• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

بیماران کرونا در استان از ۴۰۰ نفر گذشت+ نقشه

  • کد خبر : 12065
  • 25 اردیبهشت 1399 - 22:22
در میان ۱۰ شهرستان استان بوشهر، شهرستان‌های بوشهر با ۱۴۲ نفر (۳۵ درصد)، دشتستان با ۱۲۹ نفر (۳۲ درصد) و گناوه با ۳۲ نفر (۸ درصد) بیشترین آمار مبتلایان را به بیماری کووید ۱۹ دارند.

جدیدترین آمار‌ها نشان می‌دهد ۶ نفر به مبتلایان ویروس کرونا در استان بوشهر افزوده شده است.

به گزارش آوای بوشهر؛ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در آماری که امروز انتشار داده اعلام کرده تعداد مبتلایان به کرونا در این استان با افزایش ۶ نفری نسبت به دیروز به ۴۰۴ نفر رسیده است که از این تعداد ۲۳۵ مرد و ۱۶۹ نفر زن هستند.

سهم شهرستان دشتستان از مبتلایان جدید ۵ نفر و گناوه یک نفر است. همچنین چهار نفر از مبتلایان جدید مرد و دو نفر زن هستند.

تا کنون ۲۲۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بهبودی قطعی یافته‌اند و  ۱۶۰ نفر در مراقبت خانگی قرار دارند.

در میان ۱۰ شهرستان استان بوشهر، شهرستان‌های بوشهر با ۱۴۲ نفر (۳۵ درصد)، دشتستان با ۱۲۹ نفر (۳۲ درصد) و گناوه با ۳۲ نفر (۸ درصد) بیشترین آمار مبتلایان را به بیماری کووید ۱۹ دارند.

شهرستان دشتی نیز با ۴ مورد کمترین بیمار را تا کنون داشته است.

جزئیات مبتلایان جدید به کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: رعایت نکردن فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد.

دکتر سعید کشمیری بیان کرد: از ۶ مورد مثبت جدید، ۵ مورد در شهرستان دشتستان و یک مورد در شهرستان گناوه شناسایی‌شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از پنج بیمار جدید شهرستان دشتستان، سه آقای ۲۴، ۵۴ و ۳۴ ساله و دو خانم ۲۱ و ۲۸ هستند که به صورت سرپایی در بیمارستان و مرکز بیماریابی شناسایی‌شده، و بیمار گناوه‌ای آقایی ۸۱ بوده که همگی پس از گذراندن دوره درمان ترخیص و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دکتر کشمیری یادآور شد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۴۰۴ نفر) تاکنون ۲۲۳ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۶۰ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۹ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

او با تأکید بر لزوم رعایت اصول بهداشتی در شب‌های قدر عنوان کرد: انتظار می‌رود عموم مردم و هیئت‌امنای اماکن مذهبی و مساجد با جدیت همچون گذشته نسبت به رعایت این دستورالعمل‌ها مدافعان سلامت را همراهی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: دورهمی‌ها، رفت‌وآمد‌های خانوادگی و رعایت نکردن نکات بهداشتی منجر به تشکیل خوشه‌های محلی بیماری کرونا می‌شود.

دکتر کشمیری بابیان اینکه رعایت نکردن فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد گفت: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع به جد خودداری کنند./خلیج فارس

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12065

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.