• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

در نشست استاندار بوشهر با فعالین سیاسی اجتماعی شهرستان جم چه گذشت؟

  • کد خبر : 3290
  • 06 مرداد 1396 - 11:55

بدخشان خاطر نشان کرد امروز اتحاد و همدلی خوبی بین همه نیروهای اصلاح طلب در شهرستان جم وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم این اتحاد در مرکز استان نیز شاهد باشیم. آوای جم؛ جمعی از فعالین سیاسی اجتماعی شهرستان جم با استاندار  بوشهر دیدار کردند. به گزارش آوای جم؛ جمعی از فعالین عرصه سیاسی اجتماعی […]

بدخشان خاطر نشان کرد امروز اتحاد و همدلی خوبی بین همه نیروهای اصلاح طلب در شهرستان جم وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم این اتحاد در مرکز استان نیز شاهد باشیم.

آوای جم؛ جمعی از فعالین سیاسی اجتماعی شهرستان جم با استاندار  بوشهر دیدار کردند.

به گزارش آوای جم؛ جمعی از فعالین عرصه سیاسی اجتماعی شهرستان جم با حضور در استانداری بوشهر رو در رو  با استاندار مشکلات، فرصت‌های شهرستان جم، استفاده از نیروی بومی مطرح کردند.

استاندار بوشهر در این نشست گفت هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی شنیدن درخواست مردم از زبان خودشان است، وی وظیفه دولت را ایجاد بستر و زمینه لازم در جهت تحقق خواسته‌های مردم دانست.

مصطفی سالاری گفت؛ اعتبارات شهرستان جم در سال جاری سه برابر شده است و این در حالی است اعتبارات استان چنین رشدی نداشته است، وی گفت اعتقادداریم در جم باید کارهای زیادی انجام شود و ما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

ریس شورای اداری استان خاطرنشان کرد پرونده شهر شدن بهارستان در دستور کار قرار دارد کارشناسان وزارت کشور دربازید از این روستا دید مثبتی داشتند و باهم به جد این موضوع پیگیری می‌کنیم.

استاندار بوشهر درباره نقش و جایگاه نفت در استان گفت باید بازنگری کاملی در این حوزه صورت گیرد تا نقش و جایگاه هرکدام مشخص شود اینکه ما میزبان هستیم یا نفت کدام مهمان است، وی افزود اجازه نمی‌دهم عزت مردم استان در مقابل نفتی‌ها زیر سؤال برود و حفظ ارزش جایگاه مردم برای ما بسیار مهم است وی گفت تحقیر مردم را هرگز نمی‌پذیریم.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر  گفت؛ اگر وزارت نفت مصوبات را اجرایی کند نیاز به هیچ‌گونه کمکی دیگری در این زمینه نخواهیم نداشت وی افزود  طبق قانون باید معادل ۳ درصد از هزینه پروژهای نفت در محیط پیرامونی هزینه شود که این رقم برای حوزه جنوبی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان  است وی خاطرنشان کرد برای دریافت این حق قانونی قرار نیست بر سر مردم منتی باشد نفت فقط به وظایف قانونی خود عمل کند همه مشکلات حل خواهد شد.

ریس شورای تأمین استان درباره استفاده از ظرفیت انسانی شهرستان جم در مدیرت استانی گفت  ۲ فرماندار و دو مدیرکل از شهرستان جم داریم ولی باید همه وجود در صورت بودن نیروی مناسب و قوی از آنها استفاده خواهیم کرد وی همچنین درباره عدم استفاده از ظرفیت اصلاح‌طلبان در استان بوشهر گفت فقط به دو اصلاح‌طلب در این استان پست ندادم که آن‌هم به خاطر حفظ آبروی دولت بود، وی افزود بر سر آبروی دولت با هیچ‌کس تعارف ندارم و کسانی که شایبه تخلف مالی دارند نمی‌تواند در دولت پست بگیرند.

وی درباره کسر ۱۲ درصد از اعتبارات دهیارهای گفت ما ارزش‌افزوده را ۳ برابر کردیم و بعدازآن مصوب کردیم این پول را صرفاً در جهت کارهای آموزشی در همان نقطه هزینه شود، سالاری درباره هزینه کرد این اعتبار گفت؛ باید از پول‌ها در حوزه تقویت بنیه علمی دانش آموزان، کلاسهای تقویتی، تشویق دانش آموزان هزینه شود و در حوزه عمرانی و سایر مسائل نمی‌توان از پول استفاده کرد. وی خواهان حضور شهرداران و دهیاران در مدارس جهت تشویق دانش آموزان شد و گفت امسال از سهم شهرداری‌ها نیز ۱۲ درصد در جهت استفاده در مدارس و طرح نخبه پروری کسر خواهیم کرد.

