• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

تعصب پارسی ها واخلاقی که پایمال نمی شود

  • کد خبر : 5425
  • 24 مرداد 1397 - 14:42

هواداران پارس جنوبی جم همیشه به اخلاق مداری و آداب صحیح طرفداری در لیگ برتر شهره هستند و‌هرگز این ذهنیت فوتبال دوستان را به خاطر یک‌بازی خراب نخواهند کرد.

آوای بوشهر؛ سید مصطفی هاشمی نژاد سردبیر آوای بوشهر نوشت: همیشه میزبانی از دو‌تیم پرهوادار تهرانی برای برگزارکنندگان مسابقات لیگ‌برتر دشواری های خاصی داشته است.

شهرستان جم نیز در میزبانی از این قاعده مستثنی نیست. مخصوصا در جنوب کشور که به یُمْن حضور پارس جنوبی جم در لیگ برتر امکان حضور دو تیم استقلال و‌ پرسپولیس فراهم شده تا هوادارانشان از استان بوشهر گرفته تا فارس و هرمزگان با کمترین مسافت و‌زمان طی شده به راحتی بتوانند تیم و‌بازیکنان محبوبشان را از نزدیک مشاهده و تشویق کنند.

هنوز روزهای زیادی از حوادث تلخ بازی پرسپولیس در اهواز و استقلال – تراکتور سازی در تهران نگذشته که در نهایت ورزشی نویسان و فوتبالی ها را وادار به راه‌انداختن کمپین #نه_به_خشونت_در_ورزشگاه_ها کنند.پس ما بدون هشتک زدن به این کمپین بپیوندیم آن هم با آن آداب و نزاکت همیشه طرفداریمان.

اخیرا صحبت هایی در فضای مجازی توسط یک هوادار چند آتیشه پارس جنوبی جم مطرح شده که بازتاب های متفاوتی داشته است. اما ذکر چند نکته مهم است:

قطعا این هوادار خواسته با نوشتارش، ارادت و تعصب خود نسبت به تیم شهرش نشان دهد و اینکه دوست دارد ورزشگاه تختی جم مثل ورزشگاه صنعت نفت آبادان طلایی پوش‌باشد.‌دقیقا در زمان بازی با استقلال و‌پرسپولیس هیچ‌هواداری از این دو‌تیم در ورزشگاه آبادان دیده نمی شود.

اما قطعا این هوادار متعصب نباید فراموش می کرد که تیم نساجی با آن قدمت و هواداران پرشور نیز، مقداری از ظرفیت ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را به هواداران متعصب پارس جم اختصاص داد و اتفاقا به صورت ویژه ای از ما جمی استقبال کردند.

باید بپذریم که پارس جنوبی جم این فرصت را برای بسیاری از عاشقان و هواداران دو‌تیم تهرانی فراهم کرده تا آنهایی که شاید به دلیل بُعد مسافت قادر به تماشای بازی های تیم شان نبوده اند حال به راحتی بتوانند تیم‌مورد علاقه شان را در جم تشویق کنند، پس باید به علایق همشهری هایمان، هم استانی هایمان‌و شهرهای همسایه مان احترام بگذاریم.

اتفاقا باید از این ظرفیت بهترین استفاده را برده و سکوی خاصی را به هواداران استقلال اختصاص دهیم تا از این طریق فرهنگ ناب مهمان نوازی استان بوشهری ها را به دیگر شهرهای کشور نشان دهیم، درست مثل قائمشهری ها که در ذهن ما پارسی ها نقش بستند. پس ما می توانیم فرهنگ ناب بوشهری و‌جمی را با نوع رفتار، گفتار و کردار نیک‌خود به دیگر شهرهای کشور و برنامه های بزرگی چون نود و… صادر کنیم.

هواداران پارس جنوبی جم همیشه به اخلاق مداری و آداب صحیح طرفداری در لیگ برتر شهره هستند و‌هرگز این ذهنیت فوتبال دوستان را به خاطر یک‌بازی خراب نخواهند کرد.

امید است همه مردم استان و شهرهای همجوار با پیراهن و پرچم های زرد از تیم بسیار خوب و نماینده جنوب کشور حمایت کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.