• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

به بزرگنمایی فساد در جامعه پایان دهید/ این کار نه شرعی است نه عقلانی!

  • کد خبر : 4962
  • 25 اردیبهشت 1397 - 14:28

آوای بوشهر؛ چند مدتی است که در تریبون نمازجمعه جم سخنانی مطرح می شود که گلایه های شدید کارکنان نفت و گاز و پتروشیمی را به همراه داشته است. به گزارش آوای بوشهر؛ جمعه گذشته امام جمعه موقت جم در سخنانی برخی از کارکنان نفت و گاز را متهم به فساد و سگ بازی کرد […]

نماز جمعه جم

آوای بوشهر؛ چند مدتی است که در تریبون نمازجمعه جم سخنانی مطرح می شود که گلایه های شدید کارکنان نفت و گاز و پتروشیمی را به همراه داشته است.

به گزارش آوای بوشهر؛ جمعه گذشته امام جمعه موقت جم در سخنانی برخی از کارکنان نفت و گاز را متهم به فساد و سگ بازی کرد و چند ماه پیش هم با همین ادبیات امام جمعه جم کارکنان پتروشیمی را با اتهاماتی چون نماز نخواندن و … نواخت.

سوالی که مطرح می شود این است که چرا تریبون نماز جمعه به چنین ادبیاتی رسیده است و آیا این موضع گیری ها صحیح است؟!

در این راستا ذکر چند نکته لازم است:
اول: در هر جامعه و قشری فساد و رفتار هنجار شکنانه وجود دارد و نگاهی به آیات قرآن هم موید این موضوع است: “واتبعوا ما تتلو الشیاطین علی ملک سلیمان” طبق این آیه در زمان حضرت سلیمان به عنوان یکی از قدرتمند ترین پیامبران فساد وجود داشته است.

اگر در حوزه نفت و گاز ممکن است فسادی وجود داشته باشد قطعا در سایر بخش های جامعه نیز صدق می کند حتی در بخش های مذهبی جامعه!

دوم: عقل سلیم حکم می کند که فساد اقلیت را به پای اکثریت ننوشت و به جای برجسته کردن ناهنجاری ها به تاکید و تحکیم رفتار شایسته اکثریت پرداخت همانگونه که رهبری انقلاب در جلسات متعدد جوانان امروز را جوانانی پاک و مومن خطاب می کند در حالی که قطعا ایشان می دانند که جوانانی هستند که رفتارهای ناهنجار دارند و حتی بعضا به ارزش ها پایبند نیستند!

سوم: بیان مکرر ناهنجاری عده ای قلیل در شرکت های نفت و گاز نه تنها به حذف ناهنجاری ها منجر نمی شود بلکه دقیقا مصداق بارز نقض غرض است و به هتک حرمت قاطبه کارکنان خدوم و زحمتکش نفت و گاز و پتروشیمی منجر می شود!

چهارم: تداوم چنین موضع گیری هایی از تریبون نماز جمعه که باید مبتنی بر جذب حداکثری باشد می تواند به تنزل این جایگاه مقدس منجر شود و ائمه جمعه محترم باید به جد از این سخنان که نه مطابق با شرع و نه مطابق با سیره بزرگان دین و انقلاب است پرهیز کنند.

پنجم: نگارنده یقین دارد که سخنان ائمه جمعه شهرستان از سر دلسوزی است اما یکی از الزامات امر به معروف و نهی از منکر، اثر گذاری است. باید مراقبت کرد تا خدای ناکرده نتایج منفی به دنبال نداشته باشد و به تفرقه و اختلاف منجر نشود.

ششم: طبق تعالیم دین مبین اسلام، اعلام و بزرگ نمایی فساد اقلیت نتیجه ای جز از بین رفتن قبح فساد در جامعه به دنبال نخواهد داشت و لازم است به جای نگاه سلبی و دیدن نیمه خالی لیوان ، نگاه ایجابی و دیدن نیمه پر لیوان و بزرگ کردن محاسن تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4962

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.