• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
رئیس شورای شهرستان عسلویه:

حق به حقدار رسید/ ارزش افزوده عسلویه را گرفتند حالا چشم طمع به آلایندگی دارند!/شوراهای همجوار باید در قیامت پاسخگو باشند!/ از تلاش های فرماندار عسلویه تشکر می کنم

  • کد خبر : 11483
  • 07 فروردین 1399 - 10:27
متأسفانه نه تنها نقش شهرستان عسلويه درتأمين اعتبارات دهياري ها وشهرداري های استان توسط بعضي ازشوراهاي استان ديده نمي شود بلكه چشم طمع به عوارض آلايندگي این شهرستان هم دوخته اند تا اينجا هم عسلويه را ازحق قانوني خود محروم کنند.

رئیس شوراى شهرستان عسلویه گفت: عوارض آلایندگی عسلویه، حقی بود که به حقدار رسید و شوراهای شهرستان های مجاور، با رفتار احساسی برای محروم کردن عسلویه از حق قانونی اش تلاش نکنند که باید در قیامت پاسخگو باشند.

به گزارش آوای بوشهر؛ بوهندی نجفی افزود: احداث تاسیسات عظیم میدان گازی پارس جنوبی و مجتمع های پتروشیمی، تاثیر زیادی در اقتصاد و همچنین اشتغال جوانان کشور داشته به طورى که بیش از ۵۰٪ بودجه کل کشور از شهرستان عسلویه تامین می گردد‌.

وی با اشاره به مصوبه جدید کمیته استانی توزیع اعتبارات عوارض آلایندگی، این اقدام را احقاق حقوق مردم عسلویه دانست و تصریح کرد: صنایع نفت و گاز در کنار تاثیرات مثبتی که داشته آثار منفی زیادی چون آلودگیهای هوا، خاک و دریا و آسیب های اجتماعی را به همراه داشته است.

بوهندی نجفی تصریح کرد: خوشبختانه حمایت قاطع استاندار ازتصمیم قانونی اعضای کمیته توزیع عوارض آلایندگی استان و تلاش قانونمدارانه فرماندار شهرستان برای توزیع عوارض آلایندگی براساس نظر کارشناسی و منطبق با قانون، باعث شد حق به حقدار برسد.

وی افزود: توزیع اعتبارات عوارض آلایندگی تاسیسات شهرستان عسلویه در شهرستان های عسلویه و کنگان (کنگان بدلیل همجوار بودن و تحت تاثیر قرار گرفتن روستاهای پرک و شرینو) کاملا قانونی و کارشناسی شده می باشد.

رئیس شورای شهرستان عسلویه با هشدار به شوراهای شهرستان های جم و عسلویه خاطر نشان کرد: از همکاران خود در شوراهای شهرستان های مجاور تقاضا دارم در خصوص عوارض آلایندگی شهرستان عسلویه احساساتی عمل ننمایند و همانطوریکه ما حاضر نیستیم به خاطرفشار منتخبین خود وافکارعمومی حق و حقوق مردم شهرستان های دیگر را به گردن خود بیندازیم آنها نیز برای محروم نمودن مردم شهرستان عسلویه از حقوق خود که برای همه روشن و واضح و نیاز به کارشناسی هم ندارد تلاش نکنند چرا که در روز قیامت مورد سوال و مواخذه قرار می گیرند.

بوهندی نجفی یادآور شد: از مجموع ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات برارزش افزوده ای که در سال جاری بین شهرداری ها و دهیاری های استان توزیع شد بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان آن از تأسیسات واقع درشهرستان عسلویه وصول شده که کمتر از ١٧ میلیارد تومان آن به دهیاریها و شهرداری های عسلویه تعلق گرفته است.

نجفی این موضوع را ظلمی آشکاربه مردم شهرستان عسلویه از سوی نمایندگان موافق طرح استانی شدن مالیات برارزش افزوده دانست و افزود: متأسفانه نه تنها نقش شهرستان عسلویه درتأمین اعتبارات دهیاری ها وشهرداری های استان توسط بعضی ازشوراهای استان دیده نمی شود بلکه چشم طمع به عوارض آلایندگی این شهرستان هم دوخته اند تا اینجا هم عسلویه را ازحق قانونی خود محروم کنند.

وی اضافه کرد: از تصمیم قاطع وقانونی اعضای کمیته توزیع عوارض آلایندگی استان بوشهر درراستای احقاق حق مردم شهرستان عسلویه وحمایت استاندار وتلاش های فرماندارپرتلاش ومحبوب شهرستان تقدیر و تشکر می کنم./جلالات نیوز

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.