• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
فرماندار کنگان:

دفع غیربهداشتی پسماندهای عفونی در کنگان زیبنده نیست

  • کد خبر : 10565
  • 20 آذر 1398 - 7:53

فرماندار شهرستان کنگان گفت: شهرستان کنگان در زمینه پزشکی جایگاه خوبی دارد و زیبنده نیست که پسماند‌های عفونی به صورت غیربهداشتی دفع شود.

به گزارش آوای بوشهر، سیدعلی پاک‌نژاد صبح دیروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کنگان، اظهار داشت:  یکی از کارهای اساسی این دولت که با افتخار آن‌ را انجام داده و در آن تحول ایجاد کرده است تحول سلامت است که در این حوزه اتفاقات خوبی افتاده است.

فرماندار شهرستان کنگان افزود: در حوزه‌های بیمه‌ای و درمانی دولت این بیمه‌ها را پرداخت کرده است و به این امر افتخار می‌کند و امیدوارم بتوانیم  بیمه‌های باقی‌مانده  در حوزه‌های مختلف را پرداخت کنیم تا مشکلات موجود برطرف شود.

وی  با بیان اینکه باید بتوانیم شاخص‌های توسعه سلامت را در شهرستان تقویت کنیم، ادامه داد: رویکرد ما در حوزه سلامت رویکرد پیشگیرانه است. باتوجه به اینکه بیماری آنفولانزا در سراسر کشور شیوع کرده است اما خوشبختانه  در شهرستان کنگان این بیماری کمتر است و امیدوارم بتوانیم در شهرستان سطح بهداشتی را ارتقا دهیم.

پاک‌نژاد گفت: یکی از بحث‌های پیشرفت در زمینه بهداشتی بحث بیمارستان است و باید به این نهاد مهم توجه بیشتری شود و در راستای رفع مشکلات و  پیشرفت آن تلاش کرد.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت گفت: مردم را به سمت ورزش کردن تشویق کنیم چون ورزش یکی از عوامل موثر در سلامت است و توصیه می‌کنم که ورزش همگانی در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار شهرستان کنگان با اشاره به بازارچه ماهی‌فروشی و اهمیت آن، مطرح کرد: در بدو ورود به شهرستان به همراه شهردار از بازارچه بازدید کردم ولی با توجه به احداث سایت اسکله تجاری در همان محدوده، پیش‌بینی می‌شود که مکان این بازارچه جزو سایت جدید اسکله باشد و شهرداری باید جانمایی جدیدی برای بازارچه داشته باشد.

وی افزود: شهرستان کنگان یکی از شهرستان‌هایی است که در زمینه پزشکی جایگاه خوبی دارد و زیبنده نیست که پسماند‌های عفونی به صورت غیربهداشتی دفع شود و باید بر تفکیک آن نظارت جدی شود.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کنگان گفت: برخی مردم از عدم پذیرفتن دفترچه‌های بیمه‌ای توسط برخی مطب‌های شخصی گله دارند و برخی مطب‌ها  هیچ‌گونه بیمه را قبول نمی‌کنند و باتوجه به وضعیت معیشتی مردم باید به صورت جدی به این امر مهم توجه کرد و نیاز است که نظام پزشکی به صورت جدی وارد شود و این امر را پیگیری کند.

وی با تأکید بر لزوم عرضه بهداشتی موادغذایی، بیان کرد: دکه‌های عرضه موادغذایی باید در یک مکان ساماندهی شوند و شهرداری و شبکه بهداشت نسبت به  ساماندهی و تنظیم این دکه‌ها اقدام کنند و توزیع غذای گرم در این دکه‌ها جالب نیست.

پاک‌نژاد با اشاره به سفره‌‌خانه‌های موجود در شهرستان کنگان، افزود: عرضه قلیان در سطح کشور بسیار زیاد شده است و متاسفانه قشرجوان و نوجوان که در حال رشد هستند را به سمت خود جذب کرده است و همچنین باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی شده که نیاز است تصمیم‌های جدی و خوبی برای برطرف کردن و مدیریت این معضل گرفته شود که نیاز است سمن‌ها و حتی خانواده‌ها در این امر با سازمان‌های مربوط همکاری کنند./فارس

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.