هستند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.