• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

دستگاههایی که به فرماندار پاسخگو نیستند!

  • کد خبر : 4861
  • 19 اسفند 1396 - 8:34

سجاد بهزادی فرماندار جم در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان که در اسفند ماه جاری برگزار شد با اشاره به وضعیف مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان جم گفت: “در حال حاضر ۱۸ دستگاه و نهاد در شهرستان متولی حوزه فرهنگ هستند”. همین جا مکثی می کنم و به بهانه همین عبارت جناب فرماندار به مواردی […]

سجاد بهزادی

فرماندار جم در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان که در اسفند ماه جاری برگزار شد با اشاره به وضعیف مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان جم گفت: “در حال حاضر ۱۸ دستگاه و نهاد در شهرستان متولی حوزه فرهنگ هستند”. همین جا مکثی می کنم و به بهانه همین عبارت جناب فرماندار به مواردی می پردازم.

یکم: جناب فرماندار؛ برخی از مردم شهرستان تاکنون تنها یک دستگاه را متولی امر فرهنگ شهرستان می دانستند. نام این دستگاه هم “اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی” است. بر همین اساس مطالبات فرهنگی شهرستان و انتقادها و کم کاری ها و حتی پرکاری ها و تحسین ها نیز فقط متوجه همین یک دستگاه بود. لطف بفرمائید بعنوان مسئول عالی دولت در شهرستان، نام  ۱۷ دستگاه دیگری که در شهرستان متولی کار فرهنگی هستند نیز برای آشنایی بیشتر مردم نام ببرید.

دوم: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره کمبود شدید اعتبارت را یکی از چالش های مهم خود در پیشبرد برنامه های فرهنگی شهرستان و کمک به انجمن های فعال فرهنگی و هنری می داند. این اداره در نهایت از اعتبار اندکی که از یکی دیگر از نهادهای شهرستان دریافت می کند، ه صورت محدود و قطره چکانی به کمک انجمن های فعال شهرستان می آید. لطف بفرمایئد اعتبارات ۱۷ دستگاه دیگر فرهنگی شهرستان را نیز اعلام کنید تا دوستداران فرهنگ بدانند آیا چالش مالی همه دستگاههای مورد نظر شما به صورت یکسان است و این اعتبارات تاکنون در کجاها هزینه شده است؟

البته طبق قانون نقش دستگاههای نظارتی نیز در این میان مهم است. مثلا ما می دانیم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبق قانون هر یک ریال از بودجه ای که دریافت و هزینه می کند طبق قانون باید به دیوان محاسبات و سایر دستگاههای نظارتی پاسخگو باشد.لطف بفرمائید شیوه بازرسی از اعتبارات و هزینه کرد تمامی ۱۷ دستگاه دیگری که متولی فرهنگ شهرستان هستند نیز برای افکار عمومی تشریح کنید.

سوم: حضرتعالی بارها اعلام کردید هم خود و هم دیگر دستگاههای تحت امرتان در شهرستان، از هرگونه انتقاد و پیشنهاد سازنده رسانه ها استقبال می کنید. بر همین اساس در طول یک سال اخیر چندین بار شاهد انتقادهایی از رسانه ها نسبت به وضعیت برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرستان بودیم. نوک پیکان این انتقادات بیشتر متوجه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بود.لطف بفرمائید ۱۷ دستگاه باقیمانده دیگر را نیز مکلف به ارائه عملکرد کنید و در همین راستا زمینه را برای انجام هرگونه انتقاد و یا پیشنهاد رسانه ها از این دستگاه ها فراهم کنید. بدون شک این اقدام به پویایی و اثربخشی برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرستان کمک شایانی خواهد کرد.

چهارم: آخرین نکته ای که در این یادداشت بازگو می کنم متوجه شخص حضرتعالی است در همین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فرموده بودید “خوشبختانه هم بستر و زیرساخت فیزیکی و هم ظرفیت ها و منابع انسانی لازم برای کار فرهنگی وجود دارد.”

از حضرتعالی می پرسم آیا استفاده از مشاوری که حتی یک مورد سابقه کار فرهنگی در رزومه خود ندارد و بیشتر ایشان به دلیل فعالیت های اقتصادی و مالی در شهرستان شناخته میشود را نمی توان مصداق عینی فاصله “شعار تا واقعیت” در استفاده از ظرفیت ها و منابع انسانی شهرستان دانست؟ شما که در همین نشست تاکید داشتید” آسیب های فرهنگی و اجتماعی شهرستان باید متکی به پژوهش و کار کارشناسی وارائه راهکارفرهنگی باشد”، لطف بفرمائید عملکرد مشاور اجتماعی فرمانداری را (چه در گذشته و چه در حال) برای افکار عمومی تشریح کنید تا همگان بدانند این انتظار حضرتعالی از کار علمی و آسیب شناسی مسائل اجتماعی و فرهنگی، چگونه خود از هرم قدرت شهرستان دچار عارضه جدی است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4861

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.