• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11
برای اولین بار در صنعت پتروشیمی؛

برگزاری آزمون توانمندسازی سرمایه های انسانی صنایع پتروشیمی خلیج فارس/ دغدغه تامین مدیر رفع می شود

  • کد خبر : 9728
  • 07 شهریور 1398 - 16:22
آزمون طرح فراگیر استعدادیابی و توانمند سازی سرمایه های انسانی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حضور 700 شرکت کننده در عسلویه، تهران و ماهشهر برگزار شد.

آوای بوشهر؛ آزمون طرح فراگیر استعدادیابی و توانمند سازی سرمایه های انسانی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حضور ۷۰۰ شرکت کننده در عسلویه، تهران و ماهشهر برگزار شد.

به گزارش آوای بوشهر؛ مدیر منابع انسانی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در حاشیه برگزاری آزمون طرح فراگیر استعدادیابی و توانمند سازی سرمایه های انسانی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در عسلویه گفت: از یک سال پیش بحثی مطرح شد که بر اساس آن نیروهای شرکت های پتروشیمی که استعداد و توانمندی مدیریتی دارند شناسایی و با آموزش های خاص، ظرفیت مدیریتی نیروهای مستعد، افزایش پیدا می کند تا بتوانند در آینده راهبری بخش های مختلف را بر عهده بگیرند.

ابوالفضل عزیزی اظهار داشت: این طرح در هلدینگ خلیج فارس آماده و توسط اعضای هیات مدیره مصوب شد که امروز آزمون آن برگزار شد. با فراخوان عمومی، امکان حضور همه نیروهای مرتبط با پتروشیمی در این آزمون فراهم شد.

وی به شرایط شرکت در این طرح اشاره کرد و گفت: برای شرکت در این طرح ۴ شرط سنی بین ۳۰ تا ۵۰ سال، مدرک تحصیلی لیسانس، سابقه کار ۵ ساله و رابطه استخدامی مستقیم با شرکت های پتروشیمی در نظر گرفته شد.

عزیزی از برگرازی همزمان این آزمون در عسلویه، تهران و ماهشهر خبر داد و افزود: ۷۰۰ داوطلب در این طرح شرکت می کنند که ۲۰۰ نفر پس از عبور از مرحله آزمون زبان انگلیسی و GMATH برای پرورش مدیران توانمند در صنعت پتروشیمی، آموزش داده می شوند و نتایج آزمون تا ۲۱ شهریورماه جاری اعلام می شود.

مدیر منابع انسانی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: این آزمون برای اولین بار در سطح وزارت نفت و احتمالا سطح کشور برگزار می شود و دغدغه جدی مدیران صنایع پتروشیمی برای تامین مدیران توانمند و با استعداد برای راهبری بخش های مختلف صنعت پتروشیمی رفع می شود.

عزیزی اضافه کرد: در ایران و به ویژه صنعت پتروشیمی، در حوزه تکنولوژی رشد جهشی داشتیم اما در بخش مدیریتی و منابع انسانی به آن رشد لازم نرسیدیم و با توجه به اینکه پروسه تربیت نیروی انسانی قوی و توانمند زمان بر است این طرح با قید فوریت و جدیت در دستور کار قرار گرفت.

مدیر مجامع و سهام هولدینگ خلیج فارس هم در این نشست گفت: اراده ای جدی برای تولید و تامین مدیران توانمند و با استعداد در بالاترین سطح مدیریتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس وجود دارد و این طرح با حمایت ویژه مدیر عامل و هیات مدیره اجرایی شده است.

مرتضی رحیمیان افزود: طرح شناسایی و توانمند سازی نیروهای انسانی صنعت پتروشیمی، کاری علمی و مبتنی بر اراده و درک شرایط انجام شده و ضمانت های اجرایی خوبی هم دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح نیاز آتی سازمان به مدیران توانمند را رفع می کند خاطر نشان کرد: تصمیم به اجرای این طرح آگاهانه بوده و مجموعه مدیریتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس الزام این موضوع را درک و شرایط را برای اجرا فراهم کرده اند که قطعا برونداد این طرح در آینده، به سود صنعت پتروشیمی خواهد بود.

رحیمیان با اشاره به کمبود دیتابیس مدیران قوی و توانمند در کشور اظهار داشت: بعد از برخی فسادهای ایجاد شده در هیات مدیره ها و حضور یک فرد در چند هیات مدیره، قانونگذار، حضور یک فرد در چند هیات مدیره را ممنوع اعلام کرد و امروز باید بتوانیم با شناسایی و پرورش استعدادهای مدیریتی، شرایط را برای حضور نیروهای توانمند و شایسته در لایه های مختلف مدیریتی فراهم کنیم.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.