• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12
یادداشت

جناب شیخ؛ رسانه ها در انتشار خبر سهم دو درصدی شما در موسسه فاسد بی تقصریند/ لطفا به جای تهدید، پاسخگوی مردم باشید!

  • کد خبر : 11171
  • 25 بهمن 1398 - 21:34
آنچه مشخص است امروز کاندیدای اصولگرای مجلس در جنوب استان، از سوی یکی از یاران انقلاب به اتهامی بزرگ منتسب شده و ضروری است به جای تهدید دیگران، پاسخی قانع کننده به افکار عمومی دهد و دامن خود از این آلودگی پاک سازد البته اگر بتواند!

آوای بوشهر؛ ۱۰دی ماه ۹۸، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، در نامه ای به رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم برخورد با یقه سفیدهای فاسد در نظام جمهوری اسلامی ایران، از شراکت ۱۱ نماینده پیشین مجلس با محمدعلی تفکر، مدیر «فاسد و مفسد» موسسه مالی و اعتباری فرشتگان، خبر داده بود.

به گزارش آوای بوشهر؛ احمد توکلی مدیر عامل دیده بان شفافیت و عدالت ایران، طی گزارشی هشت صفحه ای، توضیح داده که محمد علی تفکر  «فاسد و مفسد» است و پس از تاسیس یک شرکت اقتصادی، ۱۱ نماینده ادوار مجلس را شریک کرده و به هر یک دو درصد سهم داده است.

توکلی در پانوشت این گزارش، اسامی ۱۱ نماینده پیشین مجلس را ذکر کرده که نام شیخ موسی احمدی نماینده پیشین حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه هم در میان دریافت کنندگان سهام دو درصدی این موسسه منحل شده به چشم می خورد.

 

تصویر فایل پی دی اف نامه احمد توکلی به قوه قضاییه

با گذشت بیش از یک ماه از انتشار این خبر، نماینده جنوب استان در مجلس نهم هیچ واکنشی به موضوع نداشت و این گمانه زنی را تقویت کرد که موضوع مطرح شده توسط احمد توکلی صحت دارد.

به تازگی و با آغاز تبلیغات انتخاباتی، عباس تبرکی رئیس ستاد مرکزی شیخ موسی احمدی در ویدئویی بدون اینکه اصل نامه احمد توکلی را زیر سوال ببرد اعلام کرده: “دکتر احمدی هیچگونه ارتباط حقیقی، حقوقی و مالی با موسسه مالی و اعتباری فرشتگان، موضوع نامه احمد توکلی، نداشته و قطعا حق قانونی دکتر احمدی برای پیگیری انتشار دهندگان محفوظ است”

اما چند نکته در این زمینه:

اول: احمد توکلی یکی از یاران نزدیک انقلاب و رهبری است که در زمره اصولگرایان پاکدست کشور قرار می گیرد و با حکم رهبر معظم انقلاب، هم اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. ایشان از لحاظ مشی سیاسی قرابت نزدیک به شیخ موسی احمدی دارد. لذا این موضوع که در آستانه انتخابات، اقدامی مافیایی صورت گرفته تا شیخ موسای اصولگرا تخریب شود به هیچ وجه صحت ندارد.

دوم: منتشر کننده نامه و فایل پی دی اف کامل این نامه که نام ۱۱ نماینده پیشین مجلس در آن آمده برای اولین بار در سایت “الف” متعلق به احمد توکلی منتشر شده و علاوه بر سایت های فارسی زبان خارج، برخی خبرگزاری ها مثل خبرگزاری اصولگرای فارس هم آن را بازنشر کرده اند.

این موضوع نشان می دهد رسانه های محلی استان در انتشار نام شیخ موسی احمدی، صرفا کار رسانه ای را با حفظ امانت، انجام داده اند. پس خط و نشان کشیدن برای رسانه ها و منتشر کنندگان خبر، هیچ جایگاهی ندارد.

سوم: هیچکدام از نمایندگان متهم به فساد بزرگ، تاکنون شکایتی ازاحمد توکلی را به ثبت نرسانده اند همانگونه که شیخ موسی احمدی هم در قبال این اتهام بزرگ، سکوت اختیار کرده و تا امروز هم حسب سخنان جناب تبرکی، رئیس ستاد مرکزی کاندیدای جنوب استان، شکایتی را به ثبت نرسانده است.

اگر اتهامی کذب به شیخ موسی احمدی منتسب شده راهکار ساده آن، شکایت از احمد توکلی است که این افشاگری بزرگ را انجام داده اما اینکه شیخ از تقابل با احمد توکلی پرهیز می کند و رسانه ها را به شکایت تهدید می کند شاید به دلیل آن است که شیخ، به واقعیتی واقف است و سعی دارد در این برهه حساس آن را از مردم مخفی کند.

چهارم: ادبیات رئیس ستاد مرکزی شیخ موسی احمدی در تهدید منتشرکنندگان نامه احمد توکلی، روایت خطرناکی از رویکرد شیخ موسی احمدی و هوادارانش در برخورد با منتقدان و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

آنچه مشخص است امروز کاندیدای اصولگرای مجلس در جنوب استان، از سوی یکی از یاران انقلاب به اتهامی بزرگ منتسب شده و ضروری است به جای تهدید دیگران، پاسخی قانع کننده به افکار عمومی دهد و دامن خود از این آلودگی پاک سازد البته اگر بتواند!

بیانیه رسمی ستاد مرکزی شیخ موسی احمدی

[aparat id=”efNtI” width=”600″]

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.