• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

جوابیه روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت استان بوشهر

  • کد خبر : 2673
  • 05 تیر 1396 - 12:03

هزینه دریافتی از بیماران در زمان اعزام با آمبولانس نیز تماماً طبق تعرفه دولتی اعلام شده اخذ می گردد که هزینه تمام شده خدمات ارائه شده در این بخش چندین برابر این تعرفه است . از سوی دیگر برای بیماران نیازمند این خدمات با حداکثر تخفیف و یا حتی به صورت رایگان محاسبه می گردد […]

هزینه دریافتی از بیماران در زمان اعزام با آمبولانس نیز تماماً طبق تعرفه دولتی اعلام شده اخذ می گردد که هزینه تمام شده خدمات ارائه شده در این بخش چندین برابر این تعرفه است . از سوی دیگر برای بیماران نیازمند این خدمات با حداکثر تخفیف و یا حتی به صورت رایگان محاسبه می گردد .

مدیر محترم سایت خبری آوای جم

با سلام

احتراماً پیرو درج گزارشی تحت عنوان “تبعیض فاجعه آمیز در بیمارستان توحید جم ” ، خواهشمنـــد است ، جوابــیه ذیل را در پاسخ به این گزارش اطلاع رسانی فرمایید.

۱- بیمارستان توحید جم با دارا بودن ۸ دستگاه آمبولانس ، در سال ۱۳۹۵ تعداد ۷۴۵بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی بوشهر، کنگان ، شیراز و … اعزام نموده است که طبق آمار رسمی بیش از ۹۵% این اعزام ها مربوط به بیماران و مصدومین محترم غیرشرکتی می باشد. لذا استفاده از عبارت ” تبعیض فاجعه آمیز …. ” حداقل در بخش اعزام های آمبولانسی بیمارستان توحید جم به دور از انصاف است . هرچند که آمار خدمات تقریباً در تمام بخش های درمانی بیمارستان از همین الگو تبعیت می کند .

۲-  علاوه بر این ، آمبولانسهای بیمارستان توحیدجم با همکاری اورژانس ۱۱۵ شهری ، وظیفه خدمات رسانی و انتقال مصدومین جاده ای ، حضور در مسابقات ورزشی ، همراهی باکاروان های راهیان نور و مانورهای نظامی و کاروان های زیارتی و … را نیز عهده دار است که در دیگر شهرستان ها بخش عمده ای از این فعالیت ها را واحدهای خدمات رسانی خصوصی آمبولانسی انجام می دهند .

۳- هزینه دریافتی از بیماران در زمان اعزام با آمبولانس نیز تماماً طبق تعرفه دولتی اعلام شده اخذ می گردد که هزینه تمام شده خدمات ارائه شده در این بخش چندین برابر این تعرفه است . از سوی دیگر برای بیماران نیازمند این خدمات با حداکثر تخفیف و یا حتی به صورت رایگان محاسبه می گردد .

۴- در رابطه با شرایط بیمار آورده شده در گزارش سایت آوای جم لازم به توضیح است که در تاریخ ۲۵/۳/۹۶ بیش از ۹ نوبت اعزام به شهرستان های مجاور در فعالیت واحد آمبولانسی۷ بیمارستان توحید جم ثبت شده است و در عصر همین روز مجدداً دو نفر از مراجعین به بیمارستان ( یک نفر بیمار شرکتی و یک نفر بیمار غیرشرکتی ) همزمان نیاز به اعزام به بیمارستان کنگان داشته اند که تنها یک دستگاه آمبولانس در بیمارستان موجود بوده و طبق نظریه علمی پزشک معالج و جهت تسریع در روند درمانی ، اعزام هردو بیمار با یک دستگاه آمبولانس مقدور بوده و همچنین تشخیص اینکه کدام بیمار نیز به صورت بستری اعزام شود ، تنها نظر علمی پزشک معالج بوده و شرکتی و غیرشرکتی بودن بیماران، هیچ نقشی در این تصمیم نداشته است . مزید اطلاع ، بیمار شرکتی شرایط نامناسب تری داشته که این شرایط باعث بستری شدن در بیمارستان کنگان و سپس در بیمارستان شیراز می شود .

۵-  در خاتمه پیشنهاد می شود یا توجه به واگذاری ۲ دستگاه آمبولانس جدید به اورژانس ۱۱۵ شهرستان جم، مسئولین محترم این مرکز در مواقعی که بیمارستان توحید جم دچار کمبود آمبولانس است ، همکاری لازم رادر انتقال بیماران و مصدومین نیازمند با بیمارستان داشته باشند تا رضایتمندی بیشتر مراجعین محترم غیرشرکتی حاصل گردد. پیگیری این موضوع از سوی سایت محترم خبری آوای جم نیز می تواند کمک کننده باشد

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.