• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رییس شبکه بهداشت و درمان جم:

تشکیل ۸ تیم مراقبت در طرح بسیج ملی کرونا / مردم به سامانه خودمراقبتی کرونا مراجعه کنند

  • کد خبر : 11409
  • 26 اسفند 1398 - 19:13

این تیم ها غربالگری گروه های هدف، آموزش در زمینه های پیشگیری و کنترل، پیگیری بیماران ایزوله در منزل، آموزش و توانمندسازی خانوار برای فرآیندجداسازی و مراقبت و انجام کلیه اقدامات حفاظتی بهداشت محیط را در دستور کار دارند.

به گزارش آوای بوشهر به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم، احمد قاسمی از تشکیل هشت تیم مراقبت برای آموزش، بیماریابی، پیگیری و گندزادیی خبر داد و افزود: برابر دستورالعمل بسیج ملی کرونا، ۴ تیم اصلی و ۴ تیم پشتیبان در مراکز درمانی سطح شهرستان تشکیل شده است که خط مقدم مبارزه با موارد مشکوک و بیماران کرونایی می باشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان جم گفت: تیم های مراقبت از کارشناس بیماری ها، کارشناس بهداشت محیط و نیروهای مقاومت بسیج تشکیل شده است.

قاسمی با تشریح اهداف تیم های مراقبت در طرح بسیج ملی کرونا گفت: این تیم ها غربالگری گروه های هدف، آموزش در زمینه های پیشگیری و کنترل، پیگیری بیماران ایزوله در منزل، آموزش و توانمندسازی خانوار برای فرآیندجداسازی و مراقبت و انجام کلیه اقدامات حفاظتی بهداشت محیط را در دستور کار دارند.

وی همچنین از تشکیل تیم مداخلات سالم سازی محیط در سطح شهرستان خبر داد و افزود: این تیم ها برای آموزش، نظارت، کنترل، پیگیری و اطمینان از رعایت دستورالعمل های وزرات بهداشت و مراجعه به فروشگاه های عرضه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تشکیل شده است.

قاسمی گفت:  این تیم ها از از کارشناس بهداشت محیط تشکیل شده است که به با توجه به محل بازدید، همراه با سایر دستگاه هایی مرتبط مانند دامپزشکی، اداره صمت و اماکن نیروی انتظامی، کار نظارت بر سالم سازی محیط را انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: بهورزان و مراقبین سلامت نیز روزانه در پایگاه های شهری و خانه های بهداشت روستایی موارد مشکوک و گروه های پرخطر را پیگیری می کنند.

احمد قاسمی با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی غربالگری و خودمراقبتی بیماری کرونا در منزل، اظهار داشت: وب سایت الکترونیکی به آدرس https://salamat.gov.ir برای غربالگری و خودمراقبتی افراد راه اندازی شده است و هر فرد می تواند در منزل با مراجعه به این سایت و تکمیل پرسش نامه، از وضعیت جسمانی خود اطلاع پیدا کند.

قاسمی افزود: این سامانه جهت کاهش بار مراجعات مردم به مراکز درمانی و بیمارستان ها راه اندازی شده است و موارد مشکوک به بیماری، توسط ارزیابین شبکه، بهورزان و مراقبین سلامت در شهر یا روستای محل سکونت فرد، به صورت تلفنی پیگیری می شود.

وی خاطر نشان کرد: همه مردم در این طرح غربالگری شرکت کنند تا با شناسایی موارد مشکوک و ارائه خدمات و آموزش های لازم از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.