استاندار بوشهر درباره وضعیت مخابرات‌های روستایی گفت چون تکلیف این شرکت مشخص نیست همه جای استان دچار مشکل هستیم به‌طوری که فیبر نوری اهرم به بو شکان حدود ۶ ماه است که هر وقت از طریق مدیرکل منطقه‌ای بوشهر پیگیری می‌کنیم می‌گویند در مناقصه هست.

وی درباره وضعیت دانشگاه آزاد جم گفت بیشتر ظرفیت دانشگاهی کشور ما خالی است و این ربطی به مدیریت آن ندارد، در بحث دانشگاه  فنی مهندسی جم نیز همکاری لازم خواهیم داشت و امسال نیز از طریق کمیته برنامه‌ریز شهرستان دو میلیارد تومان اختصاص دادیم.

ریس ستاد روحانی در شهرستان جم؛ ۹۰ درصد اعزام بیمارستان توحید جم سی تی اسکن می‌باشد.

غلامعلی بدخشان ریس ستاد دکتر روحانی در شهرستان جم  در این نشست به روند شکل‌گیری ستاد در شهرستان پرداخت و گفت؛ از روز اول تبلیغات ما کار خود را شروع کردیم و ۹ ستاد در شهرستان جم تشکیل دادیم ورای بالای روحانی در شهرستان نشان از تلاش همه نیروهای ستادی دکتر روحانی و همرایی خوب مردم بوده است.

بدخشان خاطر نشان کرد امروز اتحاد و همدلی خوبی بین همه نیروهای اصلاح طلب در شهرستان جم  وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم این اتحاد در مرکز استان نیز شاهد باشیم.

این فعال سیاسی اجتماعی گفت باید از مسئولین پرسید جایگاه استان  بوشهر  در سبد قدرت کجاست؟ چرا از ظرفیت این استان در سطح  وزارت  و یا معاونین آنها استفاده نمی‌شود؟

وی خواهان دریافت کارمزد امنیتی از شرکت‌های خصوصی در مجموعه شد  و گفت با ایجاد فضای امنی که با حمایت حضرت‌عالی فراهم شد ه است این شرکت‌ها سودهای چندین میلیاردی کسب می کنند که موظف هستند قسمتی آزان در حوزه محیط پیرامونی خود هزینه کنند.

بدخشان  درباره وضعیت درمانی شهرستان جم گفت درحالی‌که در تمامی کشور وزرات بهداشت متولی درمان می‌باشد اما این مهم در شهرستان جم توسط نفت انجام می‌گیرد که به علت محدود بودن  امکانات و نیروی انسانی در مضیقه هستند. وی خواهان حمایت همه‌جانبه در این حوزه شد، وی افزود ۹۰ درصد اعزام‌های بیمارستان توحید جهت انجام سی تی اسکن هست که خواهان راه‌اندازی این خدمت درمانی در شهرستان شد.

مشاور اجتماعی فرمانداری جم خواهان مجهز کردن ساحل سیراف تا پرک شد و گفت درصورتی‌که این مهم اتفاق بی افتد فرصت خوبی برای استفاده از ظرفیت گردشگری ساحل فراهم می آورد که هم بومی‌ها منطقه می‌توانند از آن به‌عنوان منبع درامد استفاده کنند و هم فرصت استفاده از سواحل برای اهالی شهرستان جم و کارکنان نفت و گاز فراهم می‌شود.

بدخشان ظرفیت نیروی انسانی شهرستان جم را بسیار غنی دانست و گفت  هرکجا از این ظرفیت استفاده‌شده به نفع دولت و نظام بوده است وی خواهان جذب جوانان بومی شهرستان در مجموعه  نفت و گاز شد و  افزود برای مردم قابل‌قبول نیست که همجوار مجموعه نفت و گاز باشند اما جوانان آنها بیکار باشند.

یزدان شهید زاده که به نمایندگی از قشر دانشگاهی در این  نشست حضور داشت به تشریح وضعیت دانشگاهای شهرستان جم پرداخت و گفت دانشگاه آزاد از ۲۰۰۰ دانشجو امروز به ۴۰۰ نفر رسیده است که اصلاً وضعیت خوبی ندارد و با تغیر مدیریت هرروز  شاهد بدتر شدن وضعیت آن هستیم. وی از اختصاص دو میلیارد اعتبار برای ساخت دانشگاه فنی مهندسی تشکر کرد و افزود امیدواریم از سایر منابع نیز کمک خوبی به این امر مهم شود.

ظرافت نماینده قشقایی ها مقیم جم از تقدیم ۱۴۰۰شهید به انقلاب توسط عشایر غیور قشقایی خبر داد و گفت در انتخابات اخیر این عزیزن همراه با مردم ایران اسلامی ضمن مشارکت حداکثری رای خود را به دولت تدبیر و امید دادند .

حسین کامران به نمایندگی از فرهنگیان خواهان استفاده از ظرفیت اصلاح طلبان در دولت بعدی شد و به نقش جایگاه سواد در زندگی اجتماعی و سیاسی مردم اشاره کرد و خواهان مشارکت همگان در رفع بیسواد  شد .

