• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
جوابیه شبکه بهداشت جم به خبر آوای بوشهر؛

در هنگام تماس حادثه دیده، آمبولانس در ماموریت بود/اپراتور نگفته کسی با سقوط از پله دوم آسیب نمی بیند

  • کد خبر : 9575
  • 16 مرداد 1398 - 20:26
در هر شیفت اورژانس تنها 2 پرسنل عملیاتی و 1 اپراتور مرکز پیام مشغول به فعالیت هستند و در زمان تماس فرد حادثه دیده (سقوط از پله)، با توجه به حضور دو پرسنل عملیاتی در ماموریت، مامور عملیاتی دیگری در پایگاه اورژانس شهری جم نبوده است.

در پی درج خبری در این پایگاه خبری با عنوان برخورد غیرحرفه ای اپراتور اورژانس شهری جم با یک مصدوم (اینجا خبر را بخوانید) روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم با ارسال جوابیه به این خبر واکنش نشان داد.

متن جوابیه در ادامه می آید:

مسئول محترم سایت خبری آوای بوشهر
با سلام
احتراماً در پاسخ به درج خبر” برخورد غیرحرفه ای اپراتور اورژانس شهری جم با یک مصدوم” خواهشمند است جوابیه ذیل را جهت تنویر افکار عمومی درج فرمایید.

در بررسی فایل صوتی ضبط شده و فرم ماموریت های انجام شده توسط اورژانس ۱۱۵ شهری جم، موارد ذیل از سوی روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم جهت تنویر افکار عمومی بیان می شود:

در ساعت ۲۰ روز یکشنبه ۱۳/۵/۱۳۹۸ شخصی با مرکز اورژانس ۱۱۵ جم تماس گرفته و تقاضای اعزام آمبولانس و رسیدگی به وضعیت فرد حادثه دیده دارد که اپراتور مرکز پیام با ارزیابی وضعیت موجود و اطلاع از وضعیت مصدوم او راهنمایی می کند.

اول؛ در ساعت ۱۹:۴۷ تماسی از مطب یکی از پزشکان سطح شهر جهت امداد رسانی به خانمی که در اثر تزریق دارو دچار حساسیت گردیده بود اعلام کمک می شود که بلافاصله آمبولانس به محل اعزام می شود و در حین امدادرسانی در مطب پزشک، سانحه رانندگی در یکی از خیابان های شهر جم رخ می دهد که اپراتور اورژانس پس از هماهنگی با پرسنل حاضر در ماموریت و پایان یافتن امدادرسانی به فرد حادثه دیده در مطب پزشک، بدون بازگشت به پایگاه به محل حادثه اعزام می شوند و پس از آن مصدوم حادثه رانندگی ساعت ۲۰:۳۹ به اورژانس بیمارستان توحید جم تحویل داده می شود.

دوم؛ تماس مذکور(فرد حادثه دیده از سقوط پله) در فاصله زمانی این دو ماموریت با اپراتور اورژانس ۱۱۵ گرفته شده که با حفظ احترام، به فرد تماس گیرنده اعلام می شود که در حال حاضر آمبولانس در ماموریت دیگری می باشد و تماس گیرنده نیز بدون توضیح بیشتر نسبت به وضعیت جسمانی فرد آسیب دیده، تماس را قطع کرده و این مکالمه تنها ۴۱ ثانیه به طول انجامیده که یقینا در این مدت کم اپراتور قادر نبوده شرایط فرد مصدوم را ارزیابی و فرد تماس گیرنده را راهنمایی کند.

سوم؛ در قسمتی از خبر، نوشته شده است که “اپراتور اورژانس گفته است: کسی با سقوط از پله دوم آسیب نمیبیند” که این نوع نگارش برخورد تند و به دور از احترام را به خواننده القاء میکند و با بررسی فایل صوتی تماس گیرنده، چنین جمله ای از سوی اپراتور مرکز پیام نقل نشده است.

چهارم؛ در بخش دیگری از خبر منتشر شده آمده است که همراهان فرد حادثه دیده مشاهده کرده اند که آمبولانسی در پایگاه مستقر و یک خودرو ۲۰۶ جلوی آن پارک بوده است و جهت کمک به این بیمار اعزام نگردیده است که لازم به توضیح است، آمبولانس پارک شده به عنوان استندبای(ذخیره) می باشد و صرفا زمانی که آمبولانس اصلی از حالت عملیاتی خارج شود، این آمبولانس تا زمان برطرف شدن مشکل وارد چرخه عملیات می گردد.
از طرفی دیگر در هر شیفت اورژانس تنها ۲ پرسنل عملیاتی و ۱ اپراتور مرکز پیام مشغول به فعالیت هستند و در زمان تماس فرد حادثه دیده (سقوط از پله)، با توجه به حضور دو پرسنل عملیاتی در ماموریت، مامور عملیاتی دیگری در پایگاه اورژانس شهری جم نبوده است.

پنجم؛ تماس مذکور توسط یک آقا صورت گرفته است که در خبر، تماس گیرنده خواهر بیمار اعلام شده و طبق دستورالعمل های درمانی، پزشک اورژانس بیمارستان موارد مشکوک به شکستگی ستون فقرات کمر را بلافاصله ترخیص نمی کند و در صورت بروز مشکل حاد، فرد حادثه دیده جهت تشخیص دقیق تر و درمان به وسیله آمبولانس به سطوح بالاتر اعزام می شود.
ششم؛ اپراتورهای مرکز پیام جم از نیروهای باتجربه و با دانش هستند که به صورت مستمر توسط واحد کنترل کیفیت اورژانس استان پایش شده و اپراتور پاسخ دهنده به فرد حادثه دیده ( سقوط از پله) دارای مدرک کارشناسی هوشبری و ۱۰ سال سابقه کار می باشد.

تمام هدف و تلاش پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، بالاخص نیروهای زحمتکش اورژانس ۱۱۵ جم بر این است که بتوانیم با پشتکار و تعهد اخلاقی در راستای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان عزیز گام های مثبتی برداریم و انجام ۳۷۹ ماموریت شهری و ۴۵ ماموریت جاده ای گوشه ای از عملکرد تلاشگران عرصه سلامت در چهارماه اول سال ۹۸ می باشد.

در پایان ضمن تشکر از دغدغه سایت خبری آوای بوشهر در مقوله توجه به ارتقای سلامت مردم، امید است پس از اطلاع از صحت و سقم چنین اخباری نسبت به انتشار آن اقدام کنید تا خدانکرده حقی از پرسنل زحمتکش اورژانس ۱۱۵ تضییع نشود.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. به نظرم وظیفه خبرنگار این نیست که هر مطلبی بهش منتقل کردند فوری منتشر کنه , بلکه بایدقبلش تحقیق کنه و اگه واقعیت داشت چاپ کنه وگرنه در ردیف نشر اکاذیب قرار میگیره. نحوه انتشار این خبر از اساس ایراد داره. با حدس و گمان که نمیشه خبر چاپ کرد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.