• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15
نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس:

جم تنها شهرستانی که آب شرب آن از چاه‌های زیرزمینی است/ وضعیت اشتغال مطلوب نیست

  • کد خبر : 8079
  • 29 اسفند 1397 - 0:23
نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس گفت: آب چاه‌های کشاورزی مردم را گرفته و وارد شبکه سراسری آب شربمان می‌کنند البته به‌ دلیل بحرانی که در وضعیت آب وجود دارد آنها ناچار هستند که این کار را انجام دهند.

آوای بوشهر؛ نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس گفت: آب چاه‌های کشاورزی مردم را گرفته و وارد شبکه سراسری آب شربمان می‌کنند البته به‌دلیل بحرانی که در وضعیت آب وجود دارد آنها ناچار هستند که این کار را انجام دهند.

به گزارش آوای بوشهر و به نقل از فارس، سکینه الماسی با اشاره به مشکلات موجود در حوزۀ انتخابیه‌اش (دیر، کنگان، جم و عسلویه) بیان کرد: «اشتغال جوانان مهم‌ترین موضوع و مسئله در شهرستان ماست که اکنون به یک معضل تبدیل شده است. با توجه به اینکه ما «مادۀ ۴۷» را داریم و استان بوشهر تنها استانی است که مصوبۀ ۵۰ درصد جذب نیروهای بومی را دارد، اما متأسفانه در حوزۀ اشتغال عقب‌ماندگی‌ هایی از قبل وجود دارد که شاید تا حدی جبران شده باشد؛ اما هنوز نتوانسته خود را به شرایط مناسب و مطلوب برساند.

الماسی با تأکید بر اینکه وضعیت اشتغال در استان بوشهر روند رو به رشد داشته ولی مطلوب نیست» خاطرنشان کرد: «با تغییر مدیریتی که در منطقۀ ویژه به‌ وجود آمده و شرایط موجود، هنوز وضعیت اشتغال ایده‌آل ما نیست، مردم حوزۀ انتخابیه ما از این مسئله به‌شدت آسیب دیده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حوزۀ صادرات، پتروشیمی‌، آلودگی‌های محیط‌زیستی در منطقۀ عسلویه و آب شرب مردم بخصوص در دو شهرستان جم و عسلویه ازجمله مشکلاتی است که بعد از بیکاری در اولویت است و مردم با آن روبرو هستند.

وی در خصوص مشکل آب شرب این منطقه اظهار داشت: تنها شهرستانی که آب شرب و مصرفی آن از چاه‌های زیرزمینی است، همین شهرستان است، چون بقیه از خط انتقال کوثر و محرم آب می‌گیرند که از استان کهکیلویه و بویراحمد به استان فارس می‌آید؛ ولی خط انتقال آب مسیر شهرستان جم به سیراب که در مسیر خط اصلی قرار دارد در مسیر نوار ساحلی قرار نمی‌گیرد به همین دلیل است که نتوانستند از این خط انتقال آب استفاده کنند.

نمایندۀ کنگان، دیر، جم و عسلویه گفت: این خط انتقالی که در حال حاضر پول آن از طریق نفت تأمین می‌شود و چند سال است از احداث آن می‌گذرد، متأسفانه به‌دلیل عدم تمهیدات به‌ موقع وزارت نیرو هنوز به اتمام نرسیده و این وزاتخانه به تعهدات خودش در این زمینه تاکنون عمل نکرده و مردم ما هنوز که هنوز است با این مشکل اساسی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=8079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.