میثم نیک منش کارشناس ادبیات به عنوان نماینده انجمن ها شهرستان به نقش و جایگاه هنر اشاره کرد و گفت با مبلغی اندک می شود انجمن ها را فعال نگهه داشت و از ظزفیت انها در جهت شادابی اجتماعی استفاده کرد.

جلیل مشتاق  که به نمایندگی معلولین شهرستان در این گردهمایی حضور داشت خواهان توجه بیشتر به معلولین شد و گفت باید سهمیه آنها در استخدامی و جذب حفظ شود و در جهت اشتغال آنها گامی برداشته شود. وی خواهان حمایت مالی و معنوی از جمعیت توان خوان شهرستان جم شد.

مؤذنی از بخش ریز در این نشست گفت با توجه به فاصله ۴۵ کیلومتری بخش ریز تا مرکز شهرستان خواهان ایجاد امکانات ورزشی جهت کارکنان نفت که ساکن این بخش هستند شد که در صورت تحقق آن فرصت استفاده عموم از این ظرفیت‌ها فراهم می‌شود.

احمد شریفی منتخب اول شهر ریز در دوره پنجم شوراها  خواهان تخصیص اعتبار به راه ریز دژگاه شد و گفت در این زمینه به مردم قول دادیم و امیدواریم با عنایت مسئولین استانی این مهم تحقق یابد.

خانم نامور ریس ستاد بانوان دکتر روحانی در شهرستان جم خواهان استفاده از ظرفیت خانم‌ها در پست‌های مدیریتی شد و افزود امیدواریم که با دید مثبت دولت تدبیر امید به نقش و جایگاه بانوان فرصت استفاده از ظرفیت فراهم شود. وی خواهان حمایت بیشتر مجموعه استانداری از زنان نخبه و ورزشکار شد.

خسرو حیدری فعال محیط‌زیست از بخش ریز گفت باید در بحث جمع اوری پسماند تجدیدنظر شود و برای بازیافت آن برنامه‌ریزی کنیم و سوزاندن زباله‌ها را باعث ایجاد مشکلات فروانی برای محیط‌زیست دانست.

کامبیز وطن‌خواه در این مراسم از آزادی بیان ایجادشده توسط استاندار تشکر کرد و گفت سؤالی که از شما دارم این است که آیا از ظرفیت همه شهرستان‌های استان در پست‌های مدیریتی استفاده شد؟ ایا حق شهرستان جم با همه وفاداری به دولت پرداخت شد؟ وی خواهان توجه به جوانان و اهمیت دادن به این قشر شد.

عباس کمالی سردبیر سایت خبری تحلیلی آوای جم که به نمایندگی از کارگران و رسانه‌های در این دیدار حضور داشت که بررسی وضعیت کارگری در حوزه جنوبی استان بوشهر پرداخت و گفت؛ در این لحظه که ما در اینجا جلسه برگزار می‌کنیم صدها  نفر در فازهای ۲۰ و ۲۱ جهت تحقق حق قانونی خود تحصن کردند، وی بی عدالتی در پرداخت‌های بین نیروهای شاغل در مجموعه نفت و گاز را باعث ایجاد فاصله طبقانی شدید در جامعه دانست. این فعال کارگری گفت در پالایشگاه فجر جم سه نوع پرداخت به کسانی که کار یکسان می‌کنند وجود دارد که باعث ناعدالتی  می‌باشد. وی دو قطبی شدن جامعه شهرستان جم را خطرناک دانست و گفت این فاصله طبقانی در آینده مشکلات اجتماعی و حتی امنیتی به وجود می‌آورد. وی خواهان رسیدگی مسولین به وضعیت کارکنان فضای سبز شهرداری جم، کارگان فضای سبز شهرک توحید و تند گویان شد. وی همچنین به اجعاف در حق کارکنان مراکز مخابرات استان اشاره کرد و ضعف مفرط مدیرکل کار  تعاون و رفاه اجتماعی دانست و خواهان رسیدگی به این امر شد.

عباس کمالی خواهان جذب جوانان بومی در حوزه نفت و گاز شد و گفت این حق آنها است که طبق قانون ۵۰ درصدی جذب استخدام شوند.

این فعال رسانه ای گفت؛ حمایت از رسانه‌ها درخواست این قشر می‌باشد و متأسفانه حمایت خاصی از این قشر به عمل نمی‌آید. وی افزود با توجه به حضور پارس جنوبی جم در لیگ برتر نیازمند حمایت استاندار جهت بهره‌مندی رسانه‌ها از  ظرفیت ایجاد شده  هستیم .

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=3290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. دوستان عزیز جم و ریزی مطالب خوبی را مطرح کرده اند. امیدواریم که انشااله شاهد تحقق حداقل نیمی از این وعده ها باشیم…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.