• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

به این بازی مسخره پایان دهید!/ عاشقان موتور سواری جزامی نیستند!

  • کد خبر : 4772
  • 07 اسفند 1396 - 12:02

:mag_righ :آوای بوشهر؛ چند ماهی است که موضوع موتور سنگین سواران جم و اینکه چه برخوردی باید با آنها شود به داستان داغ محافل اجتماعی تبدیل شده است.:small_orange_diamond:عاشقان موتور سواری در جم بالاخره پس از سال ها مخفیانه راندن، اتوبان خطرناک و پر ترافیک جم را برای نمایش های موتوری و فرونشاندن هیجانات خود انتخاب […]

:mag_righ

:آوای بوشهر؛ چند ماهی است که موضوع موتور سنگین سواران جم و اینکه چه برخوردی باید با آنها شود به داستان داغ محافل اجتماعی تبدیل شده است.

:small_orange_diamond:عاشقان موتور سواری در جم بالاخره پس از سال ها مخفیانه راندن، اتوبان خطرناک و پر ترافیک جم را برای نمایش های موتوری و فرونشاندن هیجانات خود انتخاب کردند!

:small_orange_diamond:انتخابی بس خطرناک که خوشبختانه حادثه تلخی را به همراه نداشت هر چند که در هفته های گذشته بالاخره به رخداد تصادف منجر شد و البته مرگ به دنبال نداشت!

:small_orange_diamond:متولیان امنیت شهرستان طی ماه های گذشته استراتژی های مختلفی را برای برگزاری این میتینگ هفتگی به کار گرفتند؛ از تغییر چندباره محل موتور سواری تا استقرار پر رنگ و لعاب نیروهای انتظامی در اتوبان جم و انتقال موتور سواران به اتوبان در حال احداث جم-ریز!

:small_orange_diamond:در این بین خبرهایی از منابع رسمی می رسد که پیست موتور سواری جم در حال راه اندازی در حاشیه شهر جم است و یکی از موتور سواران هم در حال اخذ مجوز احداث پیست با حمایت دولت در شهرستان است.

:warning:غرض از این نوشتار تحلیل ماجراهای گذشته در خصوص ورزش موتور سواری در جم نیست اما کنش و واکنش های شورایی و مسئولان که با نام شورای روستای صیدی و جوابیه بدون امضای متولیان شهرستان نیازمند ذکر نکاتی چند است:

:one:اول: بپذیریم که امروز سال ۱۳۷۰ نیست که موتورسواری جوانان را با چوب تقبیح و بگیر و ببند ببینیم و باید این ورزش را نه با نگاه سلبی که با نگاه ایجابی و نشاط آفرینی در جامعه دید.
یقینا هر نگاهی جز این در جامعه امروز، محکوم به شکست است.

:two:دوم: روز گذشته و به دنبال اعلام تغییر موقت محل موتور سواری به اوتوبان در حال احداث جم-ریز با واکنش فاجعه بار و تاسف انگیز شورای روستای صیدی که یکی از اعضایش نمایندگی شورای بخش مرکزی جم را یدک می کشد روبرو شد.

در بخشی از بیانیه منتشر شده ضمن حمله به شورای تامین جم برای مکان یابی جدید، با لفظ “شوم” موتور سواران مورد عتاب قرار گرفتند و در ادامه با بهره گیری از احساسات مردم و کوه ساختن از هیچ، تهدید شده بود که تبعات موتورسواری به عهده مسئولان است!
بیانیه ای که نشان از ناپختگی و رفتار هیجانی نگارندگان شورایی داشت.

:three:سوم: استفاده از واژه شوم برای ورزش موتور سواری نشان از اوج نگاه واپس گرایانه نگارندگان بیانیه داشت و بی تردید باید واژه “شوم” را برازنده بیانیه منتشره و دیدگاه نگارندگانش دانست که در قرن ۲۱، اینچنین برخوردی با ورزش و نشاط جوانان دارند.

:four:چهارم: اقدام مسئولان در انتخاب محل موقت انتخاب شده برای موتور سواران جم با توجه به بلااستفاده بودن مسیر در شرایط فعلی تا افتتاح آن قابل دفاع است.
چه آنکه کل زمان این میتینگ عصرانه هفتگی به چند ساعت نمی رسد و طبیعتا آسیبی هم به کار و زندگی مردم وارد نمی کند و از سوی دیگر، زندگی موتور سواران را هم کمتر به مخاطره می اندازد.

:five:پنجم: مدیران امنیت شهرستان و متولیان ورزش باید تمام قد از ورزش موتوسواری حمایت کنند و ضمن تلاش برای تسریع در ایجاد پیست مناسب موتورسواری، در مقابل زیاده خواهی ها و سلب حقوق جوانان عاشق موتور جم بایستند و اجازه ندهند با موتور سواران مثل جزامیان رفتار شود چرا که کوتاه آمدن در برابر این رفتارها، شرایط را برای استقرار پیست در هر محلی با مانع جدی مواجه می کند.

✍و آخر اینکه؛ یکی از موتور سواران تعریف می کرد که موتور سنگین دو تن از دوستانم را چند سال پیش توقیف کردند و امروز یکی از همان موتور سواران معتاد شده است.

:small_orange_diamond:لطفا اجازه ندهید شادی جوانان جم در ورزش تثبیت شده در جهان، با رفتارهای سلیقه ای سلب شود./ آوای بوشهر

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4772

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.