• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

تعداد بیماران کرونایی بوشهر ۳ رقمی شد/ تایید ۶ مورد جدید+ نقشه شهرستانی

  • کد خبر : 11639
  • 14 فروردین 1399 - 20:06
دکتر سعید کشمیری بیان کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۰۵ نفر شامل ۵۹ مرد و ۴۶ زن است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۶ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

به گزارش آوای بوشهر؛ دکتر سعید کشمیری بیان کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۰۵ نفر شامل ۵۹ مرد و ۴۶ زن است.

او عنوان کرد: از ۶ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده، چهار نفر ساکن شهرستان دشتستان هستند که یکی از آنان آقایی ۴۱ ساله و پزشک مرکز خدمات جامع سلامت است که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت است و موارد دیگر خانمی ۴۵ ساله، خانمی ۶۸ ساله و خانمی ۴۷ ساله که هر سه بیمار در بیمارستان با حال عمومی خوب بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: دو مورد جدید دیگر نیز خانمی ۷۱ ساله و نوه ۱۲ ساله‌اش ساکن شهرستان کنگان هستند که هر دو در بیمارستان با حال عمومی خوب بستری هستند.

کشمیری بابیان اینکه تا امروز ۴۶ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۰۵ نفر) تاکنون ۸۳ نفر شامل ۵۲ مرد و ۳۱ زن با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۶ نفر شامل ۱۱ زن و ۵ مرد دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

او با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، افزود: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه ناقل ویروس کرونا به سالمندان نباشیم عنوان کرد: امسال احترام به بزرگ‌ترها، نرفتن خدمت ایشان است.

کشمیری  بیان کرد: جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است افزود: هم‌وطنان با مراجعه به سامانه Salamat.Gov.Ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.

کشمیری یادآور شد: هم استانی گرامی در صورت مسافرت در دو هفته اخیر و برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به سایت Safar۹۹.Bpums.Ac.Ir مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

او افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه پاسخگوی تماس شماره ۴۰۳۰ باشید و به سؤالات با دقت و کامل پاسخ دهید تا مجبور به پیگیری مجدد نشوند تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع بیمار یابی و شناسایی افراد در معرض خطر، با سر شماره ۴۰۳۰ با مردم تماس گرفته می‌شود و در صورت اعلام وجود نشانه‌های ابتلا به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری‌های بعدی از سوی تیم‌های سلامت، انجام می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.