• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
رییس بیمارستان توحید جم:

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در استان بوشهر / ظرفیت پذیرش ۱۵۰ تخت بستری برای بیماران کرونایی در بیمارستان توحید/ مردم در خانه بمانند

  • کد خبر : 11324
  • 20 اسفند 1398 - 11:34

دکتر فرهاد باقری: هم‌اکنون بخش ایزوله فشار منفی با ظرفیت ۱۴ تخت در بیمارستان دایر شده و این آمادگی وجود دارد در صورت پر شدن این بخش، ۲ بخش بستری دیگر با ظرفیت ۴۳ تخت در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد و پس از آن ساختمان پلی‌کلینیک تخصصی بیمارستان به‌ظرفیت ۱۵۰ تخت وارد مدار خدمت‌دهی به بیماران کرونایی می شود.

به گزارش آوای بوشهر، فرهاد باقری شب گذشته در نشست اعضای ستاد مقابله با کرونا با اشاره به ساختار جدید و متفاوت ویروس کووید۱۹ اظهارداشت: کرونا ویروس در سال ۲۰۰۳ با نام سارس و در سال ۲۰۱۱ نیز به اسم مرس پدیدار شده بود که به‌مراتب کشنده‌تر از ویروس فعلی کرونا بود و کرونا ویروس ۲۰۲۰ شناخته‌شده‌تر است و قدرت کشندگی پایینی دارد.

وی با بیان اینکه کووید۱۹ تنها کمتر از ۲ درصد سبب مرگ‌ومیر می‌شود افزود: این ویروس دارای شیوع و طول عمر بسیار بالایی است و به‌علت سنگینی، در هوا معلق نیست و روی سطوح و اجسام قرار می‌گیرد و بیشتر از طریق دست‌های آلوده انتقال می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری تنها راه مقابله با ویروس کووید۱۹ می‌باشد گفت: این ویروس درمان قطعی ندارد و با قطع زنجیره انتقال، لغو تجمعات انسانی می‌توان مانع ظهور کیس‌های جدید شد.

باقری خاطرنشان کرد: مردم به پویش در خانه بمانید بپیوندند و تنها برای انجام کارها در مواقع ضروری از خانه خارج شوند.

رئیس بیمارستان توحید جم با اشاره به اینکه مصرف بیش از معمول مولتی‌ویتامین‌ها آسیب‌های جدی به بدن فرد وارد می‌کند گفت: تاکنون ثابت نشده که مصرف ویتامین‌های C ،D و آهن، روی و زینک می‌تواند مانع ابتلا به ویروس کرونا شود و برخی افراد در مصرف این مکمل‌های دارویی زیاده‌روی می‌کنند که آسیب‌های جدی به کبد و سایر ارگان‌های بدن وارد می‌شود.

باقری خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در شرایط عادی لازم نیست و تنها در صورت وجود اعلام و تماس با فرد مشکوک نیاز است فاصله یک‌متری را رعایت و از ماسک استفاده کرد.

وی از توزیع ژل‌های ضدعفونی‌کننده در سوپرمارکت‌ها انتقاد کرد و افزود: ژل‌ها دارای ترکیبات خاصی هستند که باید توسط کارشناسان دارویی تأیید شود و ممکن است دارای ترکیبات نامناسبی باشد که عوارض برای فرد ایجاد کند و باید از طریق داروخانه‌ها این اقلام توزیع شود.

رئیس بیمارستان توحید جم از اقدامات مقابله‌ای با ویروس کرونا در بیمارستان توحید جم خبر داد و خاطرنشان کرد: بیمارستان جم دارای ۲ بخش تریاژ شده است که بیماران تنفسی و تب‌دار از سایر بیماران جدا و در بخش جداگانه ویزیت و معاینه خواهند شد.

باقری از راه‌اندازی بخش ایزوله فشار منفی برای مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان توحید جم خبر داد و تصریح کرد: این بخش هم‌اکنون با ظرفیت ۱۴ تخت در بیمارستان دایر شده و بیماران مشکوک به کرونا در آن بستری می‌شوند و این آمادگی وجود دارد در صورت پر شدن این بخش، ۲ بخش بستری دیگر با ظرفیت ۴۳ تخت در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد.

وی با ابراز اینکه بیمارستان خلیج فارس بوشهر به‌عنوان مرکز معین بیماران کرونایی در استان انتخاب شده است اضافه کرد: تمهیدات لازم صورت گرفته تا در صورت تکمیل بخش‌های بستری بیمارستان توحید جم، بلافاصله ساختمان پلی‌کلینیک تخصصی بیمارستان به‌ظرفیت ۱۵۰ تخت وارد مدار خدمت‌دهی شود.

رئیس بیمارستان توحید جم در ادامه افزود: به‌زودی مرکز تلفن بیمارستان راه‌اندازی می‌شود تا سؤالات در خصوص بیماری کرونا و روند درمانی توسط پزشک پاسخ داده شود تا بار مراجعات به بیمارستان کاهش یابد.

باقری با بیان اینکه استان بوشهر به‌زودی مجهز به آزمایش تست PCR خواهد شد، گفت: اکنون نمونه‌های افراد مشکوک به کرونا به آزمایشگاه تهران ارسال می‌شود و قرار است در مدت ۲۴ ساعت آینده، استان بوشهر به آزمایش تست تشخیص کووید۱۹ مجهز شود تا نمونه‌ها در کمتر از ۴۸ ساعت تعیین تکلیف شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.