• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
فرمانده انتظامی استان خبر داد:

دستگیری سارقان اطلاعات ۱۴۰۰ حساب بانکی توسط پلیس بوشهر

  • کد خبر : 11433
  • 28 اسفند 1398 - 18:54
در هنگام دستگیری اعضای این باند ۱۰ دستگاه انواع رایانه ثابت و لپ تاپ، ۱۵ دستگاه گوشی تلفن همراه و ۱۴ قطعه سیم کارت کشف شد.

باند حرفه ای فیشینگ که با سرقت اطلاعات ۱۴۰۰ حساب بانکی حدود ۲۵۰ میلیون تومان را سرقت کردند.

به گزارش «آوای بوشهر»؛ فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: با تلاش و اقدام ویژه افسران سایبری در پلیس فتا شهرستان دشتستان، سه نفر اعضای یک باند حرفه ای که اقدام به ساخت و انتشار ۷۰ صفحه لینک های جعلی با موضوعاتی نظیر: فروش شارژ ارزان قیمت، صیغه یابی، دوست یابی، تخصیص سبدکالا و سایت های واسط اینترنتی در شبکه های اجتماعی کرده بودند شناسایی شدند.

سردار خلیل واعظی تصریح کرد: این افراد با هدایت کاربران متقاضی به درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات حساب هموطنان را در سراسر کشور کپی و فیشینگ و در ادامه به شیوه های مختلف نظیر انتقال موجودی حساب مالباختگان به حساب های در اختیار خود و دیگران، انجام خرید کالاها و اجناس مختلف از فروشگاه های اینترنتی با اطلاعات حساب و موجودی حساب مالباختگان و استفاده از اجناس یا فروش دوباره آنها در فضای مجازی و روشهای دیگر، تمامی وجوه موجود در این حساب ها را به سرقت می بردند.

سردار واعظی با بیان اینکه، علیرغم استفاده متهمان از ابزار پنهان ساز هویتی، با تلاش متخصصان پلیس سایبری رد پای دو نفراز اعضای این باند در استان بوشهر و یک نفر دیگر در یکی از استان های همجوار شناسایی و با استفاده از روشهای علمی و آزمایشگاهی دقیق، هویت متهمان و محل دقیق سکونت آنان مشخص و در چند مرحله عملیات پلیسی، آنها را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه در هنگام دستگیری اعضای این باند ۱۰ دستگاه انواع رایانه ثابت و لپ تاپ، ۱۵ دستگاه گوشی تلفن همراه و ۱۴ قطعه سیم کارت کشف شد که از آنها برای ارتکاب جرایم خود استفاده می کردند و اقلامی از قبیل پوشاک، زیور آلات طلا، لوازم بهداشتی به ارزش تقریبی بیش از ۱۲۰ میلیون تومان که با استفاده از موجودی حساب مالباختگان خریداری نموده بودند و در منازلشان نگهداری می شد کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: طبق نظر کارشناسان پلیس فتا میزان وجوه برداشت شده اینترنتی که توسط اعضاء این باند از حساب مالباختگان برداشت شده است، حدود ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.

سردار واعظی با توصیه به شهروندان گفت: در هنگام انجام فعالیت های اقتصادی اینترنتی،کاربران از رمز دوم یکبار مصرف یا پویا استفاده کنند و برای خریدهای اینترنتی و پرداخت هرگونه وجه،از بازکردن لینکهایی که در فضای مجازی تبلیغ می شود خودداری کنند و آدرس دقیق سایت و درگاه را بررسی و به آن سایت مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تاکید کرد: خانواده ها بر عملکرد فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی و اینترنت همچون فضای حقیقی جامعه نظارت کنند و می توانند برای این موضوع از متخصصان و کارشناسان پلیس فتا در استان مشورت بگیرند./خلیج فارس

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.