• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

جهانگیری: کشور در شرایط دشواری است/ سهمیه قایق های صیادی افزایش می یابد/ناراحتی مردم از هزینه های اضافی دولت

  • کد خبر : 10699
  • 03 دی 1398 - 19:50

معاون اول رئیس جمهور گفت: کشور در شرایط دشواری است و باید صادقانه با مردم صحبت کرد و آنان باید در جریان مسائل باشند. به گزارش آوای بوشهر؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نشست مشترک شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان بوشهر که عصر امروز در استانداری بوشهر برگزار شد، بیان کرد: کشور […]

معاون اول رئیس جمهور گفت: کشور در شرایط دشواری است و باید صادقانه با مردم صحبت کرد و آنان باید در جریان مسائل باشند.

به گزارش آوای بوشهر؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نشست مشترک شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان بوشهر که عصر امروز در استانداری بوشهر برگزار شد، بیان کرد: کشور در شرایط دشواری قرار گرفته است و مدیران باید بادقت مسائل کشور را تعقیب کنند و نمی‌توان به سادگی از مسائل گذشت.

او ادامه داد: کشور در شرایط دشواری قرار گرفته است پس دلسوزان نظام باید با دقت مسائل ایران را دنبال کنند و از مسائل و مشکلات کشور به سادگی نگذرند زیرا دشمنان برنامه‌ریزی کردند به کشور ضربه بزنند پس نیاز است که ما تحلیل دقیقی از دشمنان داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: ایران موفق شده که با وجود همه فشار‌ها در جنگ ناخواسته در مقابل امریکا که قدرت بزرگ دنیاست با سرفرازی بیرون آید.

با مردم صادقانه حرف بزنیم

جهانگیری عنوان کرد: وقتی چنین حرف‌های مثبتی می‌زنیم به معنای این نیست که مشکلی در کشور نداریم و الان شرایطمان خیلی خوب است، اما نکته‌ای می‌گویم و سعی می‌کنم که با مردم صادقانه صحبت کنم در مقطعی که هستیم باید مردم در جریان مسائل قرار گیرند و آن نکته این است که قدرت بزرگی اراده کرد ایران را از هم بپاشاند و سازوکاری دقیقی از نظر خودشان تدارک دیده بودند که اقتصاد ایران را به جایی بکشانند که به قول خودشان درد فراوانی بر ملت ایران تحمیل کنند که ملت نتواند تحمل کند و دست به آشوب بزند و کشور دچار از هم پاشیدگی شود.

او یادآور شد: در پارس جنوبی کارهای بزرگی به سختی انجام شده است و در عرصه گازرسانی در کشور کارهای بزرگ دیگری را شاهد هستیم مجموعه دستاوردهای کشور خوب است به طوری که سال ۹۲ به ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده بود اما امسال به بیش از ۲۹ هزار روستا گاز رسانی شده است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: در این بخش است که می‌گویم که امریکایی‌ها شکست خوردند. آن‌ها فکر نمی‌کردند ما جشن ۴۰ سالگی انقلاب را برگزار کنیم.

جهانگیری گفت: با لطف الهی، تدبیر رهبر انقلاب، پایمردی، صبوری و تحمل مردم، و تلاش مسئولان در بخش دولتی و خصوصی باعث شد که کشور دچار بحران از هم پاشیدگی نشود.

او با بیان اینکه تجارت خارجی ایران به ۶۴ میلیارد دلار رسیده است یادآور شد:در ۹ ماه امسال ۳۲ میلیارد دلار صادرات در کشور ثبت شده و همین مقدار نیز واردات انجام شده این ها نشان می دهد تحریم‌های آمریکا و ترفند‌های دیگر دشمنان خنثی شده است.

مردم از برخی هزینه‌های اضافی دولت ناراحتند

جهانگیری یادآور شد:مردم از برخی هزینه‌های اضافی دستگاه‌های اجرایی و دولتی ناراحت می‌شوند و آن را نابرابری، تبعیض و بی توجهی مسئولان می‌دانند پس صرفه جویی در هزینه بسیار با اهمیت است.

او تاکید کرد: نباید صورت مسئله را پاک کنیم بلکه باید مسائل را به صورت ریشه‌ای بررسی کنیم و اگر در گوشه‌ای از یک استان اتفاقی می‌افتد باید بررسی کنیم که چه چیزی باعث شده مردم این طور به مشکل برخورند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد:ما بدون مردم هیچ نیستیم پس باید با افتخار در اختیار مردم باشیم و در مقطعی که قدرت خرید مردم کاهش یافته است باید بیشتر به مردم خدمت کنیم.

