• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

تقویم فرهنگی و هنری جم تدوین شد

  • کد خبر : 4795
  • 12 اسفند 1396 - 11:22

ئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم در پایان از تخصیص ۵۰ میلیون تومان اعتبار فرهنگی از شهرداری جم برای انجمن های شهرستان خبر داد و گفت: این اعتبار  در اختیار انجمن ها قرار گرفت.

ئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم از تدوین و تصویب تقویم فرهنگی و هنری شهرستان جم در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ محمد کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال جاری اقدام مهمی که در اداره ارشاد جم انجام شد وضعیت شناسی فرهنگی شهرستان بوده است و نقاط ضعف و قوت و فرصت‌ها و تهدیدها شناسایی شد.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی شهرستان در سه نقطه ساختاری، محتوایی و ارتباطی آسیب‌زا است بیان داشت: در حوزه ساختاری با توجه به  افزایش تصاعدی جمعیت جم،  از نظر زیرساختی کمبودهایی وجود دارد.

توسعه زیرساخت های فرهنگی جم

کارگر اضافه کرد: برای شهرستان جم که جمعیتی حدود ۷۳ هزار نفر دارد یک تالار آن هم با ظرفیت ۲۷۰ صندلی پاسخگو نیست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم بیان داشت: به دنبال توسعه زیرساخت‌های فرهنگی جم، سند چشم انداز فرهنگی با ایجاد ۲۲ مورد زیرساخت جدید در شهرستان را تقدیم نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی کردیم تا از اعتبارات نفت، زیرساخت‌های فرهنگی نیز ایجاد شود.

کارگر خاطرنشان کرد: جم از شهرستان‌هایی است که فاقد ساختمان اداره ارشاد، خانه دیجیتال، مجتمع فرهنگی، خانه موسیقی و ساختمان پلاتو است.

عضو شورای اداری شهرستان جم تصریح کرد: در همین راستا ساختمان پلاتو در دست ساخت است و با همفکری و بیان دغدغه انجمن های شهرستان خدمت اعضای شورای اسلامی  شهر جم،  مجتمع فرهنگی و هنری جم با زیربنای دو هزار متر مربع که پاسخگوی بخشی مهمی از نیازهای انجمن های۹ گانه از لحاظ ساختاری است اجرای آن توسط شهرداری جم، آغاز شد.

تدوین تقویم یک ساله  فرهنگی و هنری جم

کارگر گفت:  در زمینه محتوایی نیز تقویم یک ساله  فرهنگی و هنری جم با ۲۵ برنامه که در آن همه حوزه‌ها دیده شده و بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها، شرکت‌ها و شهرک‌ها تاکید شده با همراهی بسیار خوب امام جمعه جم و فرماندار شهرستان در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان،  مصوب کردیم و به‌زودی برای اجرا ابلاغ می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم بیان داشت: در برنامه‌های تقویم فرهنگی سال آینده، پیوست کارگاه های متعدد آموزشی نیز دیده شده است.

کارگر اظهار داشت: در راستای انسجام و اشتراک فرهنگی در شهرستان چندین تفاهم نامه نیز منعقد و امضا شد.

رشد ظرفیت‌های بومی حوزه فرهنگ و هنر

این مسئول با بیان اینکه در شهرستان در حوزه فرهنگ جزیره‌ای عمل می شده است  گفت:  در راستای انسجام و همکاری بیشتر با فرماندهی سپاه جم، مدیر اجرایی شهرک پردیس جم،  مدیر اجرایی شهرک پارس جم، شرکت پالایش گاز فجر جم و منطقه عملیاتی نار و کنگان تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد.

رئیس اداره ارشاد جم با بیان اینکه بهره‌گیری و رشد ظرفیت‌های بومی حوزه فرهنگ و هنر از اولویت‌های این اداره است گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و نیازسنجی در هفت روستای جم نیز درسال آینده فعالیت های فرهنگی مهمی اجرا می شود که تفاهم نامه این موارد نیز منعقد شده است.

تخصیص اعتبار به انجمن‌ها

کارگر از تدوین تقویم‌های آموزشی، مهارت‌های زندگی و خانواده نیز خبر داد و گفت: سپاه حضرت عباس شهرستان در این زمینه پیش قدم خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم در پایان از تخصیص ۵۰ میلیون تومان اعتبار فرهنگی از شهرداری جم برای انجمن های شهرستان خبر داد و گفت: این اعتبار  در اختیار انجمن ها قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4795

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.