• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

تشریح شرایط و نحوه برگزاری رویداد ملی استارتاپ ویکند جم/شرکت برای همه آزاد است

  • کد خبر : 4763
  • 07 اسفند 1396 - 11:13

رئیس دانشکده فنی و مهندسی جم با اعلام خبر میزبانی این شهر برای برگزاری یک رویداد ملی بیان داشت: در راستای ایجاد جو با نشاط علمی و اجرای یک رویکرد علمی متفاوت به مناسبت روز جم، در نشست کمیته ی علمی همایش که به دعوت دبیر محترم آن صورت پذیرفت، ضمن بررسی فرایند برگزاری برنامه […]

رئیس دانشکده فنی و مهندسی جم با اعلام خبر میزبانی این شهر برای برگزاری یک رویداد ملی بیان داشت: در راستای ایجاد جو با نشاط علمی و اجرای یک رویکرد علمی متفاوت به مناسبت روز جم، در نشست کمیته ی علمی همایش که به دعوت دبیر محترم آن صورت پذیرفت، ضمن بررسی فرایند برگزاری برنامه های مرتبط در سالهای گذشته و تبادل نظر با اعضای محترم، برگزاری رویداد “استارتاپ ویکند” توسط دانشکده فنی و مهندسی جم، مطرح و با موافقت اعضاء نهایی گردید. که با توجه به وجود رشته های مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر در این دانشکده و وجود تیم های دانشجویی خلاق و نوآور و همچنین اساتید مجرب در حوزه های طراحی، تحلیل، تولید محتوا و نرم افزار، برگزاری یک رویداد مطلوب و با کیفیت دور از انتظار نمی باشد.

به گزارش آینه جم به نقل از دبیر خانه دائمی همایش روز جم؛ مهدی باقری قلعه  نوئی همچنین یادآور شد: از آنجائیکه هدف اصلی برگزاری این رویداد، بررسی و تحلیل مسائل جاری شهر جم و ارائه ی راهکارهای نوین و خلاقانه در این حوزه می باشد با برگزاری جلسه با عوامل مدیریت شهری جم موضوعات گردشگری و احیای میراث فرهنگی، محیط زیست و مدیریت پسماند، فرهنگ‌سازی عمومی و حقوق شهروندی و محورهای توسعه شهری به عنوان اولویت های جاری در این رویداد تعیین گردید. و بلافاصله فراخوان کشوری در راستای برگزاری مطلوب این رویداد با ارسال نامه های رسمی و پوستر رویداد به دانشگاههای سراسر کشور انجام پذیرفت و رایزنی برای حضور منتور و داور های مطرح کشور برای این رویداد در دستور کار قرار دارد، که البته حضور تعدادی از آنان مسجل گردیده است.

استارت آپ ویکند خدمات شهری جم

وی همچنین با اعلام اینکه این رویداد در تاریخ های ۲۳، ۲۴ و ۲۵ اسفندماه  و طی سه روز برگزار خواهد شد، درمورد نحوه ی ثبت نام برای شرکت در رویداد نیز افزود: ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و با مراجعه به آدرس اینترنتیhttps://evand.com/events/swjam  قابل انجام است. لازم به ذکر است که جامعه هدف شرکت کنندگان در این رویداد محدود به دانشجویان نبوده و تمام افرادی که توانایی ارائه راهکار و ایده در راستای محورهای رویداد را دارند، می توانند به صورت فردی و یا گروهی در این رویداد شرکت نموده و به رقابت بپردازند. و همچنین سازمان های ذی نفع و سرمایه گذاران نیز از جمله جوامع هدف این رویداد می باشند و می توانند با حضور و ارائه ی چالش های مرتبط با سازمان خود و یا جامعه، برای تیم های شرکت کننده راهگشا باشند و در آینده با حمایت از تیم های موردنظر خود، به راه اندازی کسب و کار استارتاپی موفق یاری دهند.

این عضو هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی جم درباره ی روند اجرای رویداد نیز گفت: کلیه برنامه های مرتبط با رویداد استارتاپی همایش روز جم به صورت زیر در سه روز اجرا و انجام خواهد شد:

روز اول:

در این رویداد که از ظهر روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه آغاز می شود، افرادی که از طریق سایت رویداد ثبت نام نموده اند، پذیرش می شوند. در مراسم افتتاحیه پس از سخنرانی ابتدایی و معرفی مربیان، درمورد محورهای اصلی رویداد توضیحاتی ارائه خواهد شد. سپس شرکت کنندگان ایده های اولیه ی خود را برای رفع چالش های رویداد با اعضاء تیمشان مطرح می نمایند. افرادی که انفرادی شرکت کرده اند و یا تخصص کافی در تیم خود ندارند، می توانند با دیگر شرکت کنندگان ارتباط برقرار کرده و تیم خود را کامل نمایند. بعد از شکل گیری تیم ها، کار گروهی آغاز شده و هر تیم به توسعه ی محصولی نرم افزاری حول ایده ی خود می پردازد.

روز دوم:

پنجشنبه ۲۴ اسفندماه، افراد از ساعت ۸ صبح در سالن دانشکده فنی و مهندسی جم مستقر شده و کار گروهی خود را آغاز می نمایند. در این روز کارگاهی با عنوان کارگاه بوم کسب و کار برگزار خواهد شد تا شرکت کنندگان بتوانند ایده خود را  بهتر تحلیل کنند. همچنین کارگاه دیگری با عنوان طراحی نمونه اولیه محصول نیز برگزار خواهد شد تا نکات ضروری در تولید نمونه ی اولیه ی محصول را به شرکت کنندگان گوشزد نماید. در طول روز دوم، تیم ها بر روی ایده ی خود تحلیل های تکمیلی را انجام داده و همچنین اعضاء فنی تیم به پیاده سازی نمونه ی اولیه ی محصول مشغول خواهند بود.

روز سوم:

روز پایانی جمعه ۲۵ اسفندماه همزمان با روز جم خواهد بود. افراد از ساعت ۸ صبح در سالن دانشکده فنی و مهندسی جم حضور یافته و جمع بندی های خود را به صورت کار گروهی انجام می دهند. افراد تا ظهر پنج شنبه فرصت دارند تا ایده و نمونه ی اولیه ی محصول خود را پیاده سازی کرده و آماده ارائه به داوران نمایند.

باقری در پایان اظهار داشت: در مراسم اختتامیه ی رویداد استارت آپ ویکند خدمات شهری جم که بعد از ظهر روز جمعه (۲۵ اسفند) با حضور داوران برگزار خواهد شد، مطابق معمول رویدادهای اینچنینی، پس از سخنرانی و معرفی داوران، هر یک از گروه ها ۵ دقیقه فرصت دارند تا ایده و محصول خود را ارائه دهند. پس از اتمام ارائه ها، داوران وارد شور شده و سه تیم با ایده های برتر را انتخاب خواهند نمود و در پایان نیز اعلام نتایج و اهدای جوایز تیم های برتر اجرا می گردد.

وی در خاتمه به سرمایه گذاران و نهاد های مرتبط نیز توصیه کرد که با شرکت در رویداد و با توجه به نیاز خود، از ایده های مدنظرشان حمایت های لازم را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4763

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.