جهانگیری گفت: بهبود معیشت مردم را یکی از راهکارهای بودجه است به طوری که بودجه دولت از نفت، مالیات و عوارض گوناگون تامین می‌شود و به میزانی‌که این درآمدها کاهش یابد,بودجه نیز کم می شود.

افزایش سفر گردشگران خارجی به ایران

او افزود: در حالی که آمریکا، سفر گردشگران خارجی به ایران را منع کرده، ولی در ۹ ماه امسال میزان گردشگران خارجی به ایران نسبت به پارسال ۲۷ درصد افزایش یافته است.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد:گردشگری را یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر خواند و گفت: در این استان هم جاذبه‌های تاریخی وجود دارد هم جاذبه‌های طبیعی؛ آب و هوا و اقلیم هم به گونه‌ای است که در چهار فصل می‌تواند گردشگر داشته باشد.

جهانگیری را هم در اقتصاد روستا‌ها موثر دانست و افزود: برخی بومگردی‌ها توانسته‌اند منابع درآمدی خوبی داشته باشند و این نشان دهنده ظرفیت این بخش است.

او با حمایت از تصمیم دولت برای  جلوگیری از واردات کالاهای لوکس از جمله خودرو گفت:در شرایطی که دشمنان سعی دارند از واردات کالاهای اساسی جلوگیری کنند ما نباید ارز خود را صرف کالاهای لوکس کنیم, اکنون از واردات ۱۵۰۰ قلم کالا که جنبه لوکس و  یا تولید آن در داخل کشور انجام می‌شود جلوگیری می‌شود.

وحدت مدیریتی موتور حل مشکلات مردم

معاون اول رئیس جمهور وحدت و انسجام مدیریتی را از ویژگی‌های استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: این استان پرظرفیت، به خوبی اداره می‌شود وانسجام و اتحاد مدیریتی درآن وجود دارد.

جهانگیری وحدت مدیریتی را موتور حل مشکلات مردم دانست و گفت: مردم باید ببینند که مسئولان به فکرشان هستند؛ وقتی مردم می‌بینند که مسئولان به جای این که دنبال حل مشکلات آنان باشند به فکر این هستند که به همدیگر پاسخ دهند و از یک جلسه علیه هم استفاده کنند، می‌گویند پس ما فراموش شدیم و این‎ها به دنبال خودشان هستند.

برای سهمیه سوخت فعالیت‌های اقتصادی سخت گیری نمی‌کنیم

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: معتقدم برای تعیین سهمیه سوخت که ویژه فعالیت اقتصادی افراد است نباید سخت گیری کنیم.

جهانگیری ادامه داد: برای تعیین سهمیه سوخت صیادان، استاندار بوشهر بررسی کند که هر قایق صیادی چقدر بنزین نیاز دارد و به ما اعلام کند، از سوی دیگرباید نظارت شود که سهمیه اختصاص داده شده صرف صیادی شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: ما معتقدیم که فعالیت‌های اقتصادی حتما از بنزین یارانه‌ای استفاده کنند.

جهانگیری همچنین با اشاره به شرایط دشوار فعالیت بخش خصوصی گفت: با این وجود یکی از دلایلی که می‌گوییم اکنون اقتصاد کشور خوب شده جدیت حضوربخش خصوصی در صحنه بوده است.

۶۰ درصد تسهیلات به سرمایه درگردش اختصاص دارد

او بیان کرد: بیشتر تسهیلاتی که اکنون پرداخت می‌شود مربوط به سرمایه در گردش است و از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی که اکنون پرداخت می‌شود ۶۰ درصد آن مربوط به سرمایه درگردش است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: به تازگی تصویب شده که صد هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش طرح‌هایی اختصاص یابد که نقش پیش برنده دارند و با راه اندازی آن‌ها یک چرخه فعالیت به راه می‌افتد.

جهانگیری از پیمانکاران و مجریان طرح‌های عمرانی خواست برای فعالیت‌هایشان اوراق را قبول کنند، زیرا در مقطع کنونی، اوراق پول است.

او گفت: به فکراین باشید که بتوانید کار را راه بیندازید، الان پول نقد نداریم و اگر هم داشته باشیم جا‌های دیگری هست که آن را خرج کنیم.

معاون اول رئیس جمهور درباره مصوبه تامین ۵۰ درصد نیروی کار صنایع مهم استان از جوانان بومی، تاکید کرد: به طور حتم این موضوع را پیگیری می‌کنم تا اگر مصوبه‌ای به این عنوان وجود دارد اجرا شود و دغدغه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.